Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-02@15:24:07 GMT

فنر ارز یکباره رها شد

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۹۳۹۳۱

فنر ارز یکباره رها شد

پول‌نیوز - عباس آرگون در پاسخ به این پرسش آیا تیم اقتصادی دولت می‌تواند در زمینه کاهش نرخ‌ها وکنترل قیمت‌ها عملکرد موفقی داشته باشد یا خیر؟ اظهار داشت: وجود نقدینگی بالا در کشور که بازارهای مختلف اعم از ارز، طلا، خودرو، مسکن و بورس وغیره را تحت تاثیر قرار داده باعث این اتفاق شده است.

وی افزود: هم اکنون نیز میزان نقدینگی رشد بالایی داشته و زمزمه افزایش نرخ سود بانکی هم مطرح است که این حجم نقدینگی تورم را به دنبال خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آرگون با بیان اینکه رابطه مستقیمی بین تورم و نقدینگی وجود دارد، افزود: با یک تاخیر زمانی تورم تاثیر خود را بر بازار خواهد گذاشت، البته با توجه به اینکه طی سالیان گذشته سایر بخش‌ها با رشد قیمتی همراه بود اما ارز با سرکوب قیمتی همراه شد و نرخ ارز همسو با آنها رشد نداشت امروز شاهد رها شدن فنر ارز هستیم.

وی تصریح کرد: موضوع بعدی بحث تحریم‌ها و تشدید آن بود که مردم با توجه به نقدینگی که در اختیار داشتند به دنبال آن بودند تا منابعی که در دست دارند را به طلا وارز تبدیل کنند که این موضوع نیز نیازمند همکاری بیشتر بین مردم و دولت بود البته در این شرایط اگر همه مردم بخواهند نقدینگی خود را به ارز و طلا تبدیل کنند کشور نمی‌تواند پاسخگوی همه آنها باشد پس نیازمند سیاستی درست در این خصوص هستیم.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: عضو اتاق بازرگانی ارز تورم نقدینگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۹۳۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه والدین از افزایش قیمت برخی برند‌های شیرخشک

برخی از نوزادان به دلایل گوناگون از شیر مادر تغذیه نمی‌کنند و وقتی شیرخشک غذای اصلی نوزادان می‌شود والدین دغدغه تهیه آن را دارند. به گفته شهروند خبرنگار ما این روز‌ها افزایش یکباره قیمت برخی از برند‌های شیرخشک مانند شیرخشک آپتامیل پپتی والدین را نگران کرده است.

شیرخشک آپتامیل پپتی مناسب کودکانی است که به پروتئین شیر گاو حساسیت دارند به همین جهت با افزایش قیمت مشکلات والدین دوچندان شده است.

شهروند خبرنگار ما با ارسال پیام از مسئولان درخواست رسیدگی کرد.

متن پیام شهروند خبرنگار
باسلام و ادب؛ امروز رفتم شیرخشک تهیه کنم شیرخشکی که تا آخر فروردین قیمتش ۵۰ هزار تومان بود به یکباره ۱۰۰ هزار تومان شده است خواهش میکنم افزایش قیمت یکباره شیرخشک را پیگیری کنید. فرزند من، چون به پروتئین گاوی آلرژی دارد به ناچار باید شیرخشک آپتامیل پپتی بدهم.

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • در بازار هیجانی ارز خریدار ندارد
  • بازار سرمایه یکی از مصادیق دقیق مشارکت مردم در اقتصاد است
  • مانور عجیب روی کاهش نقدینگی
  • گلایه والدین از افزایش قیمت برخی برند‌های شیرخشک
  • دلیل کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر چیست؟ همتی پاسخ داد
  • همتی رئیس کل اسبق بانک مرکزی: کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر به دلیل تزریق است اما این روش جواب نمی دهد / دولت از مردم عذرخواهی کند
  • مسئله مردم نرخ رشد نقدینگی نیست، مردم تورم را می‌بینند
  • کنایه سنگین به دولت رئیسی؛ ژست کنترل تورم نگیرید، نتوانستید
  • همتی: آقایان گمان می‌کنند با زدن دکمه کنترل نقدینگی، تورم خود به خود کاهش می‌یابد
  • مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد