Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، در ابتدای این مراسم، رئیس دانشگاه میبد و دبیر کانون دانشگاهیان استان یزد، با اشاره به اهداف تشکیل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی، ضرورت بصیرت افزایی و تقویت روحیه انقلابی در اساتید را یادآور شد.

عباس کلانتری گفت: این تشکل دانشگاهی، حفظ و صیانت از آرمان های والای امام راحل عظیم الشان را وظیفه ذاتی خود می داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قائم‌مقام دبيركل كانون دانشگاهيان ايران اسلامی نیز در سخنانی هدف از تشكيل كانون دانشگاهيان ايران اسلامی را صيانت و پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی، دفاع از اصول، مبانی، ار‌زش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی و كمك به تعميق پايه‌های اعتقادی و خودآگاهی فرهنگی و ملی در دانشگاه‌ها دانست.

دکتر غلامرضا خواجه سروی گفت: از آنجا كه احساس می‌شد تشكل سازمان يافته‌ای كه در ميان استادان بتواند فعالانه از مبانی جمهوری اسلامی و خط ولايت حمايت كند وجود ندارد، اواخر سال۱۳۸۱ جمعی از مدرسان و اعضای هيئت علمی آموزشی و پژوهشی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی كشور با مشورت‌هايی كه با رهبرمعظم انقلاب  در دانشگاه‌ها داشتند اقدام به تاسيس اين تشكل كردند تا در دهه سوم انقلاب بتوانند با تلاش و اهتمام بيشتری در جهت پاسداری از حريم ارزش‌ها، مصالح و منافع ملی وارد ميدان شوند.

دكتر خواجه سروی با تاكيد بر اينكه كانون دانشگاهيان ايران اسلامی رقيب و يا تضعيف‌كننده هيچ تشكل اصول‌گرايی نيست، تصريح كرد: تلاش ما اين است كه نقش مكمل ساير مجموعه‌ها را در اين زمينه ايفا كنيم و بر همين اساس گرايش مبتنی بر خط ولايت و اصول لايتغير نظام سرلوحه فعاليت‌های اين تشكل است.

قائم‌مقام دبيركل كانون دانشگاهيان ايران اسلامی حضور فعالانه استادان در عرصه‌های اجتماعی و سياسی را خواستار شد و گفت: يكی از بسترهای كاری اين تشكل ايجاد ارتباط با تشكل‌های فراگير دانشجويی و همفكری با آنان برای پيشبرد اهداف نظام و دفاع از خط ولايت است.

وی افزود: اين تشكل محتوای فعاليت‌های خود را بر اساس كارهای علمی و فرهنگی قرار داده است.

در ادامه این نشست، امام جمعه بخش مرکزی یزد و از اساتید مبرز حوزه و دانشگاه به بیان جایگاه تعلیم و تربیت در فرهنگ ایران اسلامی پرداخت و گفت: در میان تمدنها و ملل مختلف، تنها در ایران قدیم، به دانش آموزان شهریه پرداخت می شد که این نشان از توجه خاص جامعه به بحث تعلیم و تربیت دارد.

آیت الله سیدمحمدکاظم مدرسی در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین حدیثی درباره شخصیت معلم و استاد پرداخت و افزود: ساده زیستی و پرهیز از تجملات و سعه صدر، از ویژگیهایی است که اساتید باید خود را به آن مزین نمایند.

وی کار فرهنگی بنیادین را ماموریت ویژه اساتید دانشگاه دانست و بر توجه ویژه اساتید به مفاد فرمایشات رهبر معظم انقلاب و ترویج گفتمان با دانشگاهیان تاکید کرد.

در ادامه اين نشست،دبیر و اعضای شورای استانی كانون دانشگاهيان ايران اسلامی در استان یزد با برگزاری انتخابات معرفی شدند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: صداوسیما یزد دانشگاهیان ایران اسلامی پاسداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۹۳۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست هم‌اندیشی اساتید دانشگاه‌های تهران با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی

نشست هم‌اندیشی اساتید دانشگاه‌های تهران پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت با حضور محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3079240 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • واکنش معاون رئیسی به پذیرش دانشگاهیان آمریکایی
  • اساتید نقش مهمی در جهاد تبیین دارند
  • انقلاب اسلامی ایران در حال انتشار در جهان است
  • نشست هم‌اندیشی اساتید دانشگاه‌های تهران با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی
  • کارفرمایان از هرگونه تکبر در برابر کارگران خودداری و دوری کنند
  • اعلام آمادگی دانشگاه قم برای پذیرش دانشجویان و اساتید اخراجی آمریکا
  • تعداد اساتید بعد از انقلاب رشد مناسبی پیدا کرده است
  • دولت مسائل کشور را با کمک و حمایت از دانشگاهیان حل می‌کند
  • رفتار آمریکا با دانشجویان حامی فلسطین حقیقت حقوق بشر آنها را روشن کرد
  • اعطای «گرنت» به تشکلهای دانشجویی تصویب شد