Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیناپرس نوشت: یک زن درحالی‌که از خود تصاویر سلفی می‌گرفت متوجه وجود یک کرم زنده درون صورت خود شد و پزشکان به کمک همین تصاویر توانستند تا کرم را شناسایی کرده و از صورت او خارج کنند.

به‌تازگی یک زن 32 ساله به سراغ یک متخصص چشم رفته و اعلام درد در ناحیه چشم خود را کرد. او پس از دو هفته و با ادامه‌دار شدن خارش چشم و برجستگی‌های موضعی در صورت خود با دردسرهای فراوانی روبرو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکته مهم این بود که این برجستگی‌ها بر روی چهره او در یکجا نبودند و هرچند وقت یک بار تغییر موقعیت می‌دادند. او ابتدا کشف کرد که این برجستگی در زیر چشم‌چپش به وجود آمده است و پس از گذشت 5 روز، برجستگی یاد شده به بالای چشم‌چپ انتقال پیدا کرد. این امر پس از 10 روز به بالای لب او انتقال پیدا کرد و ماجرا ادامه داشت.

نکته جالب این است که او در تمامی این مراحل از صورت خود سلفی می‌گرفت تا این رخداد ترسناک را به‌خوبی تحلیل کند. پزشکان با بررسی این تصاویر و رد به‌جای مانده از زخم‌های این زن تصمیم به انجام چند آزمایش گرفتند و این آزمایش‌ها به کشف یک کرم انگلی به نام علمی دیروفلاریا ریپنز (Dirofilaria repens) منتهی شد.

نکته جالب این بود که این انگل در آمریکا وجود ندارد ولی این خانم اهل آمریکا بوده است. او چندی پیش از یک محله روستایی در مسکو دیدن کرده بود و بر اساس گفته دانشمندان، آنجا بارها مورد گزیدگی پشه‌ها قرار گرفت. نتیجه این امر این بود که پشه‌هایی که از خون سگ‌ها مکیده بودند، بدن این زن را نیز موردحمله قرار داده و انگل را به این روش به بدن او انتقال دادند.

نکته جالب این است که این انگل به‌ندرت در بدن انسان یافت می‌شود. دانشمندان به سراغ خارج کردن انگل یاد شده از بدن این زن رفته‌اند و برخلاف روند معمول که شامل حذف انگل و پایان درمان است، به او پیشنهاد کردند تا درمان‌های تکمیلی برای بررسی سیستم ایمنی خود را ادامه بدهد.

بااین‌وجود باید گفت که اگر سلفی‌های مرتب این زن از صورتش نبود، این کرم ممکن بود به منطقه‌ای دور از دسترس تر در بدن او منتقل شود و به‌این‌ترتیب درمان این خانم به‌شدت با مشکل و دشواری همراه می‌شد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۹۴۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در خصوص بیماری سنوروزیس ،گیجی در گوسفندان

 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس شبکه دامپزشکی جغتای گفت: سنوروزیس (گیجی) نام بیماری ناشی از سنوروس سربرالیس است. سنوروس سربرالیس مرحله نوزادی تنیا مولتی سپس مولتی‏سپس است.

دکتر ابراهیم سپهر افزود:انگل بالغ در روده سگ و سگ سانان زندگی می‌کند. مرحله لاروی این انگل عمدتا" تمایل به سیستم اعصاب مرکزی بخصوص مغز و نخاع شوکی نشخوارکنندگان دارد که موجب کاهش اشتهای شدید، کاهش بینایی به طورت یک طرفه یا نامتقارن، عدم تعادل در ایستادن و راه رفتن، به دور خود چرخیدن، چرخاندن سر و کوبیدن سر به دیوار توسط دام می‌شود.

وی افزود: وجود سگ آلوده در محیط نگهداری دام و آلوده نمودن علوفه موجود در محیط از طریق دفع مدفوع و همچنین نشستن بر روی علوفه و خوراکی که مورد مصرف دام قرار می‌گیرد، زمینه بیماری سنوروزیس را در گوسفندان به وجود می‌آورند، این نوع کرم و انگل خطرناک ابتدا به داخل خون می‌رود و سپس از طریق خون وارد مغز گوسفند شده و با ایجاد یک کیست نسبتا بزرگ در مغز دام، بیماری گیجی را به وجود می‌آورد

 

دیگر خبرها

  • سلفی گرفتن میکل آرتتا با هواداران ایتالیایی آرسنال پس از برتری 5-0 مقابل چلسی / فیلم
  • فضای سبز و تقویت سلامت میکروبیوتای روده و پوست
  • ۱۰ دقیقه‌ای دوش بگیرید؛ مضرات حمام طولانی چیست؟
  • عکس| دردناک‌ترین سلفی جهان
  • هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در باره بیماری گیجی گوسفندان
  • وحشتناک‌ترین سلفی دنیا را ببینید | تصویر معنادی که سفارت ایران در لبنان منتشر کرد
  • هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در خصوص بیماری سنوروزیس ،گیجی در گوسفندان
  • بهترین روش دوش گرفتن برای اجتناب از آسیب رسیدن به پوست
  • ۱۰ دقیقه‌ای دوش بگیرید/ مضرات حمام طولانی چیست؟
  • هشدار دامپزشکی تربت‌حیدریه به دامداران در خصوص مبارزه با انگل‌های خارجی