Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-01@10:59:46 GMT

میوه های چربی سوز و لاغر کننده

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۹۵۴۷۵

میوه های چربی سوز و لاغر کننده

رکنا: این میوه ها در لاغری نقش بسزایی دارند.

 محمد آذرفر متخصص تغذیه و رژیم درمانیدر خصوص میوه‌هایی که مصرف آن‌ها می‌تواند به لاغر شدن افراد کمک کند اظهار داشت: بلوبری یکی از میوه‌های چربی سوز و لاغر کننده است که علاوه بر مبارزه با چربی‌های بدن منجر به کاهش احتمال ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی نیز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بر اساس نتایج حاصل از یک تحقیق در صورت مصرف روزانه بلوبری 2 درصد از چربی بدن از بین می‌رود گفت: علت این امر نیز بالا بودن سطح آنتی اکسیدان در این میوه است که باعث دفع سموم بدن شده و از چاقی و مشکلات سلامتی Health پیشگیری می‌کند.

این متخصص تغذیه با اشاره به نقش نارگیل در چربی سوزاندن چربی‌های بدن گفت: اسید چربی به نام‌تری گلیسیرید در نارگیل موجود است که منجر به افزایش 30 درصدی متابولیسم بدن می‌شود که می‌توان به جای تنقلات این میوه را استفاده کرد.

آذرفر افزود: می‌توان از روغن، شیر، پودر و آب نارگیل نیز برای لاغر شدن استفاده کرد.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه سیب و هلو دارای مقدار زیادی فیبر هستند و باعث سرعت بخشیدن به متابولیم بدن می‌شوند گفت: مصرف سیب و هلو به عنوان میان وعده باعث سیری شما خواهد شد؛ سیب و هلو سرشار از پکتین هستند که مانع جذب چربی توسط سلول ها می شود و در عوض موجب جذب آب می‌گردند.

وی در پایان موز را یکی دیگر از میوه‌های لاغر کننده دانست و عنوان کرد: موز حاوی میزان زیادی فیبر است که مصرف آن باعث چربی سوزی در بدن شده و اشتها را کم می‌کند. مصرف موز از جذب کربوهیدرات های بدن ممانعت می‌کند و این ناشی از وجود فیبرهای غیرقابل هضم موجود در موز است. این عامل باعث می‌شود بدن از ذخیره چربی‌ها به جای کربوهیدراتها برای تولید انرژی استفاده کند.

این متخصص تغذیه در پایان گفت: پتاسیم موجود در موز برای ایجاد ماهیچه مفید است و نیز باعث چربی سوزی می‌گردد. موز را می‌توان به تنهایی یا به صورت ترکیبی با شیر مصرف کنید.

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: جام جهانی سلامت مهم ترین های 24 ساعت چاقی سلامتی Health ابتلا به بیماری لاغری تولید چربی نارگیل عکس زن حوادث ایران شهروند دختر پسر جوان دار مرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۹۵۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا حتما به خرید قرص ویتامین C نیاز داریم؟

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر زهرا عبداللهی با اشاره به اینکه احتمال بروز بیماری‌های تنفسی همچون سرماخوردگی در فصل پاییز افزایش می‌یابد، گفت: به لحاظ تغذیه‌ای برای جلوگیری از بروز چنین بیماری‌هایی توصیه می‌کنیم منابع تغذیه‌ای حاوی ویتامین C بیشتر مصرف شود.

وی با بیان اینکه ویتامین C در همه سبزیجات و میوه‌های تازه وجود دارد، اظهار کرد: بعضی از میوه‌ها مانند مرکبات، ویتامین C بیشتری دارند، ولی معنایش این نیست که مابقی میوه‌ها و سبزیجات فاقد ویتامین C هستند.

وی با تاکید بر اینکه مصرف روزانه سبزی‌ها و میوه‌ها، ویتامین C مورد نیاز بدن تامین می‌شود، تصریح کرد: به دنبال مصرف میوه‌ها و تامین ویتامین C، سیستم ایمنی بدن نیز تقویت می‌شود و تاحدودی از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری می‌کند. در صورت ابتلا به سرماخوردگی و بیماری‌های تنفسی، مصرف مایعات و بویژه مایعات و غذا‌های گرم به بهبود مبتلایان کمک می‌کند.

عبداللهی ادامه داد: نیازی به خرید قرص ویتامین C نیست، ویتامین C باید به طور طبیعی از رژیم غذایی تامین شود که در همه سبزیجات و میوه‌های تازه و خام وجود دارد. میزان ویتامین C در میوه و سبزی پخته شده کاهش می‌یابد. توجه کنید که رعایت تعادل و تنوع در برنامه غذایی روزانه، سیستم ایمنی بدن را نسبت به بیماری‌ها مقاوم می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تمرینات ورزشی برای مبارزه با کبد چرب
  • این مواد غذایی سرشار از ویتامین C هستند
  • مناسب‌ترین میوه‌ها برای بیماران دیابتی
  • آیا حتما به خرید قرص ویتامین C نیاز داریم؟
  • برای مبارزه با این بیماری خیار تلخ بخورید
  • خوراکی‌هایی که افسردگی شدید می‌آورند
  • خوردنی هایی که افسردگی می‌آورند
  • خوردنی و غذاهایی که افسردگی شدید می آورند
  • روغن حیوانی و فواید آن برای سلامتی
  • رژیم میوه ۳ روزه ؛ بگیریم یا نه؟