Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی شکری در دیدار پیش ازظهرچهارشنبه خود با مدیر حوزه‌های عملیه استان سمنان به میزبانی دفتر وی، ضمن تاکید بر ضرورت ترویج سبک زندگی اسلامی به‌مثابه نسخه نجات‌بخش جامعه از تهاجم فرهنگی، تأکید کرد: سبک زندگی اسلامی با تاسی از سیره ائمه اطهار(ع) یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید مدنظر روحانیان و طلاب باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به‌ضرورت استفاده از ظرفیت روحانیان در ترویج سبک زندگی اسلامی، افزود: اگر می‌خواهیم در برابر توطئه دشمنان در بخش‌های مختلف اعم از اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ... بایستیم می‌بایست به سبک زندگی اسلامی تأکید ویژه‌ای داشته باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: ترویج سبک زندگی اسلامی می‌تواند جامعه را از گزند آسیب‌ها نیز دور کند که امروز یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

شکری بابیان اینکه در ترویج سبک زندگی اسلامی می‌بایست از ظرفیت حوزه‌های علمیه و روحانیان بهره گرفت، تأکید کرد: یکی از کارکردهای تبلیغ حکیمانه دین که در زمره رسالت‌های سازمان تبلیغات اسلامی نیز محسوب می‌شود، ترویج سیره اهل‌بیت(ع) است که این امر با استفاده از احادیث، منابر و حتی ابزارهای جدید فناوری قابل احصاء قلمداد می‌شود.

وی گفت: همراهی حوزه‌های علمیه و سازمان تبلیغات اسلامی می تواند اتفاقات بسیار خوبی را در سطح استان رقم بزند که از جمله آن‌ها می توان به ترویج سبک زندگی اسلامی اشاره کرد.

کد خبر 4331802

منبع: مهر

کلیدواژه: تبلیغات اسلامی سمنان علما و روحانیون علی شکری بوشهر گرگان خبرگزاری مهر کرمانشاه شهرکرد شیراز مشهد خرم آباد بیرجند یاسوج مواد مخدر هفته قوه قضاییه تبریز کهگیلویه و بویراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۹۴۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت بهداشت و درمان در اصلاح فرهنگ فرزندآوری یاری‌رسان‌ باشد

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله حبیب الله شعبانی صبح امروز در جمع خبرنگاران بیان کرد: در بحث جمعیت ابتدا تشکر می‌کنم از مجموعه‌های فعال فرهنگی و حلقه‌های میانی، مدیر کل امور بانوان استانداری همدان که زحمات زیادی در حوزه جمعیت در استان کشیدند.

وی ادامه داد: ریشه اصلی جمعیت به فرهنگی که به صورت تاریخی در جامعه ریشه دار شده بر می‌گرد و با توجه به شعارهایی که در دهه هفتاد مطرح شده و حتی قبل از انقلاب در فضاهای شهری بین اقشار مختلف مطرح بوده که فرزند کمتر را نماد روشنفکری نماد امروزی بودن می‌دانستن و متأسفانه این فرهنگ همچنان حاکم است مشکل اصلی جمعیت در جامعه را فرهنگی دانستند.

شعبانی با اشاره به اینکه بعضی‌ها مسائل اقتصادی را در بحث مسئله جمعیت بیان می‌کنند، افزود: شاید برای بعضی خانواده‌ها اقتصاد مهم باشد اما یک نکته وجود دارد که ضعف اقتصاد بر این نگاه فرهنگی تأثیر گذاراست اما ریشه اصلی همان مسئله فرهنگی است که به اندیشه و جهان بینی جامعه برمیگردد که شاید نیازمند اصلاح باشد.

امام جمعه همدان تصریح کرد: نکته حائز اهمیت توجه به عملکرد خانه های بهداشت و مراکزی که در علوم پزشکی به صورت مستقیم با خانم های باردار در ارتباط هستند این مجموعه‌ها در اصلاح فرهنگ بسیار تأثیرگذار هستند و وزارت بهداشت و درمان یکی از مهمترین ارکانی است که می‌تواند در اصلاح این شرایط کمک کند.

وی اظهار کرد: هر چقدر حلقه های میانی تلاش بکنند خانه‌های بهداشت و پزشکان که جامعه به آنها مراجعه می‌کنند در این موضوع مؤثرتر هستند.

شعبانی در پایان گفت: باید دقت کرد که ما در حوزه جمعیت از کجا ضربه خورده ایم از همانجا درصدد اصلاح شرایط باشیم.

کد خبر 6090771

دیگر خبرها

  • حفظ منابع آبی نیازمند ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی است
  • حمله شدید کرباسچی به نصیری: تعادل نداری و به درد تبلیغات بی‌بی‌سی می‌خوری | دنبال جذب جایگاه هست
  • کرباسچی: مهدی نصیری تعادل ندارد؛ او فقط به درد تبلیغات بی‌بی‌سی می‌خورد
  • توجه به اقامه نماز موجب ارتقای معنویت در سازمان‌ها می‌شود
  • کرباسچی: مهدی نصیری تعادل ندارد /او فقط به درد تبلیغات بی‌بی‌سی می‌خورد /وقتی در کیهان بود فضاحت به وجود آورد /او جایگاهی در محافل اصلاح طلب ندارد
  • بی‌نمک زندگی کنید!
  • گذشت و بخشش باید در جامعه تبدیل به فرهنگ شود
  • فرهنگ خیر و احسان ایرانی در حوزه برون‌مرزی ترویج می‌شود
  • گلستان شهدای جروکان ساماندهی شد
  • وزارت بهداشت و درمان در اصلاح فرهنگ فرزندآوری یاری‌رسان‌ باشد