Web Analytics Made Easy - Statcounter

دو طرح پیشنهادی بازسازی سردر عالی قاپو پایگاه میراث جهانی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی و محوطه‌سازی پایگاه میراث جهانی گنبد قابوس پس از بررسی در دو جلسه جداگانه کمیته تخصصی پایگاه‌های میراث جهانی به تصویب رسید.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری آنا، مدیر کل امور پایگاه‌ها با اعلام این خبر گفت: در جلسه کمیته تخصصی امور پایگاه‌های میراث جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی، با در نظر گرفتن مطالعات تاریخی، شهرسازی و معماری این مجموعه، ضرورت و اهمیت تاریخی شهری این اثر جهانی، احیا و بازآفرینی هویت شهری و کلیات طرح بازسازی سردر عالی قاپو این مجموعه مورد موافقت اعضا قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرهاد عزیزی گفت: بر این اساس همچنین مقرر شد، در مرحله نخست جزئیات این بازسازی را با مصالح سنتی و تکنیک اجرایی در شورای راهبردی به تصویب برساند و سپس با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل و پایگاه میراث جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی بازسازی این سردر محقق شود.

وی در ادامه با اشاره به بررسی طرح محوطه‌سازی پایگاه میراث جهانی گنبد قابوس در کمیته تخصصی امور پایگاه‌ها و هیات راهبردی پایگاه میراث جهانی گنبد قابوس گفت: مقرر شد اولویت کفسازی محوطه با مصالح سنتی و بومی منطقه و آجر ختایی سنتی مرغوب برای زیرسازی مناسب با اجرای مسیرها و ساختار اصلی طرح، صورت گیرد.

عزیزی همچنین، انتخاب نوع پوشش گیاهی و فضای سبز محوطه متناسب با اقلیم منطقه با نظر کارشناسان خبره، ساماندهی واحدهای تجاری خیابان‌های اطراف محوطه با هماهنگی و همکاری شهرداری و ارگان‌های مرتبط را از دیگر مصوبات این نشست عنوان کرد.

مدیرکل امور پایگاه‌ها گفت: در این جلسه همچنین ایجاد اتاق معرفی، بلیت‌فروشی با ورودی و خروجی مجزا با استفاده از مصالح متناسب و بوم آورد به منظور اصلاح و ساماندهی ورودی محوطه مورد موافقت اعضا، قرار گرفت.

به گفته وی بازنگری و پیش‌بینی پارکینگ‌های مورد نیاز و ایستگاه‌های وسائل نقلیه عمومی اعم از سواره و پیاده در محور اصلی خیابان‌های شهر با هماهنگی شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی در طرح‌های بالادست و اجرایی از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۹۹۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است

استاندار کرمانشاه گفت: برای ایمن‌سازی استان کرمانشاه و اتمام واقعی بازسازی زلزله به ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی امروز _ شنبه هشتم هشتم اردیبهشت _ در نشست مدیریت بحران که با حضور محمد حسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور که در سالن شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: مدیریت و کنترل به‌موقع، بحران را به حداقل می‌رساند.

وی ادامه داد: استان کرمانشاه به‌دلیل شرایط خاصی که دارد در معرض بحران‌های مختلفی همچون سیل، زلزله و… قرار دارد.

استاندار کرمانشاه اشاره‌ای به خطر آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌های استان با توجه به پوشش گیاهی منطقه داشت و بحث تجهیزات امداد و نجات داشت و گفت: پدیده ریزگردها از دیگر مشکلات استان است که با توجه به عوامل مؤثر اثرگذار شدت و ضعف دارد.

وی با اشاره به مشکلات به‌جا مانده از ادوار گذشته برای استان، تصریح کرد: با اعلام بی‌موقع جشن پایان بازسازی زلزله از ردیف بودجه زلزله‌زده کشور خارج شدیم در حالی که هنوز ده‌ها ساختمان دولتی از فرمانداری گرفته تا ادارات حتی مساجد این مناطق، بازسازی نشده است.

صحرایی اشاره هم به افتتاح زودهنگام راه‌آهن کرمانشاه داشت و افزود: راه‌آهن کرمانشاه برای خدمات‌رسانی مطلوب به مردم نزدیک به یک‌هزار میلیارد اعتبار نیاز دارد.

وی با ادامه نیازهای استان کرمانشاه به بحث امسال تسهیلات مناطق زلزله‌زده اشاره کرد و گفت: در صورت تخصیص تکمیل ساختمان‌های مناطق زلزله‌زده با توجه به پیشرفت فیزیکی آن‌ها اولویت‌بندی می‌شود.

استاندار کرمانشاه گفت: برای ایمن‌سازی کرمانشاه و اتمام واقعی بازسازی زلزله به ۴ همت اعتبار نیاز است که حدود ۲.۷ هزار میلیارد تومان آن صرف مناطق زلزله‌زده و ۱.۳ هزار تومان آن برای مابقی استان هزینه شود.

کد خبر 748515

دیگر خبرها

  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان
  • بازدید رایگان از موزه ها برای معلم ها و استادان دانشگاه
  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • ایمن‌سازی کرمانشاه ۴۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد
  • رزمایش جهادی بسیجیان مخابرات گلستان بمنظور بازسازی شبکه مخابراتی گنبد کاووس
  • همایش تاثیر بحران‌های طبیعی بربنا‌های تاریخی در سمنان
  • تصویب محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان