Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: طی غربالگری های مشاوره ای، 79 هزار نفر در مناطق زلزله زده سرپل زهاب برای اختلال اضطراب بعد از سانحه شناسایی شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی روز چهارشنبه طی جلسه ای در حاشیه بازید هلنا سنگلند ( Helena Sangeland ) سفیر سوئد به ارائه خدمات مشاوره در زلزله کرمانشاه به ویژه سرپل ذهاب اشاره کرد و افزود: 24 هزار نفر از مجموعه 79 هزار نفر برای مرحله بعدی مشاوره ارجاع شدند تا حداقل استرس را در سال های آینده داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در پاسخ به پرسش یکی از اعضای هیات سوئدی مبنی بر اینکه آیا این خدمات به افغان ها نیز ارائه می شود، گفت: خدمات مراکز نگهداری، اقامتی و تربیتی برای تمام افرادی است که در ایران زندگی می کنند و ما حتی یک مرکز جامع توانبخشی در افغانستان ساختیم تا به مردم آنجا نیز خدمات ارائه کند.
بندپی افزود: با توجه به اثربخشی کار مشاوره 1480 و اورژانس اجتماعی براساس قانون برنامه ششم - که از ابتدای سال 96 اجرایی شده است - سازمان بهزیستی کشور مکلف شده تا تمام خدمات خود را به دو برابر افزایش دهد.
وی ادامه داد: خدمات مشاوره به ویژه در طرح ثبت الکترونیکی طلاق به کار گرفته شده است؛ این طرح به صورت آزمایشی در استان خراسان رضوی اجرا شده و سه سال است که در حال رصد آن هستیم که براساس نتایج این رصدها، مشاوره ها توانسته است 8.1 درصد میزان طلاق ها را کاهش دهد.
بندپی اظهار داشت: خدماتی مانند صدای مشاور 1480، رشد ابعاد آسیب های اجتماعی را کنترل می کند.
به گزارش ایرنا، مرکز 1480، خط مشاوره تخصصی تلفنی است که از سوی سازمان بهزیستی کشور راه اندازی شده است و کارشناسان متخصص از جمله متخصصان روانشناسی و مددکاری، از طریق این خط تلفن در حوزه های مختلف، به صورت رایگان مشاوره هایی به مردم ارائه می دهند. کارشناسان در همه زمینه ها از جمله خشونت علیه زنان، کودک و نوجوان، تحصیلی و تربیتی، شغلی، مشکلات خانوادگی، سوالات پیش از ازدواج و روانشناسی بالینی شامل اختلالاتی مانند افسردگی، اضطراب و وسواس به مردم مشاوره می دهند.
اجتمام*9185 *1569

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بهزيستي مركز مشاوره 1480 محسني بندپي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۹۴۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۴۰۰۰ خدمت مشاوره‌ای و روانشناسی به مددجویان کرمانشاهی ارائه شد

کامیار جمشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر به مناسبت گرامیداشت روز روانشناس و مشاور، اظهار کرد: ارائه خدمات مشاوره‌ای تأثیر بسزایی در کاهش ناهنجاری‌های موجود و افزایش سطح آگاهی مددجویان در عرصه‌های مختلف دارد.

وی با اشاره ارائه خدمات مشاوره گسترده و رایگان به مددجویان کمیته امداد کرمانشاه، افزود: فرآیند مشاوره به‌صورت فردی و گروهی در زمینه‌های زوج درمانی، خانواده درمانی، مشاوره قبل و بعد از ازدواج، مشاوره طلاق، مشاوره تحصیلی و کنکوری، مشاوره شغلی، کودک و نوجوان، تشخیص و درمان اختلالات روانشناختی در سطح استان انجام می‌شود.

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه ادامه داد: این فعالیت توسط ۲۴ نفر مشاور و روانشناس در مقاطع ارشد و دکتری صورت می‌گیرد.

به گفته جمشیدی، این خدمات مشاوره‌ای بر اساس نیازسنجی و شناسایی موارد مختلف برای خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد این استان در سطح کیفی مطلوب و قابل قبولی انجام شده و تلاش می‌شود که در سطح گسترده‌تری پیرامون رفع مشکلات و معضلات اجتماعی مددجویان ارائه شود.

وی خاطر نشان کرد: طی سال گذشته ۲۴ هزار خدمت مشاوره‌ای به مددجویان این نهاد مقدس در استان کرمانشاه ارائه شده است که همه این فعالیت‌ها به صورت رایگان و با حضور کارشناسان مجرب و با تجربه بوده است.

جمشیدی تاکید کرد: بر اساس بازخورد دریافتی اداره فرهنگی کمیته امداد، این مشاوره‌ها تأثیر بسزایی در کاهش ناهنجاری‌های موجود و افزایش سطح آگاهی این مددجویان در عرصه‌های مختلف داشته است و امیدواریم شاهد نتایج بهتری در سنوات آینده باشیم.

کد خبر 6091474

دیگر خبرها

  • ۱ فوتی و ۱ مصدوم در برخورد پراید با کامیون در محور قصرشیرین به سرپل‌ذهاب
  • جویدن ناخن با کدام اختلالات سلامت روان ارتباط دارد؟
  • غرق شدن نوجوان ۱۴ ساله در سرپل ذهاب
  • ارائه خدمات مشاوره ای رایگان در حرم حضرت معصومه(س)
  • ۲۴۰۰۰ خدمت مشاوره‌ای و روانشناسی به مددجویان کرمانشاهی ارائه شد
  • ارتقای سطح سلامت روان اقشار کم‌برخوردار
  • اختلال ترس از فراموش شدن چیست؟
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز
  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب