Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، بعد از اتمام بازی‌های تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2018 در کشور روسیه، واکنش‌ها و بازتاب‌های مختلفی در مورد مقاومت و بازی خوب فوتبالیست‌های ایرانی از عموم مردم در صفحات مجازی و شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. از سلبریتی‌های ایرانی گرفته تا چهره‌های ادبی، سیاسی، خانواده شهدا، پیج‌های پر بازدید ملی و صفحات منتسب به شهدای مختلف دفاع مقدس و مدافعان حرم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیدن واکنش‌های مختلف مردم خالی از لطف نیست بخصوص وقتی بازی بازکنان ایران در جام جهانی را به جنگیدن در عرصه دفاع از کشور و دفاع از دروازه تیم ملی را به دفاع از اندیشه ایرانی تشبیه کرده و مروری به روزهای مقاومت و پایداری در هشت سال دفاع مقدس را بهترین تصویر برای یادآوری شیرینی بازی باغیرت ایرانیان می‌دانستند. میلاد عرفان پور، شهره پیرانی همسر شهید هسته‌ای داریوش رضایی نژاد، میثم مطیعی، حامد زمانی، پرویز پرستویی، سید جواد رضویان، علیرام نورایی، محمد مهدی همت، حسن شمشادی، شهید اکبر شهریاری و... از این جمله‌اند.

میلاد عرفان پور شاعر خوش آوازه کشور که سروده‌های او در باب موضوعات مقاومت و دفاع مقدس شهره مردم این دیار است با انتشار عکسی از کریستیانو رونالدو بیت شعری را در این زمینه به یادگار گذاشت و نوشت: مدعی بودی و فرجام تو حیرانی‌هاست/این فقط شمه‌ای از غیرت ایرانی هاست. یا صفحه میثم مطیعی، مداح مقاومت و حماسه با انتشار عکسی درباره جام جهانی نوشت: رؤیای بزرگ داری و طوفانی/تو وارث روشنایی و ایمانی/با هر قدم تو کل دنیا فهمید/ آینده از آن توست ای ایرانی

صفحه شهدا و خامنه‌ای نیز با ابتکاری اقدام به انتشار تصویری از فوتبال رزمندگان دفاع مقدس کرده که در آن شهید عبدالله نوریان، فرمانده گردان تخریب لشکر 10 سیدالشهدا(ع) پا به توپ شده و با عنوان پنالتی نوشته است: بازی با توپشان خوب بود؛ چه با توپ پلاستیکی و چه با توپ پلاستیکی...

محمد مهدی همت فرزند ارشد سردار شهید محمد ابراهیم همت نیز با انتشار عکسی متشکل از دوران دفاع مقدس و زمین بازی جام جهانی با اشاره به صحنه دفاع بازکنان ایرانی در مقابل اسپانیا از قول یک جانباز نوشت: آن 5 ثانیه‌ای که بازیکنان ایران جلوی دروازه افتاده بودند روی توپ که گل نشود و حریف مدام لگد می‌زد، چکیده‌ای از هزاران سال تاریخ این سرزمین بود. خط دروازه نبود که! مرز ایران بود.

یکی از کاربران دیگر هم با انتشار عکسی از میدان بازی جام جهانی، با به کار بردن تشبیه‌های حماسی زیبایی نوشت: من نه در جنگ بودم و نه عملیات نظامی را از نزدیک دیده‌ام اما حس می‌کنم خرمشهر را همانطوری از عراقی‌ها گرفتیم که توپ را جلوی دروازهدر بازی با اسپانیا و بیروانوند همانطوری توپ پنالتی رونالدو را گرفت که ما هزاران سال کشورمان را. نه؛ این فوتبال نبود. انگار فردوسی آمده بود به شاهنامه خوانی...

تصاویری از انعکاس نظرات مجازی عنوان شده در ادامه قابل مشاهده است:

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۹۴۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرکز نشر صاد بر انتشار داستان‌هایی با روایت ایرانی است

میرشمس‌الدین فلاح هاشمی مدیرعامل نشر صاد در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی آنا درباره برنامه‌ها و فعالیت‌های این نشر گفت: نشر صاد وارد چهارمین سال فعالیتش شده و با توجه به اهداف اصلی این نشر بر چند نکته مهم تمرکز خواهد داشت که بعضی از قبل بوده و بعضی هم جدید هستند.

وی افزود: تمرکز اصلی ما همچنان مثل سال‌های قبل کشف و پرورش استعداد و تربیت نویسنده است تا بتوانیم سهم مهمی درفضای فرهنگی و ادبیات داستانی کشور داشته باشیم و نویسنده‌هایی تربیت کنیم که در آینده علم ادبیات داستانی را برافراشته نگه دارند و در همین راستا ما هر سال جشنواره‌ای به نام خودنویس را برگزار می‌کنیم و با آموزه‌هایی که تعیین می‌کنیم به کشف نویسنده‌های با استعداد می‌پردازیم تا تحت مربی گری نویسنده‌های بزرگ کشور، تبدیل به یک نویسنده خوب شوند.

فلاح هاشمی اظهار داشت: مسئله بعدی بحث روایت ایرانی است که این نویسنده‌های نوقلم و حتی نویسنده‌هایی که نام آشنا هستند و آثاری که از آنها برای انتشار دریافت می‌شود، باید در فضای روایت ایرانی باشد؛ روایت ایرانی که ما الان بیش از یک سال است که در قالب فصلنامه روایت ایرانی به آن می‌پردازیم و چند کتاب ارزشمند پژوهشی هم در این راستا چاپ کردیم تا آنهایی که می‌خواهند بدانند که اصلاً روایت ایرانی چیست وکارکردش چگونه است می‌توانند با مطالعه این آثاربه این اندیشه نزدیک بشوند.

وی افزود: در واقع ما در نشر صاد داستان‌ها را هدایت می‌کنیم به سمت روایت ایرانی که بر اساس مضامین الهی و فرهنگی ایران و اسلام، شکل بگیرد و بتوانیم مثل قرون گذشته در ادبیات حرفی برای گفتن داشته باشیم و با لحن و بیان و قالب و فرم، ادبیات قابل توجهی تولید کنیم.

مدیرعامل نشر صاد درباره چالش‌های این نشر هم اظهار داشت: ما به تازگی به فضای چاپ کاغذی ورود کردیم. قبلاً بنا و تاکید نشر صاد بر انتشار آثار به صورت الکترونیک بود و چاپ کاغذی جایگاهی نداشت اما الان تمرکزمان روی چاپ کاغذی است؛ در عین حال چاپ الکترونیک هم خواهیم داشت. ضمن اینکه آثار فاخر و پرمخاطب‌تر خود را هم به صورت صوتی منتشر خواهیم کرد.

هاشمی درباره مدرسه داستانی نشر صاد هم گفت: پارسال مدرسه داستان تأسیس شد که در واقع برای خودنویسی‌هایی بود که قبلاً کتابی از آنها چاپ شده و در مرحله بالاترحرفه‌ای‌تری قرار می‌گیرند واین طرح‌ها زیر نظرمربیان و نویسندگان کارکشته‌ترتبدیل به یک رمان ارزشمند می‌شوند. این طرح از سال گذشته شروع و در مراحل پایانی‌اش هستیم و من امیدوارم که به انتشار آثار قابل اعتنایی منجر شود.

وی افزود: از چالش‌های دیگر ما بحث بودجه است که خیلی کم در نظر گرفته شده و ما باید حتماً به سودآوری مستقلی برسیم تا بتوانیم نواقصی که درقسمت مالی داریم جبران کنیم تا فضای تبلیغاتی خوبی هم داشته باشیم. با اینکه در فضای مجازی فعال هستیم ولی هنوز خیلی کار داریم تا آثار انتشارات ما به نحو احسن دیده شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تمرکز نشر صاد بر انتشار داستان‌هایی با روایت ایرانی است
  • امیر آراسته: جوانان درس مقاومت را از شهدا فرابگیرند
  • دستاوردهای ایران، همرده با کشورهای پیشگام در حوزه‌ جنگ‌افزارسازی است
  • تجهیزات دفاعی ایران هم‌سطح کشور‌های پیشگام در حوزه جنگ‌افزارسازی است
  • یادواره شهدای روستای عیش آباد رفسنجان
  • روایت زندگی تنها شهید فرانسوی دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب
  • تشییع پیکر شهید دفاع مقدس در اهواز
  • واکنش کاردار ایران به سخنان وزیر دفاع انگلیس
  • زاکانی به حواشی قرارداد چینی واکنش نشان داد/ شکایت می‌کنیم
  • شهیدان در حقیقت شناسنامه واقعی ملت ایران هستند/ هر کس در جبهه می‌جنگید عباس انقلاب بود