Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک دادگاه فدرال به دولت ترامپ دستور داد که به سرعت برای بازگرداندن اعضای خانواده‌های مهاجری که از هم جدا شده‌اند، اقدام کند.

به گزارش صدای ایران از ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، دینا سابراو، قاضی دادگاه محلی سن دیگو کالیفرنیا به دنبال شکایت "اتحاد آزادی‌ها مدنی آمریکا" علیه سیاست مهاجرتی دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، حکمی مقدماتی برای بازگرداندن اعضای خانواده‌های مهاجر به کنار یکدیگر صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به موجب سیاست‌های اخیر ترامپ، کودکان مهاجر از خانواده‌هایشان جدا شده‌اند و این امر انتقادات گسترده‌ای را در داخل و خارج  آمریکا به دنبال داشته است.

در حکم این قاضی آمده است: دولت ترامپ باید همه کودکان مهاجر زیر پنج سال را ظرف دو هفته و کودکان پنج‌سال به بالا را نیز طی 30 روز به والدینشان بازگرداند.

در پی این سیاست ترامپ، دست‌کم 2000 کودک مهاجر پس از عبور غیرقانونی از مرز، از والدین خود دور شدند.

رییس جمهور آمریکا هفته گذشته دستوری اجرایی را برای توقف جدایی این خانواده‌ها امضا کرد اما دولت او برنامه‌ای برای بازگرداندن مهاجران جدا شده به کنار خانواده‌شان ارائه نکرده است.

حکم این قاضی همچنین تصریح می‌کند که نهادهای مهاجرتی آمریکا دیگر نمی‌توانند اعضای خانواده مهاجران را پس از عبور از مرز جدا کنند، مگر آن که "والدین برای کودکان خود خطرآفرین بوده" یا به طور داوطلبانه، پیوستن به کودکان خود را نپذیرند.

این حکم ضمن حمایت از شکایت اتحاد آزادی‌های مدنی آمریکا، دستور اجرایی ترامپ را پاسخگوی بازگرداندن اعضای این خانواده‌ها در کنار هم نمی‌داند.

استراو در این حکم نوشت: در این که دولت برای مواجهه با هجوم گسترده کودکان جدا شده از خانواده آماده نبود، مناقشه‌ای نیست. هیچ برنامه‌ای برای بازگرداندن آنان به والدینشان وجود نداشت و این خانواده‌ها ماه‌ها از هم دور بوده‌اند.

او همچنین در حکم خود متذکر شد، دولت ترامپ هنوز هم می‌تواند مهاجرانی را که به طور غیرقانونی از مرز کشورعبور کرده‌اند، محاکمه کند و این حکم به دنبال حفظ حقوق خانواده‌های بازداشت‌شده طبق قانون اساسی است.

در همین حال، 18 ایالت آمریکا نیز شکایتی را علیه دولت ترامپ بر سر این سیاست تنظیم کرده‌اند. این شکایت که از سوی 18 دادستان کل دموکرات به ثبت رسیده است، دولت آمریکا را وامی‌دارد که بیش از 2000 کودک مهاجری که از خانواده‌شان دور شده‌اند را به والدینشان بازگرداند.

دادستانان کل کالیفرنیا، واشنگتن و ماساچوست سرپرستی این ائتلاف را در شکایت از دولت ترامپ بر عهده دارند.

این شکایت سیاست "تحمل صفر" را در تناقض با حقوق مهاجران مندرج در قانون اساسی آمریکا می‌داند که کودکان را دچار اضطراب و هراس می‌کند.

این شکایت نخستین چالش حقوقی از سوی ایالت‌ها علیه این سیاست است و دستور اجرایی هفته گذشته ترامپ را "بسیار مبهم و دوپهلو می‌داند که زمان یا احتمال بروز تغییری را مشخص نمی‌کند".

دادستان کل ایالت کالیفرنیا همچنین سیاست ترامپ در خصوص این مهاجران را یک "مانور سیاسی بی‌رحمانه" دانست.

او در ادامه گفت: با اردوگاه‌های نگهداری کودکان در آمریکا، دولت ترامپ سقوطی جدید را برای خود به ثبت رسانده است. بی‌تفاوتی رییس جمهور نسبت به حقوق کودکان و والدینشان که از هم‌دیگر دور شده‌اند، ترسناک است.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: ترامپ مهاجر کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۹۵۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، نظرسنجی منتشر شده در روز یکشنبه نشان داد که رای‌دهندگان آمریکایی با اختلاف ۴۹ به ۴۳ درصدی از ترامپ در رقابت فرضی یک به یک با بایدن حمایت می‌کنند. این در مقایسه با ۴۹ به ۴۵ درصد جمهوری‌خواهان نسبت به حضور این دموکرات فعلی در ژانویه است.

این نظرسنجی نشان داد، در صورتی که میدان کامل رقبا در نظر گرفته شود، مثل زمانی که رای‌دهندگان در ماه نوامبر به پای صندوق‌های رای می‌روند، ترامپ برتری بیشتری دارد. او با اختلاف ۴۲ به ۳۳ درصد نسبت به بایدن جلو است و پس از آن ۱۵ درصد برای رابرت اف کندی جونیور، نامزد مستقل انتخابات آمریکا در نظر گرفته می‌شود. ۱۰  درصد باقیمانده از نامزدهای حزب سوم حمایت کرده‌اند یا فعلا تصمیمی ندارند.

دو سوم رأی‌دهندگان ایالات متحده نمی‌دانند که چگونه کسی می‌تواند از بایدن حمایت کند، در حالی که ۵۲ درصد می‌گویند که در هیچ شرایطی شانسی برای رأی دادن به رئیس‌جمهور فعلی وجود ندارد. در مقایسه، ۶۳ درصد از پاسخ‌دهندگان نمی‌توانند ببینند که چگونه کسی می‌تواند از ترامپ حمایت کند و ۴۷ درصد می‌گویند که شانسی برای رای دادن به او وجود ندارد.

شبکه سی‌ان‌ان گزارش داد که تنها ۴۷ درصد از رای‌دهندگان از نامزدهایی که باید انتخاب کنند، از جمله ۴۴ درصد دموکرات‌ها و ۶۳ درصد از جمهوری‌خواهان راضی هستند. ۵۸ درصد از رأی‌دهندگان نظر منفی نسبت به بایدن دارند، در حالی که ۵۳ درصد نظر منفی نسبت به ترامپ دارند.

تنها ۶۵ درصد از پاسخ‌دهندگان بر این باورند که بایدن به طور قانونی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ پیروز شد و این بدون تغییر نسبت به زمانی است که همین سوال پس از شورش کنگره آمریکا در ژانویه ۲۰۲۱ پرسیده شد.

نظرات درباره دوره ریاست جمهوری ترامپ از زمان خروج او از ریاست جمهوری بهبود یافته است. با نگاهی به عملکرد او، ۵۵ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند که ریاست جمهوری ترامپ یک «موفقیت» بود، در حالی که این رقم در نظرسنجی پس از شورش، ۴۵ درصد بود. در مقایسه، ۳۹ درصد از پاسخ‌دهندگان معتقدند دوره ریاست جمهوری بایدن موفقیت‌آمیز بوده است.

به طور مشابه، از هر ۱۰ آمریکایی، شش نفر از عملکرد بایدن به‌عنوان رئیس‌جمهور ناراضی هستند. بایدن در مدیریت چندین موضوع مهم برای رای‌دهندگان، از جمله ۶۶ درصد نارضایتی در بحث اقتصاد، ۷۱ درصد نارضایتی از تورم و ۷۱ درصد نارضایتی از جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، امتیازات پایینی دریافت می‌کند. تنها از هر ۱۰ آمریکایی چهار نفر معتقدند که ایالات متحده «مسئولیت دارد» درگیر درگیری‌های غرب آسیا باشد.

ترامپ، بایدن و متحدان او را متهم کرده است که تلاش می‌کنند نامزدی او را از طریق سیستم قضایی منحرف کنند. این رئیس‌جمهور سابق در چهار کیفرخواست جداگانه با ۹۱ اتهام روبروست. یک نظرسنجی سی‌ان‌ان هم که پنج‌شنبه منتشر شد، نشان داد که تنها ۱۳ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند با ترامپ مانند سایر متهمان رفتار می‌شود و تنها ۴۴ درصد مطمئن هستند که هیئت منصفه انتخاب شده در پرونده ترامپ، حکم عادلانه‌ای صادر خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • بررسی ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم
  • ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم بررسی شد
  • حربه زنگ زده یهودستیزی
  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • قاضی باید اهل مشورت باشد/ دستور ویژه به مراجع قضایی
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • برنامه بایدن برای مقابله با جنبش دانشجویی حامی فلسطین چیست؟
  • خطر اعتراضات دانشجویی آمریکا بیخ گوش بایدن
  • آیا اعتراضات دانشجویی باعث تغییر سیاست آمریکا می‌شود؟
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی