Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر سابق دادگستری طالبان اعلام کرد که مذاکره درباره چگونگی خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان خارج از صلاحیت‌های دولت این کشور است بنابر این زمینه مذاکره طالبان با خارجی‌ها را فراهم کند. ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «سیداکبر آغا» مقام سابق طالبان گفت: آمریکا در جنگ 17 ساله افغانستان شکست خورده و نمی‌تواند از طریق نظامی به پیروزی دست یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در نتیجه دولت افغانستان و نیروهای خارجی باید از طریق آغاز مذاکرات مستقیم با طالبان زمینه پایان بحران در افغانستان را فراهم کنند.

رئیس «شورای راه نجات افغانستان» تصریح کرد که دولت این کشور صلاحیت بحث و گفت‌وگو درباره خروج نیروهای خارجی از افغانستان را ندارد.

اخیرا گزارش‌های متعددی از احتمال ایجاد منطقه امن برای طالبان در رسانه‌های افغانستان منتشر شده که واکنش‌ رهبران سیاسی و نمایندگان افغان را نیز در پی داشته است.

وزیر سابق دادگستری طالبان با اشاره به این موضوع گفت: این اقدامی غیرسازنده است که نمی‌تواند به برقراری صلح و پایان جنگ در افغانستان کمک کند.

وی ادامه داد: دولت افغانستان به جای تلاش‌های مبهم زمینه آغاز گفت‌وگوهای صلح با طالبان را فراهم کند.

در حالی که طالبان تا کنون به این موضوع واکنشی نشان نداده است اما شماری از مقامات سابق این گروه بر این باورند که ایجاد منطقه امن نمی‌تواند زمینه برقراری صلح در افغانستان را فراهم کند.

آنها بر این باورند که بدون دست یافتن به تفاهم با طالبان دولت افغانستان نخواهد توانست از طریق ایجاد منطقه امن به بحران در این کشور پایان دهد.

این در حالی است که طالبان بارها از دولت آمریکا خواسته تا درباره خروج مسالمت آمیز نیروهای خارجی از افغانستان با این گروه مذاکره مستقیم انجام دهد.

مقامات آمریکایی همواره تاکید کرده‌اند که اگر طالبان خواستار مذاکره است به جای آمریکا باید با دولت افغانستان مذاکره کند اما به گفته طالبان دولت افغانستان صلاحیت تصمیم گیری درباره خروج نیروهای خارجی را ندارد.

انتهای پیام/.

R36461/P36446/S8,87,1413/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۹۶۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات میوه های گرمسیری زمینه رشد تجارت خارجی را فراهم می کند

ایسنا/کردستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در حال حاضر آمادگی کامل برای واردات میوه‌های گرمسیری از مرز باشماق به کشور وجود دارد و تجار و بازرگانان قطعاً از این موضوع استقبال می‌کنند و زمینه رشد تجارت خارجی در استان فراهم خواهد شد.

پیمان اسکندری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: دو مرز رسمی سیرانبند بانه و باشماق مریوان در سال‌های اخیر در حوزه تجارت خارجی فعالیت خوبی داشته‌اند و سالانه ۲۷۰ هزار تن محصولات کشاورزی از طریق این مرزها به خارج از کشور صادر شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: تجار و بازرگانان استان و سایر استان‌ها همواره درخواست ورود میوه‌های گرمسیری از مرز باشماق داشته‌اند.

اسکندری با بیان اینکه بندر لاذقیه سوریه و بندر بصره در کشور عراق به این دو مرز نزدیک است و موجب کاهش قیمت تمام شده این محصولات در کشور می‌شود، بیان کرد: درخواست‌های این تجار و بازرگانان را طی یکی دو سال اخیر با حضور استاندار و همکاری سازمان حفظ نباتات کشور پیگیری کردیم و در نهایت خوشبختانه موفق به کسب این مجوز برای مرز باشماق شدیم.

وی اضافه کرد: مجوز واردات میوه‌های گرمسیری از مرز باشماق مریوان از ۱۲ اردیبهشت ماه جاری صادر شده است که این مهم موجب گسترش مبادلات مرزی خارجی خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: یک سری مشکلات زیرساختی مانند آزمایشگاه قرنطینه، ساختمان و نیروی متخصص وجود داشت که با همکاری سازمان حفظ نباتات کشور این مشکلات و موانع حل شد.

وی افزود: در حال حاضر آمادگی کامل برای واردات میوه‌های گرمسیری از مرز باشماق به کشور وجود دارد و تجار و بازرگانان قطعاً از این موضوع استقبال می‌کنند و زمینه رشد تجارت خارجی در استان فراهم خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پشت پرده خروج ضمانت‌نامه ۸۰ میلیاردی از باشگاه استقلال؛ پای معاون سابق در میان است!
  • دیپلمات‌های طالبان در تهران میزبان تیم ملی فوتسال افغانستان
  • تعامل سازمان همکاری اسلامی با طالبان
  • مقام سابق آمریکایی: فرانسه اولین نظامیان خود را به اوکراین فرستاده است
  • وقوع انفجار در کابل
  • شرکت هیئت طالبان در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • واردات میوه های گرمسیری زمینه رشد تجارت خارجی را فراهم می کند
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • یک ماجرا و هزار داستان؛ در بدخشان افغانستان چه خبر است؟
  • توزیع ۲۱ هزار پاسپورت در بغلان