Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه تجهیزات هلال‌احمر نیازمند به‌روزرسانی است، گفت: برای تهیه فناوری‌های روز مانند پهپاد، توافق‌های خوبی با یکی از نهادهای حاکمیتی انجام شده ‎است. ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲ استانها همدان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، محمود محمدی‌نسب در همایش معاونان امداد و نجات هلال‌احمر سراسر کشور که به میزبانی همدان برگزار شد، اظهار داشت: تجهیزات هلال‌احمر نیازمند به‌روزرسانی است، ضمن اینکه در حوزه واردات یا خرید تجهیزات تأمین اعتبار اهمیت دارد و باید با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی این امور را دنبال کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: برای تهیه فناوری‌های روز مانند پهپاد، توافق‌های خوبی با یکی از نهادهای حاکمیتی انجام شده ‎است.

محمدی‌نسب با تأکید بر حفظ اموال بیت‌المال بیان کرد: در حوزه تجهیزاتی که باید در روز حادثه به کار گرفته شود، کمبودهایی داریم و ضروری است که در استفاده از امکانات موجود دلسوزانه‌تر عمل کنیم.

وی با بیان اینکه حجم بسیار زیادی از فعالیت‌ها در عملیات‌های‌ مختلف نیازمند مستندسازی است، افزود: هر صحنه‌ای در کنار درد و رنج، تجربه و دانش فراوانی دارد و نخستین مزیت مستندسازی، ثبت تجربه‌های مثبت و منفی برای استفاده از دیگران است.

محمدی‌نسب با اشاره به اینکه کارکرد بعدی تجارب، استاندارد کردن فعالیت‌ها است، عنوان کرد: در مجموع این عوامل تأکید ما بر اهتمام ویژه بر ثبت و ضبط تجربیات در حوادث است.

وی با تقدیر از فعالیت‌های انجام شده فعالان جمعیت هلال‌احمر در سطوح مختلف بیان کرد: باید در برخی حوزه‌ها مانند تعداد مانورها در سطح ملی و اردوهای توان‌افزایی که برای بالا رفتن روحیه رفاقت و آمادگی مؤثر است، تحرک بیشتری ایجاد شود.

دبیر کل جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: یکی دیگر از نکات موردتوجه «آموزش» بوده و همه ما در سطوح مختلف به‌شدت نیازمند بازآموزی‌های مکرر هستیم، ضمن اینکه سال گذشته به دلیل درگیری در حوادث متعدد این مهم مغفول ماند.

محمدی‌نسب با تأکید بر اینکه اجرای دوره‌ها به معاونت آموزش واگذار نمی‌شود، گفت: دخالت این معاونت در بخش‌های اعتباربخشی و نظارت است.

وی گفت: فارغ از روزمرگی‌ها مسئله مهم دیگر توجه به تجربه‌های بین‌المللی است زیرا تجربیات ارزنده‌ای برای ما به دنبال دارد و ضروری است که به رصد اخبار این حوزه توجه داشته باشیم.

محمدی‌نسب در مورد لزوم توجه به امدادگران هم افزود: امدادگران امانت مردم هستند، برخی از آ‌ن‌ها دریافتی چندانی ندارند، اما با انگیزه‌های مختلف در شرایط پرخطر، پرتنش و خاص حضور دارند که لازم است نسبت به تأمین سلامت روان آن‎ها حساسیت ویژه‌ای وجود داشته و پایش و غربالگری سلامت روان آن‎ها انجام شود.

به گزارش تسنیم، همایش معاونان امداد و نجات هلال‌احمر سراسر کشور با برگزاری کارگاه‌های آموزشی در زمینه پاسخ‌گویی جمعیت هلال‌احمر به سوانح(EOP) 4 تا 6 تیر در هتل امیران همدان برگزار شد.

انتهای پیام/م

R41405/P1486/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۹۸۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی به ۱۲۶ فرد گرفتار در سیل کرمانشاه

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، محمدباقر محمدی امروز (۱۵ اردیبهشت ماه ) اظهار کرد: درپی بارش شدید باران در استان کرمانشاه و آبگرفتگی و سیلاب در ثلاث باباجانی، ماهیدشت، اسلام‌آباد غرب، دالاهو، جوانرود و سرفیروزآباد تیم‌های عملیاتی به این مناطق اعزام شدند.

او توضیح داد: در این عملیات‌ها ۱۰ دستگاه خودروی امدادی کمک‌دار و آمبولانس و ۱۰ دستگاه کف‌کش و موتور آب به‌کار گرفته شد که به ۲۵ خانوار خدماتی از جمله اهدای پک‌های مواد غذایی، چادر، پتو و موکت داده شد.

وی عنوان کرد: تخلیه آب از ۲۵ خانه مسکونی با استفاده از دستگاه کف‌کش و موتور آب از دیگر اقدامات جمعیت هلال احمر در بارندگی‌های اخیر استان کرمانشاه بود و این خدمات تا بهبود شرایط خانوارها ادامه خواهد داشت.

۲۱ پایگاه ثابت و موقت جمعیت هلال احمر استان آماده امداد رسانی‌ هستند و هم‌استانی‌ها در صورت هرگونه حادثه‌ای می‌توانند با سامانه ۱۱۲ جمعیت هلال احمر تماس بگیرند.

دیگر خبرها

  • کمک جمعیت هلال احمر به ۱۲۲ نفر از آسیب دیدگان سیلاب و آبگرفتگی‌
  • نجات ۲ کوهنورد گم شده در ارتفاعات کبیر کوه شهرستان ملکشاهی
  • امدادرسانی به ۱۲۶ فرد گرفتار در سیل و آبگرفتگی کرمانشاه
  • امداد رسانی به ۱۲۶ فرد گرفتار در سیل کرمانشاه
  • امدادرسانی به ۱۲۶ فرد گرفتارشده در سیل و آبگرفتگی
  • بهره‌مندی ۷۰۰ زنجانی از نذر سلامت هلال‌احمر
  • نجات ١٠ گردشگر در منطقه«غار زینگان» ایلام توسط نجاتگران هلال احمر
  • امدادرسانی نجاتگران هلال احمر استان ایلام به ۱۴۰ نفر متاثر از سیل
  • امدادرسانی نجاتگران هلال احمر استان ایلام به ۵۴ نفر متاثر از سیل
  • بهره‌مندی ۸۰۰ کرمانشاهی از خدمات فیزیوتراپی هلال احمر