Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایلام - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استان ایلام گفت: دستگاه های دولتی باید برای کاهش تصدی گر خود و بر اساس تبصره 19 ملزم به واگذاری طرح های نیمه تمام به بخش خصوصی هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ایوب درویشی روز چهارشنبه در نشست اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: تبصره 19 و آیین نامه اجرایی آن ظرفیت بسیار خوبی برای واگذاری طرح های نیمه تمام به بخش خصوصی است که دستگاه ها باید به آن توجه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: انحصار پروژه ها توسط دستگاه ها علاوه بر هدر رفت سرمایه موجب طولانی شدن زمان بهره برداری و نارضایتی مردم می شود.
معاون استاندار ایلام تاکید کرد: مدیران دستگاه ها در واگذاری طرح ها به بخش خصوصی اهتمام جدی داشته باشند و این امر در عملکرد مدیران به عنوان یک شاخص مد نظر قرار می گیرد.
درویشی اضافه کرد: دولت تسهیلات بسیار خوبی برای بخش خصوصی اختصاص داده که باید در استان از این سهم استفاده شود.
وی به معرفی بیشتر پروژه های موفق تاکید کرد و افزود: این قبیل طرح ها باید شناسایی شوند و از تجربیات مدیران موفق برای رفع مشکل واحدهای مشکل دار استفاده شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام ادامه داد: باید مسایل اساسی هر صنف واکاوی و مطرح شود و با همکاری و همراهی خود همان صنف مشکلات را بطور ریشه حل کنیم.
درویشی یادآور شد: کسانی که تریبون در دست دارند و انتقاد می کنند باید سهم خود را در حل مشکلات مشخص کنند.
وی به تعیین و مشخص شدن مشکلات واحدهای تولیدی اشاره کرد و گفت: بانک ها و دستگاه های اجرایی قسمت آسان قانون را مد نظر قرار دهند و اجازه ندهند تولید زمین بخورد.
معاون استاندار ایلام به وضعیت کنونی بازار اشاره کرد و اظهار کرد: ستاد تنظیم بازار تشکیل شده و وضعیت قیمت ها با جدیت پایش و با اخلال گران، محتکران، گران فروشان و ... به شدت برخورد می شود.
درویشی به هدفمند بودن و گسترش نظارت بر بازار تاکید کرد و افزود: نباید اجازه داد، بازار تحت تاثیر القائات بدخواهان نظام قرار بگیرد.
وی از همراهی بازاریان استان با دولت خبر داد و افزود: بازاریان استان وظیفه خود را در این شرایط برای همراهی با دولت به خوبی انجام دهند.

** متوسط تکمیل طرح های دولت 10 سال طول می کشد
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان ایلام نیز در نشست ستاد اقتصاد اظهار کرد: طولانی بودن سیکل تکمیل و بهره برداری از طرح ها ضربه زیادی به دولت وارد می کند زیرا علاوه بر اختصاص اعتبار موجب بازماندن دولت از وظایف حاکمیتی می شود.
رحمت اله قیصوری اظهار کرد: عدم واگذاری این پروژه ها به بخش خصوصی موجب شکوفا نشدن این بخش ، تضعیف جایگاه حاکمیتی دولت و طولانی شدن زمان بهره برداری از طرح ها می شود و تصدی گری دولت افزایش می یابد.
وی تاکید کرد: واگذاری طرح ها به بخش خصوصی موجب استفاده از ظرفیت و توان مالی این بخش، کاهش زمان بهره برداری، اقتصادی شدن طرح ها و حاکمیت و نظارت مناسب دولت در طرح ها می شود.
وی شمار طرح های نیمه تمام ملی و استانی در کشور را 76 هزار عنوان کرد و گفت: سهم استان ایلام بیش از 200 طرح است.
قیصوری گفت: باید سالانه دولت 470 هزار میلیارد ریال برای تکمیل طرح ها اختصاص دهد در حالی که به دلیل کمبود اعتبار این رقم تنها 30 هزار میلیارد ریال است که این رقم نشان می دهد یک طرح 10 سال تا بهره برداری زمان نیاز دارد.
وی افزود: با توجه به کاهش چشمگیر تولید ناخالص داخلی از سال 62 تا 95 که از 12 درصد به 2،5 درصد رسیده این امر نشان کاهش رشد اقتصادی بوده است.
وی ادامه داد: برای رشد اقتصادی مناسب میزان تولید ناخالص داخلی باید بین پنج تا هفت درصد باشد که در این صورت حدود 100 هزار میلیارد تومان از آن صرف اجرای طرح های نیمه تمام شود.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام نیز در این نشست با اشاره به بازدید اخیر از وضعیت بازار میوه و تره بار شهر ایلام گفت: در این بازدید متوجه شدیم که بخشی از مشکلات این بازار ناشی از کاهش نظارت این سازمان بوده است که برنامه های مناسبی برای اصلاح آن در نظر گرفته ایم.
یاراله نصیری گفت: در حوزه میوه تعدادی دلال حلقه های واسطه گری تشکیل داده و موجب اجحاف در حق مردم شده است، در نظر داریم با تمام توان با سوداگران میوه و اخلال گران این بازار در استان ایلام برخورد جدی کنیم.
وی اظهار کرد: برنامه ای برای افزایش و زمان بازرسی و گشت های نظارت در نظر گرفته شده که در حوزه برخورد و گشت ها عملکرد باید چهار برار شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری ایلام نیز در ادامه گفت: باید خود انتقادی را شروع کنیم و دستگاه های تحت مدیریت ما اشکالات زیادی دارد که باید با انتقاد سازنده خودمان اشکالات را پیدا و برطرف کنیم.
درویشی با تایید و تحسین رییس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان برای اعلام مشکل از سوی خود دستگاه در امر نظارت افزود: اگر این باور و پذیرش اشتباه در نظام اداری شکل بگیرد گامی به سمت حذف فساد اداری و اصلاح امور برداشته می شود.
درویشی گفت: شجاعت گفتن و اعتراف به ضعف ارزشمند است، مدیران باید هم اشکالات خود را شناسایی و برنامه برای رفع آن در گفتمان اداری خود در نظر بگیرند.
7177/6119

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد نشست اقتصاد مقاومتي طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۹۶۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایلام، استان پیشرو در خرید دانه کلزا توسط بخش خصوصی‌

ایسنا/ایلام با توجه به ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی در خصوص خرید دانه‌های روغنی توسط بخش خصوصی مرتبط با کارخانجات روغن‌کشی و روغن نباتی‌، دانه‌های کلزای کشاورزان استان ایلام‌ به عنوان نخستین استان کشور ‌تحویل مراکز خرید شد.

استان ایلام از کانون های تولید دانه کلزا در کشور است و نخستین استانی است که برداشت دانه در آن آغاز می‌شود. 

مدیر بخش کشاورزی کشت و صنعت ماهیدشت به ایسنا اظهار کرد: با پیگیری‌های سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام، از ۱۴ فروردین ماه، با استقرار ۴ مرکز خرید دانه کلزا توسط کشت و صنعت مدلل ماهیدشت در مناطق دشت عباس، موسیان، مهران و دهلران، عملیات تحویل دانه کلزا از کشاورزان ایلامی در بخش گرمسیری استان آغاز شد. 

«کیوان فرهنگ‌آسا» افزود: با ساماندهی مناسب و استقرار پرسنل و سامانه خرید، عملیات تحویل دانه روغنی به‌طور روان جریان دارد و تا کنون  ۷ هزار و ۷۰ تن دانه کلزا از کشاورزان ایلامی تحویل و به کارخانه ارسال شده است.

وی بیشترین میزان خرید دانه روغنی کلزا را از منطقه «دشت عباس» شهرستان دهلران به‌میزان چهار هزار و ۴۶۰ تن عنوان کرد و گفت: مراکز موسیان با ۷۵۵ تن، دهلران با ۱۸۰ تن و مهران با ۹۹ تن در  رتبه‌های بعدی قرار دارند.

مدیر کشاورزی کشت و صنعت ماهیدشت اضافه کرد: تاکنون ۲۰ درصد از وجوهات دانه کشاورزان به ایشان پرداخت شده است و در بازه زمانی یک‌ماهه، مطالبات دانه کلزا تسویه می‌شود.

دانه کلزا دانه‌ای صنعتی و فسادپذیر بوده که ضرورت است به محض تحویل به کارخانه به مقصد ارسال شود.

انتظار می‌رود با عملکرد مناسب اجرایی کشت و صنعت ماهیدشت در تحویل و پرداخت وجه دانه کلزا، سطح زیر کشت این محصول در سال آینده افزایش یابد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ادامه اجرای طرح مولدسازی اموال مازاد دولتی در زنجان
  • سرعت‌بخشی انجام طرح‌های نیمه تمام برای دولت اهمیت زیادی دارد
  • سرعت‌بخشی انجام پروژه‌های نیمه تمام برای دولت اهمیت زیادی دارد
  • فرماندار شهرستان بستان آباد خواستار تکمیل پروژه‌های نیمه تمام شد
  • رشد ۳۹۴ درصدی اعتبارات ایلام در سال گذشته
  • پروژه‌های نیمه‌تمام لرستان در امر مولدسازی اولویت‌بندی شوند
  • ایلام، استان پیشرو در خرید دانه کلزا توسط بخش خصوصی‌
  • پروژه تصفیه خانه آب شرب ایوان آماده افتتاح در سفر هیات دولت به ایلام است
  • ایجاد دبیرخانه شورای گفت‌وگوی منطقه شرق کشور در مشهد
  • تکمیل طرح‌های نیمه تمام بهداشتی و درمانی استان بوشهر ضروری است