Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان با تأکید بر اینکه سیر صعودی مصدومان و تلفات سوانح جاده‌ای در استان سمنان نگران‌کننده است گفت: سمنان پنجمین استان در تعداد کشته‌های ناشی از سو مصرف مواد مخدر است. ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵ استانها سمنان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، مهدی نوروزی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: با توجه به اخباری که اخیراً درباره کودک‌آزاری در سطح کشور منتشر می‌شود،استان سمنان در  رتبه 12 کودک‌آزاری در کشور قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از کاهش 30 درصدی آمار پرونده‌های کودک‌آزاری در پزشکی قانونی خبر داد و گفت: در حال حاضر کودک‌آزاری در سطح کشور روند صعودی دارد و علی رغم آن کاهش کودک‌آزاری در سمنان می تواند امیدوار کننده باشد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان با بیان اینکه افزایش 20 درصدی مصدومان و تلفات سوانح جاده‌ای در استان سمنان نگران‌کننده است خاطرنشان کرد: استان سمنان با توجه به موقعیت جغرافیایی به‌شدت در معرض سوانح جاده‌ای به‌ویژه واژگونی خودرو است و این مسئله باید از سوی مسئولان رسیدگی شود.

وی با تأکید بر اینکه سمنان رتبه نخست را در مقایسه با سایر استان‌های کشور در بخش تلفات جاده‌ای دارد تصریح کرد: سال گذشته بیش از 5 هزار و 256 نفر در سوانح جاده‌ای این منطقه مصدوم شدند.

نوروزی از افزایش 26 درصدی این آمار در دو ماه ابتدای سال 97 خبر داد و افزود: در این مدت بالغ‌بر یک هزار و 118 نفر در سطح استان در سوانح جاده‌ای مصدوم شدند.

وی ابراز داشت: در تصادفات سال گذشته بالغ‌بر 318 نفر در استان جان خود را از دست دادند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بالغ‌بر 18 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان بیان کرد: در بخش تعداد کشته‌های ناشی از سو مصرف مواد مخدر استان سمنان در رتبه پنجم کشوری قرار دارد.

وی با بیان اینکه تعداد پرونده‌های همسر آزاری در استان با افزایش 10 درصدی مواجه شده است یادآور شد: این استان در شاخص همسر آزاری در رتبه هفتم قرار دارد.

نوروزی در ادامه با اشاره به اینکه امروز تمام خدمات پزشکی قانونی به‌ویژه تصریح اجساد در داخل استان انجام می‌شود تأکید کرد: راه‌اندازی آزمایشگاه از دیگر اقدامات مهم این نهاد در دو سال گذشته بوده است.

وی اظهار داشت: اتاق تشریح در اکثر شهرستان‌های استان راه‌اندازی شده است و زیرساخت‌های پزشکی قانونی در این مناطق در حال تکمیل است.

این مقام مسئول با بیان اینکه پروژه احداث سالن تشریح در شاهرود از 10 سال گذشته در حال اجرا است اذعان کرد: کمبود اعتبارات مانع از تکمیل و تسریع درروند بهره‌برداری از این پروژه می‌شود.

انتهای پیام/م

R41366/P1486/S6,64/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۹۵۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوانح رانندگی در مشهد یک کشته و ۶۵ مصدوم بر جا گذاشت

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدرضا اسدنژاد اظهار کرد: روز گذشته یک موتورسوار در میدان امام علی (ع) در سانحه تصادف جان خود را از دست داد.

جانشین رئیس پلیس راهور خراسان رضوی بیان کرد: همچنین دیروز ۶۴ فقره تصادف جرحی و ۳۸۱ فقره تصادف خسارتی در مشهد رخ داد.

وی ادامه داد: ۱۵ دستگاه خودرو حادثه ساز نیز دیروز در مشهد توقیف و به پارکینگ منتقل شدند.

اسدنژاد گفت: مرتکبان ۹۶۲ تخلف حادثه ساز هم طی شبانه روز گذشته در مشهد جریمه شدند.

کد خبر 6092164

دیگر خبرها

  • به فکر تلفات تصادفات در جاده تایباد ـ خواف باشید
  • پیگیری روند تکمیل جاده دیباج به گلوگاه
  • واژگونی مینی بوس در جاده کاشمر ۹ مصدوم بر جا گذاشت
  • ۴ کشته و یک مصدوم در سانحه رانندگی پارس آباد
  • امداد رسانی به مصدومان واژگونی مینی بوس در جاده کاشمر به شادمهر
  • سوانح رانندگی در مشهد یک کشته و ۶۵ مصدوم بر جا گذاشت
  • ایمن سازی ۱۴۰کیلومتر از حاشیه راه های مازندران
  • اجرای ایمن سازی و اصلاح شیب شیروانی ۱۴۰ کیلومتر از حاشیه راه‌های مازندران
  • آمار اورژانس از مصدومان حوادث ترافیکی سالانه در ایران
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو