Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران می‌گوید که مسابقه با قطر و قزاقستان معیار سنجش تیمش نیست.

به گزارش ایسنا، مهران شاهین‌طبع پیش از اعزام تیم ملی بسکتبال به قطر درباره شرایط تیم ملی بسکتبال اظهار کرد: دو اردو در چین و صربستان داشتیم. به نظرم تیمی که از چین برابر ما به میدان آمد نسبت به سال‌های گذشته شرایط متفاوت‌تری داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از نظر کیفیتی خیلی بهتر شده بودند. تیم زیر ۲۳ سال چین بود که دو یا سه بازیکن اصلی در آن بازی می‌کرد اما واقعا خیلی بهتر از تیمی بود که سال قبل برابر ما بازی کرد. در کل چینی‌ها خوب کار می‌کنند.

سرمربی تیم ملی بسکتبال ادامه داد: امکانات و تجهیزات آنها که کاملا مشخص است. لیگ ثروتمندی دارند که البته می‌توانند از نظر کیفی بهتر باشند اما با همین برنامه‌ریزی خیلی خوب کار می‌کنند. به محض اینکه لیگشان تمام می‌شود تمام رده‌های ملی آنها فعال می‌شود. در مجموع دیدارهای خوبی در چین داشتیم. در همان زمان هم تیم ملی اصلی‌شان طبق برنامه‌ای که داشت در تورنمنت‌های مختلف شرکت کرد و چند بازیکن اصلی‌شان نیز با هزینه فدراسیون به آمریکا رفته بودند تا در کمپ‌های این کشور حضور داشته باشند.

او افزود: در مجموع برنامه چینی‌ها به همین شکل بود و تیم زیر ۲۳ سالشان با ما دیدار تدارکاتی برگزار کرد و کیفیت بسیار خوبی هم داشت. به نظرم در آن مقطع که ما تمرین‌های زیادی انجام داده بودیم به چنین دیدارهایی نیاز داشتیم.

شاهین‌طبع درباره اردوی صربستان نیز بیان کرد: اردوی صربستان خوب بود. خیلی بهتر بود. حتی دو دو بازی اول هم که حریفان دسته دومی بودند بازی‌های خوبی برگزار کردیم. همین دو حریف سازماندهی خوبی داشتند. بعد از آن دو بازی با تیم ملی آنها داشتیم که در مسابقه اول خیلی خوب بودیم اما در دیدار دوم مثل مسابقه اول ظاهر نشدیم. در کل این دو مسابقه خیلی به ما کمک کرد و توانستیم نقاط ضعف تیم را بشناسیم.

سرمربی تیم ملی بسکتبال در پاسخ به این سوال که دو دیدار پیش‌روی تیم ملی از انتخابی جام جهانی را چطور ارزیابی می‌کند؟ تصریح کرد: به نظرم معیار سنجش تیم ملی ما این دو مسابقه نیست. البته باید در این دو مسابقه تمرکز بالایی داشته باشیم تا اتفاق خاصی نیفتد. به هر حال قطر میزبان است. شاید در خانه کار خاصی انجام دهد. ما تیم خیلی خوبی هستیم اما باید از نظر انگیزشی انقدر آماده باشیم تا اتفاق دیدار رفت با عراف نیفتد. باید با کیفیت بالایی بازی کنیم. در مسابقه دوم شرایط کمی فرق می‌کند. قزاقستان سازماندهی بهتر دارد. آنها در این چند رشد کرده‌اند و به نظرم بردن آنها کار سختی است. نمی‌دانیم بازیکن تبعه خود را به همراه دارند یا نه اما به هر حال باید برای هر وضعیتی آماده باشیم.

ادامه دارد...

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام تيم ملي بسكتبال ايران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۹۷۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید باز هم از اوسمار حمایت کرد

به گزارش ورزش سه، محمود کلهر با اشاره به اینکه پرسپولیس مقابل سپاهان فرصت صدنشینی را از دست داد درباره نقش مربیان در رسیدن به موفقیت صحبت می‌کند: مربیان حرفه‌ای زمانی موفق می‌شوند که تیم‌شان را از حاشیه بیرون بیاورند و البته تابع بازیکن، مدیر و سایر موارد نباشند. نمونه این مسئله هم به بازی بیشتر بازیکنان در دیدار جام حذفی بازمی‌گشت در حالی که نیاز نبود همه بازیکنان بازی کنند؛ بیرون کشیدن ترابی در دقیقه 60 باعث شد تا بازی سپاهان را خیلی حساس کنیم در حالی که یک مربی باید اقتدارش را در بحران‌ها نشان دهد و فقط به بازی پیش رو نگاه کند.

در بازی مقابل تیم اراک سرنوشت بازی در دستان پرسپولیس بود به همین دلیل مربی تیم برنده نباید باعث شود شرایط تیمش بهم بخورد.

پیشکسوت پرسپولیس البته در ادامه از اوسمار حمایت کرده و می‌گوید: به نظرم اوسمار مربی خوب و فهمیده‌ای است و باز هم باید از او حمایت کرد. در زمان یحیی تیم پرسپولیس با کاستی‌هایی در چند منطقه مواجه بود اما با جذب بازیکنانی مانند عیسی، حسن و اورونوف ضعف‌ها به نقطه قوت تبدیل شدند که این یک مزیت بزرگ است. البته با وجود این اوسمار باید جدی‌تر، محکم‌تر و در مهره‌چینی بهتر و قوی‌تر کار کند تا بتواند در نتیجه‌گیری باز هم موفقیت‌هایش را تکرار کند.

کلهر در رابطه با جنگ قهرمانی و رقابت شدیدی که بین پرسپولیس و استقلال وجود دارد، می‌گوید: من اصلاً این نکته را قبول ندارم که سرنوشت قهرمانی در دستان تیم صدرنشین است و قرعه‌اش هم بهتر از پرسپولیس است چون اتفاقاً استرس استقلال را بیشتر از پرسپولیس می‌دانم؛ چه بسا که نگه داشتن صدر دشوارتر است.

دیگر خبرها

  • مظفری‌زاده: نتایج ما بهتر شده است ولی با خمس مشکلی نداشتیم
  • کشف بقایای یک سکونتگاه 7 هزارساله در صربستان (+عکس)
  • تن‌هاخ: در حد نام منچستر یونایتد بازی نکردیم
  • اریک تن هاخ: قطعا سرمربی مناسبی برای منچستریونایتد هستم
  • گوستاوو بلانکو و ماشاریپوف، بال های پرواز استقلال؛ آن ها ناامیدتان نمی کنند!
  • احتمال برگزاری انتخابی بین یزدانی و قاسمپور/ شروع تمرینات زارع
  • همراه با خبر‌های ورزشی هفدهم اردیبهشت استان قزوین 
  • باید باز هم از اوسمار حمایت کرد
  • آلگری: مقابل رم عصبانی بازی سختی داریم
  • پیگیری تمرینات جوانان ایران زیرنظر حسین عبدی