Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت  در نشست مدیران بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اظهار کرد: در سفر به چند استان کشور و انجام بازدید‌های سرزده، شاهد تلاش همکاران بودم؛ این همکاران باید بدانند که نقش بسیار پر رنگ و مهمی در کشور بر عهده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: با توجه به توسعه کشور و تنوع فعالیت‌هایی که در جامعه در سطح خدمات حوزه بهداشت محیط و حرفه‌ای اتفاق افتاده، بازنگری در تاکتیک ها، انجام ماموریت ها، استراتژی‌ها و خدمات امری ضروری است.

 رئیسی با اشاره به اینکه تعداد نیرو‌ها و زیرساخت‌های موجود، متناسب با ماموریت‌ها و نیاز جامعه نیست، تاکید کرد: باید ابزار و روش‌های جدید داشته باشیم و سامانه‌های الکترونیکی بیشتری برای مشارکت و نظارت مردم فراهم کنیم.

وی ادامه داد: اقدام بعدی استفاده از توانبخش خصوصی است که از استراتژی‌های اصلی در این حوزه به شمار می‌رود؛ با توجه به اینکه در خوشبینانه‌ترین حالت در استان‌های بزرگ با صرف تمام توان که بتوانیم مراکز را مورد ارزیابی قرار داده و بر آن‌ها نظارت کنیم، برای انجام ارزیابی و نظارت‌های بیشتر، به بخش خصوصی نیازمندیم.

بخش خصوصی به شرط حمایت نظارت صحیح تسهیل کننده است

رئیسی با تاکید بر استفاده از توان بخش خصوصی گفت: پایلوت استان تهران نیز نشان داده که استفاده از توان بخش خصوصی چنانچه  درست طراحی شده و بر آن نظارت صورت گیرد، می‌تواند بسیار تسهیل کننده باشد؛ از سوی دیگر، چون نقش دولت تولیت و نظارت است، هرچه نقش دولت در اجرا پررنگ‌تر شود، از چابک بودن در انجام امور، فاصله بیشتری می‌گیرد.

معاون بهداشت افزود: باید دفاتر خدمات سلامت در سطح کشور راه اندازی شود تا از این طریق، نظارت‌ها و خدمات ارتقا یابد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از اولویت ها، گسترش دفاتر خدمات سلامت در سطح کشور در چارچوب درست آن است، تاکیدکرد: با به کارگیری شیوه درست، پایش شاخص‌ها نیز ارتقا خواهد یافت.

وی ادامه داد: اولویت دیگر، بخش بهداشت حرفه‌ای است و تا ارائه مطلوب خدمات در این حوزه  فاصله داریم و باید تلاش کنیم همچنین پرهیز از بحث‌های جانبی و توجه به اصل کار در این حوزه برای پیشبرد امور، مهم است.

معاون بهداشت  تصریح کرد: دستورالعمل بهداشت حرفه‌ای صادر شده است و همه در نظام شبکه بهداشت و درمان کار می‌کنیم و نباید هیچ خدمتی را خارج از این چارچوب انجام دهیم؛ همه خدمات باید در این شبکه ادغام شده و در راستای سیاست‌های اصلی حوزه سلامت باشد.

گفتنی است، در این نشست معاون بهداشت وزارت بهداشت از منتخبین برنامه سلامت نوروزی و منتخبین بازرسان بهداشت محیط و حرفه‌ای تقدیر کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت اخبار پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۹۸۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۴ درصدی صدمات حین کار در کشور

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: در بخش صدمات حین کار شاهد کاهش ۱۴ درصدی در کشور بوده‌ایم که رقم قابل توجهی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، مهرداد عظیمی، امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در مراسم گرامیداشت روز جهانی کارگر که در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: نقش ممتاز و برجسته مردمان این دیار در طول دوران مختلف انقلاب غیرقابل انکار است و به وجود کردستان قهرمان که بیش از ۵۴۰۰ شهید را تقدیم انقلاب کرده، افتخار می‌کنیم.

وی افزود: کردستان دارای سرمایه انسانی توانمندی است و در حوزه‌های مختلفی کردستانی‌ها درخشیده و الگوهای موفقی را به کشور معرفی کرده‌اند که یکی از ماموریت‌های اصلی معرفی درست ظرفیت‌های انسانی این استان است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: هرچقدر بخش خصوصی تقویت شود و مردم امورات اقتصادی را برعهده بگیرند ما موفق‌تر خواهیم بود.

عظیمی ادامه داد: عملکرد این وزارت خانه در کاهش نرخ بیکاری که یکی از وعده‌های دولت نیز اشتغال بوده، قابل قبول بوده است و توانسته‌ایم با همکاری سایر بخش‌ها به آن جامه عمل بپوشانیم.

وی ایجاد کالابرگ الکترونیکی را نیز یکی دیگر از دستاوردهای دولت سیزدهم و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دانست و گفت: در بخش صدمات حین کار هم شاهد کاهش ۱۴ درصدی بوده‌ایم که رقم قابل توجهی بوده است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اضافه کرد: در بخش فنی و حرفه‌ای شاهد رشد ۳۵ درصدی در حوزه آموزش و قریب به ۴۰ درصدی در حوزه سنجش مراکز حرفه‌ای بوده‌ایم.

عظیمی تصریح کرد: امسال هدف گذاری ما در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای افزایش ۵۰ درصدی مراکز آموزشی جوار کارگاهی است که به صورت جدی آن را دنبال می‌کنیم.

وی گفت: دستگاه‌های دولتی نیز ملکف شده‌اند که سالانه بخشی از اعتبارات عمرانی خود را صرف امر آموزش مهارت کارگران کنند.

کد خبر 749429

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۴ درصدی صدمات حین کار در کشور
  • تدوین لایحه حمایت از حقوق پرستاران با هدف بهبود معیشت
  • شبکه‌های آزمایشگاهی حوزه بهداشت و درمان تشکیل می شود
  • پرخطرترین شغل ها برای کارگران
  • بیماری‌های مُخِل سلامت کارگران
  • پرخطرترین مشاغل برای کارگران/ این بیماری ها سلامت کارگران را تهدید می کند
  • مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند
  • پیام وزیر بهداشت به‌مناسبت گرامیداشت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای
  • ارتباط بیماری‌های کارگران با تغییرات آب و هوایی
  • سلامت کارگران تحت تاثیر بیماری‌های مرتبط با تغییرات آب و هوایی