Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ مریم مجتهد‌زاده رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در خرم‌آباد، اظهار داشت: دشمنان با تمام توان سعی در براندازی تفکرات اسلامی دارند و از هرگونه ابزار رسانه‌ای به ویژه فضای مجازی در جهت رسیدن به اهداف شوم خود استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در خصوص استفاده جوانان از فضای مجازی گفت: فضای مجازی اگر با کنترل و مدیریت در جهت روشنگری و تبیین مسائل انقلابی و اجتماعی باشد، فرصت است؛ ولی اگر بدون هیچ نظارت و کنترلی به حال خودش رها شود، تهدیدی بیش نیست.
رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت بانوان در دفاع مقدس گفت: ما باید فرصت‌ها و تهدید‌ها را بشناسیم و برای ایجاد فرصت، مخاطب و نیازهایش را مدنظر داشته باشیم؛ چرا که اگر در این زمینه کوتاهی کنیم دشمنان جای خالی ما را پر می‌کنند و هر آن‌چه را که خودشان می‌خواهند به جوانان ما تلقین می‌کنند.
مجتهدزاده با بیان این‌که هشت سال دفاع مقدس سرشار از تجربه‌های آموزنده است که می‌تواند انسان را به کمال برساند، افزود: ملت ایران با روحیه همدلی، ایثار، همبستگی و اصلاح الگوی مصرف، توانست در برابر دشمن تا دندان مسلح مقاومت کند.
وی با بیان این‌که قالب‌های هنری و ادبی مانند: شعر، داستان، قصه، نمایش‌نامه و خاطره، بهترین ابزار برای انتقال مفاهیم دفاع مقدس هستند، گفت: بیان خاطرات دفاع مقدس نقش مؤثری در تبیین و روشنگری وقایع تلخ و شیرین هشت سال مقاومت و پایداری دلاورمردان و شیرزنان کشورمان دارد؛ چرا که خاطرات بر اساس واقعیت هستند و همه اقشار و گروه‌ها را با هر سطح سوادی جذب می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد : پژوهش‌گران عرصه‌ دفاع مقدس نباید از بررسی نقش زنان ایثارگر در آن دوران غافل باشند ؛ چرا که آن‌ها علاوه بر نقش تربیتی که برای فرزندان مجاهد خود ایفا کرده و یا به عنوان همسر در غیاب شوهر رزمنده مسئولیت خانواده و فرزندان را بر عهده داشته‌اند، گاهی پیش می‌آمد که مستقیم نیز در جبهه حضور داشته‌اند و هر کاری از دست‌شان بر می‌آمد برای پیروزی اسلام انجام می‌دادند.
رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت بانوان در دفاع مقدس با بیان این‌که تعداد زیادی از زنان انقلابی در ستاد‌های پشتیبانی جنگ حضور فعالی داشتند و در جهت تهیه اقلام مورد نیاز رزمندگان تلاش می‌کردند، افزود: ثبت و ضبط خاطرات این عزیزان و انتقال آن‌ها به نسل جوان و آیندگان گامی است که باید در جهت ترویج فرهنگ ایثار و فداکاری برداشته شود.
وی در پایان به برگزاری کلاس‌های تاریخ شفاهی توسط اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان اشاره کرد و گفت: برگزاری این‌گونه دوره‌های آموزشی برای پژوهش‌گران دفاع مقدس، باعث می‌شود که با آگاهی لازم به سراغ سوژه‌های مورد نظرشان برای مصاحبه بروند و آثار ارزند‌ه‌ای در این زمینه تالیف کنند.  

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: دفاع مقدس پژوهشگران نقش زنان مشارکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۹۶۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، منصور یوسفی، در نشست هماهنگی کنگره ملی شهدای غریب آزاده که در ارومیه برگزار شد، گفت: زوایای پنهان هشت سال دفاع مقدس و لحظه به لحظه آن باید برای نسل جدید اعم از نوجوانان و جوانان کشورمان به صورت واضح و روشن بیان شود و روایتگری دفاع مقدس جدی‌تر دنبال شود.

وی ادامه داد: نسل جدید ایران اسلامی لازم است بدانند در پشت پرده جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس چه اتفاق‌هایی افتاده است و ایادی استکبار جهانی چه ظلم‌های بزرگی را در حق ملت بزرگ ایران اسلامی کرده‌اند.

مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه شهدای آذربایجان غربی اضافه کرد: هشت سال دفاع مقدس باعث شد روحیه و تفکر جهادی بیش از گذشته به فرهنگ بی‌بدیل ایران اسلامی وارد شود و مکتب جهادی سرشار از درس و نکته شکل پیدا کند.

وی گفت: هدف اصلی از برگزاری این کنگره  شناسایی و معرفی شهدایی است که در اسارت با مظلومیت به شهادت رسیده‌اند؛ شهدا در معنویت، عرفان و معرفت به اوج رسیده بودند بنابراین لازم است آنها را خوب بشناسیم و به دیگران نیز معرفی کنیم.

دیگر خبرها

  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست
  • مهلت ارسال آثار برای جشنواره ملی فانوس تا ۱۵ خرداد
  • دفاع مقدس یکی از درخشان ترین دوران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است