Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

با احداث کمربندی غربی دماوند، مشکل واپس‌زدگی ترافیک در تنها بزرگراه تکمیل‌شده منتهی به شمال کشور حل می‌شود.

خیرالله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام این خبر گفت: این جاده به طول 6.5 کیلومتر در دو لاین رفت‌وبرگشت طراحی‌شده که با پیشرفت فیزیکی 40 درصد درحال اجراست.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، خادمی در بازدید از کمربندی دماوند گفت: با تکمیل شدن این پروژه، گره ترافیکی مسیر تهران به فیروزکوه برطرف می‌شود  و در کاهش ترافیک و آلودگی‌های زیست‌محیطی شهر دماوند نیز مؤثر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اجرایی شدن مطالعات فاز یک رینگ شرقی اظهار داشت: بازنگری مطالعات برای اجرا شدن بهترین گزینه در حال انجام است که با انتخاب مسیر مناسب، عملیات اجرایی این رینگ آغاز می‌شود.

خادمی از دیگر مزایای این کمربندی  به قابلیت  اجرایی شدن یک اتصال به شهر مشاء‌ و جاده هراز اشاره کرد و گفت: این اتصال موجب کاهش بار ترافیکی و مشکلات شهر رودهن و جاده هراز می‌شود و در سرریز ترافیک جاده هراز به این محور حائز اهمیت است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه بزرگراه رودهن-فیروزکوه-قائم‌شهر را مناسب‌ترین مسیر ارتباطی بین مراکز استان‌های تهران، سمنان، مازندران و گلستان معرفی کرد و افزود:‌ این پروژه به‌دلیل واقع‌شدن در کریدور شمال-جنوب و اتصال پایتخت به شمال کشور و تنها بزرگراه تکمیل‌شده منتهی به شمال کشور از اهمیت بسزایی برخوردار است و تکمیل راه‌های ارتباطی که بار ترافیک این محور را کاهش می‌‌دهد نیز در دستورکار قرار دارد.

بزرگراه رودهن-فیروزکوه-قائم‌شهر به‌دلیل قرارگیری در دو مسیر پرتردد تهران به مشهد و تهران به سواحل دریای خزر دارای بار ترافیکی بسیاری است و به‌دلیل پیچ‌های کمتر نسبت به محور هراز برای حمل بار مناسب‌تر است.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: شرکت ساخت بزرگراه سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۹۴۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترافیکی که از دهه 40 باقی است ( دو عکس از جاده چالوس در فاصله 60 سال)

عصر ایران - تعطیلات که می شود، جاده پرخاطره و خطر چالوس، پر می شود از انبوه خودروهایی که از تهران و کرج به شمال می روند و باز می آیند و حکایت دهها ساله ترافیک این جاده همچنان تکرار می شود. در زیر عکسی از ترافیک جاده چالوس در دهه 40 خورشیدی و تصویری از وضعیت کنونی آن را می بینید.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید:  آزادراه تهران - شمال و جاده کرج - چالوس  یک طرفه شد/ ترافیک همچنان سنگین است

دیگر خبرها

  • اعمال محدودیت ترافیکی در برخی جاده‌های گیلان
  • وضعیت راه‌های کشور؛ تردد در جاده چالوس و آزادراه تهران – شمال ممنوع شد
  • هشدار به مسافران؛ مسیر جنوب به شمال این جاده شمالی به مدت ۳ روز مسدود می‌شود
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز پنجشنبه ۹ فروردین/ترافیک سنگین در چالوس و محور تهران-شمال
  • خواب آلودگی راننده پراید در محور دماوند - تهران حادثه آفرید
  • اولین جلسه کمیته ترافیکی روز جهانی قدس برگزار شد/ مسیر‌های خدمات دهی اتوبوس و‌تاکسی و مترو مشخص گردید 
  • ترافیکی که از دهه 40 باقی است ( دو عکس از جاده چالوس در فاصله 60 سال)
  • ثبت بیشترین تخلف رانندگی در کمربندی غربی شیراز
  • مسیر رفت و برگشت جاده چالوس مسدود شد/ تا ساعات آینده چالوس به سمت تهران یکطرفه می‌شود
  • جاده چالوس رفت و برگشت مسدود شد