Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-09@00:25:19 GMT

روسیه مقصد اصلی تاجیک‎ها برای کسب و کار

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۹۶۵۲۹

روسیه مقصد اصلی تاجیک‎ها برای کسب و کار

رئیس مرکز مطالعاتی «شرق» تاجیکستان گفت: بیش از ۵۰ درصد خانواده‌های تاجیک حداقل یک بار برای کار به خارج سفر کردند.

خبرگزاری فارس: «سعادت عالیم اوا» رئیس مرکز مطالعاتی «شرق» تاجیکستان در نشست کارشناسان تحت عنوان «آزادی نیروی کار در اتحادیه اقتصادی اورآسیا» در روسیه در شهر «اورینبورگ»، گفت: اعضای ۵۲ درصد از خانواده‌های تاجیک حداقل یک بار برای کار و فعالیت به خارج از این کشور سفر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عالم اوا همچنین خاطرنشان کرد: ۳۸ درصد از خانواده‌های تاجیک در حال حاضر در مهاجرت کاری بسر می‌برند.

با توجه به شرایط حمل و نقل و وضعیت اقتصادی، ساکنان استان بدخشان در مقایسه با ساکنان دیگر مناطق تاجیکستان، معمولا برای یک مدت طولانی‌تر، یعنی بیش از ۲ سال برای کار به روسیه و دیگر کشور‌ها سفر می‌کنند.

این در حالی است که مهاجرت در استان‌های «سغد»، «ختلان» و نواحی تابع شهر «دوشنبه» فصلی بوده و از ۶ تا ۱۰ ماه را در بر می‌گیرد.

با این حال ۹۸ درصد از مهاجران کاری تاجیکستان در روسیه کار و فعالیت می‌کنند.

در عین حال، اقامت مهاجران کاری تاجیکستان در روسیه سخت‌تر و تعداد اخراج‌ها برای نقض قوانین مهاجرت به شدت افزایش یافته است. لینک کوتاه خبر: farda.fr/003VgY

منبع: فردا

کلیدواژه: روسیه تاجیکستان کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۹۶۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگیری مرزی بین قرقیزستان و تاجیکستان

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سرویس مرزی قرقیزستان اعلام کرد که مرزبانان این کشور به منظور جلوگیری از ورود چوپان‌های تاجیک که وارد منطقه «باتکن» قرقیزستان شده بودند، به سمت آنها تیراندازی کرده بودند که در جریان این تیراندازی، یک چوپان زخمی شد.

براساس این گزارش، مرزبانان قرقیزستان متوجه چوپان‌هایی تاجیکستان شدند که در ۲۵۰ تا ۳۰۰ متری مرز و داخل خاک قرقیزستان، در نزدیکی روستای آک بوسوگو، به چرای گاو مشغول هستند. شهروندان تاجیکستان به درخواست مرزبانان قرقیزستان برای خروج از خاک قرقیزستان بی توجهی کردند.

در ادامه، این چوپان‌ها به جای دور شدن از مرز، شروع به پرتاب سنگ به سوی مرزبانان قرقیز کردند. یکی از چوپان‌ها ۲ یا ۳ گلوله به سمت مرزبانان قرقیزستان شلیک کرد. برای جلوگیری از تشدید بیشتر اوضاع، گارد مرزی قرقیزستان تیرهای هشدار دهنده ای شلیک کرد. پس از این موضوع چوپانان تاجیک به سمت تاجیکستان عقب نشینی کردند.

در حال حاضر وضعیت در مرز بین ۲ کشور آرام گزارش شده و قرار است که نشستی بین نمایندگان تاجیکستان و قرقیزستان برگزار شود. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بحران کمبود پرستار در کانادا
  • افزایش ۶۵ درصدی صادرات سیر/ روسیه مقصد نخست صادرات سیر خشک
  • سخت شدن کار مهاجران تاجیک در قزاقستان
  • ابن سینا مقصد بعدی تی‌بی‌ام خط ۲ مترو اصفهان
  • ۵ نیروی هوایی برتر جهان در سال ۲۰۲۴؛ از تفنگداران دریایی آمریکا تا نیروی هوایی روسیه (+عکس)
  • درگیری مرزی بین قرقیزستان و تاجیکستان
  • تیراندازی در مرز میان قرقیزستان و تاجیکستان
  • پیشرفت کاری ۳۵ درصد مسکن ملی شهرستان ملایر
  • قطار ترانزیتی روسیه به مقصد هندوستان وارد کشور شد
  • قطار ترانزیتی روسیه به مقصد هندوستان، از مرز ریلی اینچه برون وارد کشور شد