Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین با بیان اینکه فقط دو میلیارد از ۱۲ میلیارد تسهیلات اشتغال روستایی در فامنین پرداخت شد گفت: ۱۳ واحد نیمه فعال و غیرفعال در فامنین وجود دارد. ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷ استانها همدان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، جعفر کاویانی دلشاد ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شهرستان فامنین 6.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

6 وسعت استان را به خود اختصاص داده است و سطح زیر کشت 49 هزار هکتار است که 7 درصد سطح زیر کشت استان را به خود اختصاص داده ضمن اینکه درصد تغییر کاربری ها در این شهرستان 39 درصد است.

وی با بیان اینکه در این شهرستان 66 درصد جمعیت روستایی داریم افزود: این شهرستان 6415 بهره‌بردار کشاورزی دارد و 4.4 درصد از ارزش تولیدات استان را به خود اختصاص داده است.

پیش بینی تولید 65 هزار تن گندم در فامنین

کاویانی دلشاد بیان کرد: متوسط بارندگی در شهرستان 242 میلی متر است که امسال بارندگی خوبی داشتیم و 343 میلی متر بارندگی داشتیم که محصول خوبی برداشت شد. امسال 32 هزار هکتار زیر کشت گندم دیم و  3900 هکتار گندم آبی که به طور میانگین امسال 65 هزار تن تولید گندم خواهیم داشت که این میزان در سال گذشته 43 هزار تن تولید شده است.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان فامنین اظهار داشت: سه مرکز خرید گندم در شهرستان داریم که نسبت به سال گذشته سه مرکز کمتر شده و امدواریم مشکلی در این زمینه به وجود نیاید.

وی اعلام کرد: امسال برای نخستین بار در مورد نخود انتظاری دیم در سطح فامنین 125 هکتار کشت انجام گرفته که برآورد 240 تن تولید نخود را داریم که این طرح جدید بوده و علاوه بر تولید باعث تقویت خاک نیز می شود.

کاویانی دلشاد افزود: امسال 175 هکتار کلزا در این شهرستان کشت شده و پیش‌بینی می‌شود 350 تن محصول تولید شود. 2200 هکتار حبوبات در شهرستان کشت شده و برآورد می شود تا 1100 تن تولید داشته باشیم.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان فامنین با اشاره به افزایش سطح زیر کشت زعفران در این شهرستان گفت: سطح زیر کشت زعفران در فامنین 1.5 هکتار بود که در حال حاضر به هشت هکتار رسیده است و به دنبال افزایش سطح زیر کشت هستیم و در هر هکتار 4.5 کیلو برداشت داریم.

کاویانی دلشاد با اشاره به اصلاح الگوی کشت در شهرستان بیان کرد: به سبب افت آب های زیر زمینی شهرستان امسال سطح زیرکشت چغندر قند از 700 هکتار به 300 هکتار رسیده است و در واقع حدود 21 هزار تن تولید خواهیم داشت چرا که سطح زیر کشت را به نصف کاهش دادیم.

وی بیان کرد: سال گذشته 1.3 هکتار کشت نشائی ریشه لخت چغندرقند در شهرستان فامنین انجام شده و 55 تن محصول از آن برداشت شده است ضمن اینکه سیاست سازمان بر استفاده از کشت‌های نشاء است چرا که بهره وری را افزایش می‌دهد و استفاده از منابع آبی کاهش می‌یابد.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان فامنین با بیان اینکه 34 هزار هکتار از اراضی شهرستان زیر پوشش بیمه قرار دارد افزود: در بخش مبارزه با سن غلات در 14 هزار هکتار از مزارع این شهرستان  انجام گرفت که امسال به دلیل بارندگی مبارزه با سن مادر در 7485 هکتار از مزارع و مبارزه با پوره سن در 6156 هکتار از مزارع این شهرستان انجام گرفت.

دو میلیارد و 700 میلیون تومان تسهیلات مکانیزاسیون به کشاورزان شهرستان پرداخت شد

وی با اشاره به اجرای خاک‌ورزی حفاظتی در 1800 هکتار از مزارع این شهرستان، گفت: سال گذشته دو میلیارد و 700 میلیون تومان تسهیلات مکانیزاسیون به کشاورزان شهرستان داده شد که امسال بیش از سه میلیارد تومان تسهیلات داده می‌شود.

کاویانی دلشاد به وضعیت صنایع تبدیلی در این شهرستان اشاره کرد و افزود: کشتارگاه صنعتی دام در این شهرستان با ظرفیت کشتاری 100 رأس دام سنگین گاو و گوساله و 500 رأس دام سبک گوسفند و بز فعالیت دارد و در صنایع لبنی نیز دو کارخانه با ظرفیت 8800 تن تولید در سال وجود دارد.

تنها دو میلیارد از 12 میلیارد تسهیلات اشتغال روستایی در فامنین پرداخت شد

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان فامنین با اشاره به اینکه وضعیت آبی شهرستان برای پرورش ماهی خیلی مناسب نیست اعلام کرد: 16 طرح اشتغال روستایی در شهرستان فامنین با 12 میلیارد تومان و 95 نفر اشتغالزایی مصوب شده که تاکنون دو میلیارد و 200 میلیون تومان در بخش توسعه روستایی جذب شده است.

13 واحد نیمه فعال وغیرفعال در فامنین وجود دارد

کاویانی دلشادبا بیان اینکه امسال یک میلیارد و 283 میلیون تومان برای 30 پروژه اختصاص می‌یابد اظهار داشت: در فامنین فقط یک هکتار گلخانه وجود دارد که برنامه ما با توجه به کمبود آب در این شهرستان توسعه فضای گلخانه‌ای است.

وی بیان کرد:13 هزار و 131 رأس دام سنگین و 154 هزار راس دام سبک در فامنین وجود دارد و چهار رشته لایروبی قنات انجام شد و پنج رشته کانال به طول 3 هزار متر در حال انجام است.

کاویانی دلشاد بر فعال کردن واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل در شهرستان تاکید کرد و گفت:  13 واحد نیمه فعال و غیرفعال در این شهرستان وجود دارد که سال گذشته 5 واحد به فعالیت بازگشت.

انتهای پیام/م

R41405/P1486/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۹۷۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۸ درصد تعهدات اشتغال در رودسر محقق شده است

میثم برجعلی زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به نقش مهم کارگران در اقتدار و پیشرفت‌های کشور ضمن گرامیداشت هفته کارگر اظهار کرد: با توجه به نامگذاری امسال مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم،» کارگران نقش بسیار مهمی در تحقق این شعار خواهند داشت.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی رودسر افزود: دفاع از حق و حقوق کارگران به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار این اداره بوده و در این راستا تلاش فراوانی انجام شده است.

برجعلی زاده بابیان اینکه شهرستان رودسر بیش از ۱۰ هزار کارگر بیمه شده دارد، گقت: امیدوارم که با تاکیداتی که مقام معظم رهبری امسال و سال های گذشته خصوصاً در هفته کارگر داشتند شاهد افزایش امنیت شغلی کارگران و ایجاد آرامش روانی و اقتصادی و در نتیجه شکوفایی تولید و چرخش هر چه بهتر چرخ اقتصاد کشور باشیم.

وی با اشاره به اینکه کل تعهد اشتغال شهرستان رودسر ۱۸۳۲ نفر بوده که تا پایان سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۹۷۱ نفر معادل ۱۰۸ درصد محقق شده است، ادامه داد: سال گذشته ۱۱۲ میلیارد تومان تسهیلات در رودسر پرداخت شد که بیش از ۵۰ درصد کل تسهیلات توسط کمیته امداد انجام شد.

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی رودسر از جمله برنامه های اداره تعاون شهرستان را همکاری بامجموعه فرمانداری و اعضای کمیسیون کارگری شهرستان غبارروبی مزار شهدا، بازدید از شرکت ها، میزخدمت در نماز جمعه، دیدار با کارگران و پاسخ به سوالاتشان در خصوص قوانین کار و تامین اجتماعی، برگزاری مسابقه فوتبال بین تیم های کارگری و نیز تجلیل از ۸۰ کارگر و کارآفرین نمونه ذکر کرد.

کد خبر 6093675

دیگر خبرها

  • تأکید معاون استانداری لرستان بر تسریع در پرداخت تسهیلات اشتغال
  • ۵۳۰۰ واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • ۵۳۰۰واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • یادگاری زلزله در سی‌سخت، نیمه تمام ماندن ۲۷۰ واحد مسکونی
  • وام اشتغال‌زایی، به نام فقرا به کام اغنیا
  • پرداخت تسهیلات جهت مقاوم سازی مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد
  • محرومیت‌زدایی امیدبخش بسیج سازندگی در کردستان + فیلم
  • مقاوم‌سازی ۲۵۶ واحد مسکن روستایی در فامنین
  • ۱۰۸ درصد تعهدات اشتغال در رودسر محقق شده است
  • پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد به ۶۲ درصد رسید