Web Analytics Made Easy - Statcounter

مائورو کنچاتوری با بیان اینکه سینمای ایران در ایتالیا شناخته شده است و طرفدار دارد، گفت: مصاحبه های زیادی از کارگردانان ایتالیایی منتشر شده که نشان می دهد آن ها از هنرمندان ایرانی الهام گرفته اند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست هفته فیلم ایتالیا با حضور مجید رجبی معمار، رییس خانه هنرمندان، مائورو کنچاتوری، سفیر ایتالیا در تهران ظهر امروز چهارشنبه 6 تیرماه در خانه هنرمندان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این نشست مائورو کنچاتوری، سفیر ایتالیا در تهران گفت: باعث افتخار است که خانه هنرمندان ایران میزبان رویداد مهم ایتالیایی در ایران است، رابطه همکاری ما رابطه تاریخی است که خیلی وقت است که برپاست و می خواهیم این روابط فرهنگی در چهارچوب یک برنامه کلی تر برگزار شود؛ تمامی نمایندگی های ایتالیا در دنیا در این هفته یک رویداد سینمایی را به صورت همزمان برگزار می کنند و به سینمای ایتالیا می پردازند؛ ما در تهران نیز خوشحالیم که این رویداد را در خانه هنرمندان برگزار می کنیم.

 

وی افزود: برنامه هفته فیلم ایتالیا در خانه هنرمندان با عنوان «پرداختن به سینما» در قالب پروژه ای بزرگتر «ایتالیا، فرهنگ ها و مدیترانه 2018» برگزار می شود که  کشورهای مدیترانه را نیز درگیر کرده است؛ دلیل اینکه حوزه مدیترانه برای این برنامه انتخاب شده این است که منطقه مدیترانه نقطه تلاقی خلاقیت رشد تمدن فرهنگ است؛ من به عنوان سفیر ایتالیا  و کاردار فرهنگی ایتالیا در تهران اصرار داشتیم که این هفته در ایران هم برگزار شود؛ چرا که حوزه مدیترانه نظریات فرهنگی و فلسفه زیادی را به غرب منتقل کرده است و تمامی ایده های فلسفی از طریق ایران به منطقه مدیترانه می رسیده است، ما مناسب دیدیم که موضع فرهنگی ایران هم در این برنامه گنجانده شود، بر همین اساس وزارت خارجه ایتالیا پذیرفت.

 

وی خاطر نشان کرد: ما در سال 2018 در رویدادهای سینمایی از جمله هفته سینما در موزه سینما و جشنواره فجر شرکت داشتیم؛ هر کدام از این برنامه ها ویژگی خاص خود را داشتند؛ در موزه سینما رابطه تاریخ و سینما را بررسی کردیم، در این هفته فیلم موضوع ما «پرداختن به سینما» است  و اینکه نشان دهیم یک فیلم چگونه ساخته می شود و برای همین تصمیم گرفتیم علاوه بر نمایش 5 فیلم 2 سمینار «طراحی صحنه» و  «جلوه های ویژه» را برگزار  کنیم.

 

وی افزود: در هفته فیلم ایتالیا کارگاه «طراحی سینما» با حضور نوئمی مارکیکا و «جلوه های ویژه تولید نهایی»  را ویتوپینکه ننا برگزار می کنند.

 

مائورو کنچاتوری اظهار کرد: هفته فیلم ایتالیا در پی یک رویدادی است که در جشنواره فجر داشتیم؛ ما یکی از برگزیدگان موسیقی فیلم را توانستیم در این رویداد به تهران بیاوریم، وی  قبل از کنسرت در تالار وحدت یک سمیناری را درباره ساخت موسیقی فیلم برگزار کرد؛ هدف ما سرگرم کردن مخاطب خودمان است اما در کنار آن علاقه مندیم دست اندرکاران حوزه های مختلف در ایران و ایتالیا را درگیر کنیم که کارهای مشترک انجام بدهند.

 

سفیر ایتالیا گفت: اینکه ما در گفتگوی فرهنگی ایران و ایتالیا بر روی سینما تاکید داریم به این خاطر است که سینما واقعیت های زندگی انسان را از طریق استعاره ها و نشانه ها نشان می دهد، در یک دیالوگ 2 شخص در فیلم گفتگویی شکل می گیرد که راجع به آن می شود کتاب نوشت؛ نوع و طرز تفکر ایران و ایتالیا و برداشت شان از اطراف از نشانه ها زیاد است؛ برقراری ارتباط در سینما خیلی سریع اتفاق می افتد.

 

وی درباره انتخاب 5 فیلم و نمایش آنها در هفته فیلم ایتالیا در خانه هنرمندان گفت: این 5 فیلم هفته ایتالیا انتخاب شان دلیلی داشت، محیطی که داستان فیلم در آنها اتفاق می افتد جالب است برخی زمان حال، در یکی از فیلم ها زمانی که اتفاق می افتد زمان قبل از جنگ جهانی دوم در ایتالیا، یکی درباره داستایوفسکی و درباره دوران تزار ها در نیمه قرن 19 میلادی و فیلمی بر اساس تخیل نویسنده و فیلم مستند به نمایش در می آید، در این فیلم ها هنرمندان برجسته جهانی حضور دارند.

 

مائورو کنچاتوری درباره همکاری های فرهنگی دو کشور ایران و ایتالیا اظهار کرد: من فکر می کنم پایه ای است که همکاری ملموس و عملی با یکدیگر داشته باشیم، سفارت تصمیم نمی گیرد که چطور پروژه های توسط 2 طرف انجام شود. وظیفه ما این است که افرادی که می توانند همکاری داشته باشند و حساسیت های فرهنگی دارند را با هم لینک کنیم، قطعن وقتی 2 ایتالیایی و ایرانی با هم بر روی یک میز بنشینند یک پروژه ای شکل می گیرد و موضوع آن هنر است.

 

وی افزود: در سال های گذشته هنرمندان موسیقی کلاسیک و جاز و متن فیلم را به ایران آوردیم و با ایرانی ها ملاقات کردند، الان موسیقی هایی را با هم بنویسند، یک موسیقیدان جاز ایتالیایی با یک تیم موسیقی کلاسیک ایرانی با هم همکاری می کنند، از جمله خانم نوین افروز پروژه مشترکی دارند که موسیقی کلاسیک ایرانی را بتوانند با سازهای غربی به اجرا درآورند؛همچنین  ریکاردو موتی در تهران کنسرتی را در ایران با 70 موسیقیدان ایرانی برگزار کرد.

 

سفیر ایتالیا در تهران با بیان اینکه همکاری در بحث موسیقی خیلی راحت تر است چون کلام ندارد؛ اظهار کرد:  آهنگسازی مشترک ایرانی و ایتالیایی سخت است چون متدهای آهنگسازی ایرانی و ایتالیایی با هم فرق دارد، وقتی هنرمندان الهام مشترک می گیرند می توانند کاری را پیش ببرند و در حوزه سینما هم می توانند کار را پیش ببرند.

 

وی تصریح کرد: سینمای ایران در ایتالیا شناخته شده است و طرفدار دارد چه از نظر مخاطب عام و چه دست اندرکار، مصاحبه های زیادی از کارگردانان ایتالیاییی می خوانیم که در آن گفته اند از هنرمندان ایرانی الهام گرفته اند؛ خیلی از آنها می گویند از طریق دیدن فیلم های مشترک بوده اند یکی از کارهای فرهنگی که بخش فرهنگی ما می تواند بر روی آن کار کند سینمای ایران است.

 

مائورو کنچاتوری درباره اکران فیلم های ایتالیایی در ایران گفت:  من می دانم که چه میزان علاقه مندی برای ایرانیان وجود دارد که فیلم های ایتالیایی هم اکران عمومی می شوند، ما هم برای اینکه به این موضوع کمک کنیم و ایده هایی بدهیم این رویدادهای فرهنگی را در ایران برگزار کنیم، قبلا سفرا در اقامتگاه خودشان یک سری فیلم ها را برای سفرای دیگر نشان می دادند که فایده ای نداشت؛ پروژه من این بود که فیلم های ایتالیای را برای مخاطبان بیشتر ایرانی نشان دهم، من دنبال این بودم که چه فضاهای بیرون از سفارت هست که این کار را انجام بدهم، دوستان زیادی با ما همکاری کردند از جمله دکتر رجبی معمار که اسپانسر و مشوق ما در برگزاری این برنامه بودند؛ اما تا زمانی که سالن های سینمای ایران پر از مخاطب باشد این کار را ادامه می دهم.

 

وی افزود: ما در زمینه تئاتر هم کار کردیم یک مشکلی که در تئاتر هست این است که باید ترجمه شود در ژانویه یک تئاتر آوانگار را به تهران آوردیم البته آن نمایش فضای خاصی می خواست و هنرمندانی لازم داشتیم که مترجم هم باشند. اینها پروژه هایی هستند که همکاری بلندمدتی را می طلبد که هنرمندان بتوانند به پروژه مشترک برسند، همچنین در بحث گرافیک و عکاس برنامه هایی متعددی برگزار کردیم خانه هنرمندان فضای مناسبی برای این هست که همکاری داشته باشیم.

 

سفیر ایتالیا درباره تفاوت سینمای امروز ایتالیا با دوران نئورئالیسم و کمک های دولت در ساخت فیلم گفت: امروز سخت است که تقسیم بندی درباره سینمای ایتالیا از نقطه نظر هنری انجام بدهیم، واقعیت امروز پیچیده تر از آن زمان است؛ جامعه، جامعه ای است که به بخش های مختلف تقسیم می شود، حتی احساسات آدم ها هم تکه تکه شده است بنابراین رویکردهای متفاوتی از نظر فیلمسازان هست که در بخش های مختلف بتوانند راجع به آن صحبت کنند، 70 سال پیش نئو رئالیسم کلیدی بود که جامعه را از طریق آن تعریف کرد و شناخت موضوعی بود که همه اجبارا باید به مسایل مختلف می پرداختند، یک دیدگاه حماسی و قهرمانانه به زندگی در آن زمان وجود داشت، ارزش هایی که بین همه مشترک بود بر اساس آن فکر می کردند الان واقعیت جامعه امروز ایتالیا متفاوت است و ارزش ها پیچیده متفاوت و متعدد است؛ دولت تنها کمکی که می کند این است که برخی از کارها را تامین مالی کند ولی بعد از آن خود فیلم است که راه خود را پیدا کند و مخاطب خود را پیدا کند، جنبه شخصی و بازاریابی الان در ایتالیا مورد توجه است، بودجه های ما محدود است.

 

سفیر ایتالیا در ایران اظهار کرد:  یکی از نکاتی که باعث توفیق فعالیت های فرهنگی ایتالیا در ایران  ربطی به من ندارد به خود کشور ایران برمی گردد، ما هر موقع از هنرمند ایتالیایی دعوت کردیم و گفتیم ایران قبول کرده اند به ایران بیایند  ایران یک چهره قوی فرهنگی تاریخی برخوردار است که برای ایتالیا خیلی مهم است؛ ایران از یک جایگاه قدرت در حوزه فرهنگ برخوردار است.

 

مائورو کنچاتوری درباره بازی فوتبال ایران در جام جهانی 2018 گفت: تنها 15 سانتیمتر مانده بود که توپ ایران گل شود،با توجه به اینکه ایتالیا در جام جهانی نبود ما طرفدار ایران بودیم و مردم وقتتی به پرچم ایران نگاه می کردند به یاد پرچم ایتالیا می افتادند.

 

گفتنی است هفته سینمای ایتالیا در تهران با همکاری خانه هنرمندان ایران و وزارت امور خارجه ایتالیا و سفارت این کشور در تهران در چارچوب برنامه"ایتالیا، فرهنگ‌ها، مدیترانه 2018" و برنامه "پرداختن به سینما" از تاریخ 10 الی 15 تیرماه در خانه هنرمندان برگزار می‌شود.

پایان پیام/32

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس دولت اقتصاد جام جهانی روسیه روزنامه های ورزشی گرانی بازار مسعود کرباسیان تیم ملی ایران فوتبال کارگردان ایتالیایی هفته فیلم ایتالیا الهام سفیر ایتالیا هنرمند ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۹۷۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی بیشترین تعداد دفاتر انجمن سینمای جوانان کشور را دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، بابک داوودی در دیدار با شهردار گناباد با بیان اینکه بیشترین تعداد دفاتر انجمن سینمای جوانان کشور در خراسان رضوی است اظهار کرد: این استان از ظرفیت‌های خاصی در تولید فیلم کوتاه برخوردار است.

وی از انجمن سینمای جوانان گناباد به عنوان یکی از دفاتر موفق استان خراسان رضوی یاد کرد و افزود: این انجمن در ارزیابی های انجام شده با برخورداری از بزرگترین کارگاههای فیلمسازی کشورمان و حتی خاورمیانه در جایگاه مناسبی در فیلمسازی جهان قرار دارد.

مدیر املاک و مستغلات انجمن سینمای جوانان ایران افزود: انجمن سینمای جوانان گناباد با برخورداری از ظرفیتهای هنرمندان مستعد و توانمند و نگاه مثبت مسوولان به این جایگاه رسیده است.

داوودی با بیان اینکه انجمن سینمای جوانان ایران تنها انجمن بین المللی کشور است که فیلمهایش به جشنواره های خارجی راه می یابد، خاطرنشان کرد: توانمندی های هنرمندان و فیلمسازان ایرانی در قالب انجمن سینمای جوانان در جشنواره های مهم بین المللی و جهانی به نمایش گذاشته می شود و این ظرفیت مهمی برای معرفی فیلمسازی کشور در دنیا به شمار می شود.

گفتنی است؛ انجمن سینمای جوان گناباد که از سال ۱۳۶۵ فعالیت خود را آغاز کرده است، هم اکنون در رشته‌های آموزش عکاسی، کارگردانی، فیلمنامه نویسی، تدوین، صدابرداری و صداگذاری، تصویربرداری، فیلم داستانی، مستند و تجربه گرا فعالیت می‌کند.

کد خبر 6092451

دیگر خبرها

  • خراسان رضوی بیشترین تعداد دفاتر انجمن سینمای جوانان کشور را دارد
  • اولین هنرپیشه زن سینما و یک سرگذشت تلخ پرتکرار
  • (ویدئو) ماجرای خدمتی که عباس کیارستمی در دهه ۷۰ به سینمای ایران کرد چه بود؟
  • از آمار فروش هفته گذشته چه می‌دانید؟/ پرفروش‌ترین اثر غیرکمدی
  • رابطه این فیلم با ماجرای قتل بابک خرمدین | اسم فیلم را عوض کردم تا...
  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • رکورد فروش روزانه سینما شکسته شد
  • بدترین فیلم‌های ترسناک تاریخ سینما!
  • ۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو
  • از سینمای متفکر به فیلم های کمدی رسیدیم