Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-03-19@11:15:42 GMT

طرز تهیه‌ی سمبوسه‌ی ماهی در فر

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۹۶۱۴۱

طرز تهیه‌ی سمبوسه‌ی ماهی در فر

سمبوسه غذایی کامل و لذیذ است که به شکل‌های گوناگونی تهیه می‌شود. امروز تصمیم داریم روش تهیه‌ی سمبوسه‌ی ماهی را به شما آموزش دهیم. برای آشنایی با مواد اولیه و روش تهیه‌ی سمبوسه‌ی ماهی، با ما همراه باشید.

مواد لازم برای خمیر سمبوسه:

آرد: سه و نیم پیمانه

مایه خمیر: دو قاشق چایخوری

تخم مرغ: یک عدد بزرگ

نمک: دو قاشق چایخوری

شکر: دو قاشق چایخوری

روغن: نصف پیمانه

آب ولرم: یک و یک چهارم پیمانه

مواد لازم برای داخل سمبوسه

فیله‌ ماهی: سه قطعه

روغن زیتون: دو قاشق غذاخوری

پیازچه: سه عدد

سیر: دو حبه

فلفل قرمز: یک عدد

نمک: یک قاشق چایخوری

فلفل سیاه: نصف قاشق چایخوری

ادویه کاری: یک قاشق چایخوری

پودر زیره: نصف قاشق چایخوری

پودر گشنیز: نصف قاشق چایخوری

گشنیز تازه: دو قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

آرد، مایه خمیر، بکینگ پودر، نمک، شکر، تخم مرغ و آب را با یکدیگر مخلوط کرده و با هم زن خوب می‌زنیم تا کاملا یکدست شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ظرف مناسبی را چرب کرده و خمیر را داخل آن قرار می‌دهیم. روی خمیر را با کمی روغن، مرطوب کرده و درب ظرف را با یک نایلون، می‌پوشانیم. خمیر را به مدت یک ساعت در کناری قرار می‌دهیم تا حجم آن بیشتر شود.
در ظرفی متوسط روغن را ریخته ماهی خرد شده را در آن تفت می‌دهیم. وقتی رنگ ماهی طلایی شد، سیر رنده شده، فلفل، نمک، ادویه، زیره و گشنیز را اضافه می‌کنیم. مواد را کاملا تفت می‌دهیم. حرارت را خاموش کرده مواد را در کناری قرار می‌دهیم تا خنک شوند.
خمیر را روی سطح آردپاشی شده به ضخامت تقریبی نیم سانتی متر پهن می‌کنیم و آن را به شکل دایره‌های کوچک، برش می‌دهیم. 
مقداری از مواد سمبوسه را داخل هر خمیر قرار داده و آن را می‌بندیم. سمبوسه‌ها را در سینی فر قرار داده و به مدت 25 دقیقه در کناری قرار می‌دهیم تا حجم بیشتری پیدا کنند.
فر را با دمای 180 درجه‌ی سانتیگراد روشن کرده و سینی حاوی سمبوسه‌ها را در طبقه‌ی وسط فر به مدت 25 دقیقه قرار می‌دهیم.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۹۶۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرز تهیه توپک نارگیلی، یک شیرینی شیک و خوشمزه برای عید نوروز 

فراروـ  در روز‌هایی که به نوروز نزدیک می‌شویم، پخت شیرینی‌های خوشمزه و خانگی برای پذیرایی در این ایام رونق می‌گیرد و همه به تکاپوی تهیه شیرینی می‌افتند. شیرینی‌های مخصوص نوروز که در خانه تهیه می‌شوند، بسیار متنوع، رنگارنگ و خوشمزه هستند. برخی از این شیرینی‌ها نیاز به مقدمات زیادی دارند و پخت آن‌ها آسان نیست و زمان بر است. اما شما می‌توانید بدون نیاز به فر و همزن و درست کردن خمیر یک ظرف شیرینی خوشمزه و شیک برای پذیرایی در عید نوروز در منزل درست کنید. توپک نارگیلی یکی از همین شیرینی‌ها است که به راحتی و بدون نیاز به فر آماده میشود و دستور تهیه بسیار آسانی دارد. اگر دوست دارید این شیرینی شیک و خوشمزه را برای عید نوروز تهیه کنید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

مواد لازم

پودر نارگیل: یک و نیم پیمانه
پنیر ماسکارپونه: ۲ قاشق غذاخوری
عسل: ۲ قاشق غذاخوری
شکلات تلخ: به مقدار لازم
پودر پسته: به میزان لازم

طرز تهیه

برای درست کردن این شیرینی خوشمزه ابتدا پودر نارگیل، عسل و پنیر ماسکارپونه را داخل یک کاسه بریزید و با چنگال خوب هم بزنید تا مواد با هم مخلوط و کاملا منسجم شود. از مواد به اندازه گردوی کوچک بردارید و کف دستتان گلوله کنید. گلوله‌ها را داخل یک سنی بچینید و به مدت نیم ساعت داخل فریزر بگذارید. بعد از این مدت زمان شکلات تلخ را به روش بن ماری حل کنید. حالا داخل توپک‌ها خلال دندان فرو کنید. سر خلال را بگیرید و توپک‌ها را ابتدا داخل شکلات فرو کنید و بعد سر توپک را داخل پودر پسته بزنید. توپک‌ها را روی توری سیمی قرار بدهید تا خشک شود، سپس خلال‌ها را خارج کنید و شیرینی آماده را داخل طرف سرو بچینید، نوش جان.

نکات مهم
۱ ـ پنیر ماسکارپونه پنیر خامه‌ای مخصوصی است که برای تهیه چیز کیک و دسر‌های پنیری از آن استفاده می‌شود که نمک ندارد و بافت آن برای تهیه کیک و دسر مناسب است. از آنجا که پنیر ماسکارپونه در همه فروشگاه‌های مواد غذایی در دسترس نیست، می‌توانید به جای آن از پنیر‌های خامه‌ای معمولی استفاده کنید که کم نمک باشند و همچنین چربی کم‌تری داشته باشند. پنیر لبنه هم برای تهیه این شیرینی مناسب است، چون نمکش کم است.

۲ ـ برای تهیه این شیرینی به جای شکلات تلخ میتوانید به دلخواه از شکلات شیرین یا شکلات سفید هم استفاده کنید.

۳ ـ قبل از درست کردن شیرینی بهتر است پودر نارگیل را یک دور آسیاب کنید. بهتر است پودر نارگیلی که استفاده میکنید کمی چربتر باشد تا شیرینی‌ها منسجم‌تر شوند.

دیگر خبرها

  • سفره شب عید میلیونی شد/ سبزی پلو با ماهی چند ؟
  • تبدیل ضایعات ماهی به مواد مصرفی پزشکی در ایسلند
  • شیرینی نان پنجره ای + طرز تهیه، مواد لازم و فوت و فن
  • نحوه برش زدن 20 هزار کیلوگرم ماهی تن (فیلم)
  • عدم اختصاص حتی یک دلار نیمایی برای واردات خمیر‌کاغذ
  • طرز تهیه توپک نارگیلی، یک شیرینی شیک و خوشمزه برای عید نوروز 
  • (ویدئو) طرز تهیه غذای مشهور و خوشمزه با برنج، کدو و تن ماهی
  • طرز تهیه غذای مشهور و خوشمزه با برنج، کدو و تن ماهی (فیلم)
  • فلسفه قاشق زنی در نوروز + فیلم
  • طرز تهیه لذیذترین کاپ کیک‌ هویج و دارچین + فیلم