Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- آخرين اخبار از  پيشروي ارتش سوريه در جبهه هاي جنوب و آزادسازي مناطقي مهم در حومه درعا حکايت دارد.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا، ارتش سوريه بسياري از مناطق مهم را در حومه درعا از جمله "بصري الحرير" و "ناحته" باز پس گرفت و با فرار دسته جمعي تروريست ها از اين مناطق بسياري از ادوات نظامي و بيمارستان هاي صحرايي که در آن ها تجهيزات و داروهاي اسرائيلي وجود دارد برجاي مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به رغم درگيري هاي بين المللي و منطقه اي، ارتش سوريه در حال پيشروي در جنوب سوريه است و به دست گرفتن کنترل شهرک ناحته و نزديک شدن به روستاي الکرک مقدمه اي  است بر پيروزي استراتژيک ارتش سوريه در جنوب اين کشور که عرصه را بر گروههاي تروريستي مسلح در اين مناطق تنگ کرده است.
منابع ميداني همچنين از ادامه عمليات ارتش در حومه شرقي درعا خبر مي دهند. شايان ذکر است اين منطقه در سال هاي اخير مهمترين مسير امداد رساني گروه تروريستي النصره محسوب مي شود. و تاکنون ارتش سوريه توانسته است کنترل حدود 1000کيلومتر را در اين منطقه در دست بگيرد و تا 75کيلومتري شمال درعا پيش رود.

دستاوردهاي ارتش سوريه در عمليات درعا
طي چهار روز گذشته ارتش سوريه دستاورد قابل توجهي را طي عمليات جنوب سوريه در پاکسازي شهرها و روستاهاي مختلف از تروريست ها در درعا، کسب کرده است.
به گزارش العالم، طي عملياتي که ارتش سوريه که در حومه درعا آغاز کرده است طي ساعات  اخير ده ها تروريست به هلاکت رسيده و زخمي شده و شماري از تروريست ها نيز تحت محاصره ارتش سوريه درآمده اند.
در همين حال شماري از تروريست ها در برخي شهرک هاي اطراف درعا با ارسال پيامي اعلام کردند که بدون درگيري و جنگ حاضر به پذيرفتن تمام شروط و تسليم اين شهرک ها هستند.
ساکنان دو شهرک "داعل" و" ابطع" با برگزاري تظاهراتي خواستار خروج افراد مسلح از اين شهرک ها، ورود ارتش به داخل شهرک ها  و برافراشتن پرچم سوريه  شدند.
اين در حالي است که بيم آن مي رود که تروريست هاي النصره اين اقدام ساکنان شهرک هاي داعل و ابطع را با خشونت پاسخ گويند.
اين در حالي است که واشنگتن چندي پيش اعلام کرد که دولت ترامپ قصد ندارد که در جنوب سوريه دست به مداخله نظامي بزند.
عمليات جنوب سوريه عملياتي است که ارتش اين کشور عليه تروريست هاي موسوم به جبهه النصره و افراد مسلح وابسته به اين گروه تروريستي در استان درعا، اطراف آن و همچنين حومه سويدا در شمال درعا،  آغاز کرده است.
در همين حال منابع سوري تاکيد دارند که همه گردان هاي ارتش سوريه در اين عمليات(جنوب سوريه)، از جمله نيروهاي يگان ويژه و گروه ضربت  شرکت خواهند داشت و روند اجزايي اين عمليات نيز مشابه عمليات غوطه شرقي دمشق خواهد بود.
هدف نهايي ارتش سوريه از انجام اين عمليات آزادسازي استان درعا به صورت کامل و شهرک به شهرک و روستا به روستا است. تحت کنترل گرفتن مرزهاي سوريه و اردن و بازگشايي گذرگاه تجاري نصيب نيز از ديگر اهداف ارتش سوريه در عمليات درعا است.
در همين حال ارتش سوريه اعلاميه هايي را به وسيله بالگرد در مناطق تحت سيطره تروريست هاي منتشر کرده است که در آن از تروريست ها خواسته شده که بدون جنگ و خونريزي وارد مصالحه شوند.چنانکه در توافق غوطه دمشق و حومه شمالي حمص شاهد آن بوديم.
در دو روز گذشته نيروي هوايي ارتش سوريه چند حمله هوايي عليه پايگاه هاي تروريست ها در حومه شمالي السويداء در اطراف درعا و حمله توپخانه اي در حومه شرقي درعا انجام داد. و انتظار مي رود که عمليات درعا به حومه القنيطره در نزديکي بلندي هاي جولان نيز برسد. اين اقدام منجر به تحت کنترل گرفتن همه مرزهاي جنوبي سوريه و پاکسازي کامل مناطق جنوبي اين کشور از تروريست ها را در پي خواهد داشت، چنانکه تاکنون در مدت زماني کوتاه ارتش سوريه توانست کنترل اوضاع در همه روستا ها و شهرک هاي منطقه اللجات را به دست گيرد و خود را به شهرک بصر الحرير در حومه شرقي درعا برساند.
در همين راستا گردان هاي ارتش سوريه توانستند کنترل کامل شهرک بصرالحرير و "مليحه العطش "را در شرق ازرع، به دست گيرند و شش نفر بر به علاوه مقدار قابل توجهي از ادوات نظامي تروريست ها را به غنيمت گيرند. در ادامه اين عمليات و همزمان با تلاش گروهي از ارتش سوريه در مناطق مجاور، گروه هاي مهندسي ارتش سوريه درحال پاکسازي مناطق مين و بمب گذاري شده هستند.
شمار شهرک ها و روستاهاي منطقه اللجات در حومه شرقي درعا به 44 شهرک و روستا مي رسد. همه اين دستاوردها تنها ظرف چهار روز به دست ارتش سوريه به دست آمده است.

پايان آتش بس در جنوب سوريه
روسيه خروج از توافق کاهش تنش در جنوب سوريه را تکذيب کرد.
به گزارش تلويزيون الميادين گزارش داد: وزارت دفاع روسيه اعلام کرد اخبار منتشر شده درباره خروج ما از توافق منطقه کاهش تنش در جنوب سوريه صحت ندارد.
در همين حال ارتش روسيه اعلام کرد: آتش‎بس در جنوب غربي سوريه پايان يافته است.
نيوزويک نوشت: مقامات پايگاه اصلي نيروي هوايي ارتش روسيه در سوريه روز سه شنبه اعلام کردند با توجه به تخلفات گروه هاي شورشي (تروريستي)، توافق آتش‎بس که با آمريکا و اردن در جنوب غربي سوريه حاصل شده بود، به پايان رسيده است.
اين نشريه آمريکايي نوشت: اين تصميم در زماني اتخاذ شده است که بشار اسد رئيس جمهور سوريه، تهاجمي تازه را براي بازپس گيري يکي از آخرين مناطق تحت کنترل شورشيان در اين کشور آغاز کرده است.
پايگاه هوايي حميم- فرودگاهي نظامي واقع در استان لاذقيه در ساحل غربي سوريه- يکي از دو تاسيسات نظامي عمده روسيه است. تأسيسات دوم، پايگاه نيروي دريايي طرطوس است که با حميم حدود چهل مايل فاصله دارد. بر اساس گزارش ها، جنگنده هاي روسي که احتمالا در حميم مستقر بودند، روز دوشنبه اهدافي را در استان درعا در جنوب غربي سوريه هدف قرار دادند. روسيه و سوريه سال گذشته در آنجا با آتش بس با گروههاي شورشي (تروريستي) موافقت کرده بودند. اين گروه‎ها از سال 2011 با حمايت آمريکا، ترکيه و کشورهاي حاشيه خليج (فارس) براي سرنگوني بشار اسد رئيس جمهور سوريه تلاش مي کنند.
"کانال مرکزي پايگاه نظامي حميم" در فيسبوک نوشت:" پايان يافتن دوره کاهش تنش در جنوب سوريه را مي توان در حالي تاييد کرد که گروه هاي افراطي و گروه هاي مسلح غيرقانوني که ضد نيروهاي دولتي سوريه اقدام مي کنند، اين آتش بس را نقض کردند، ولي اين توافق در استان ادلب سوريه به قوت خود باقي است."
اين پايگاه هوايي همچنين با رد کردن گزارش هايي مبني بر وارد آمدن تلفات به غيرنظاميان نوشت: "بمب افکن هاي روسيه به هيچ‎وجه غير نظاميان را هدف قرار نمي دهند. مأموريت‎هاي ما به نابودي پايگاه‎هاي تروريست‎هاي جبهه النصره و (گروه وهابي صهيونيستي) داعش محدود است، تا از نيروهاي زمينيِ دوست که در حال پيشروي هستند، حمايت کنيم."

عمليات ارتش ترکيه در شمال سوريه با حمايت آمريکا
نظاميان ترکيه با حمايت هوايي آمريکا در حال تلاش براي سيطره بر شهر منبج در شمال سوريه هستند.
ارتش ترکيه عملياتي را براي نفوذ به شهر منبج در شمال سوريه آغاز کرده است، اين عمليات ارتش ترکيه با حمايت ارتش آمريکا و پوشش حملات هوايي صورت گرفته است.
اين در حالي است که ساکنان شهر منبج با برگزاري تظاهرات در مناطق مختلف اين شهر و با در دست داشتن پلاکاردهايي حاوي شعارهايي ضد ائتلاف ترکيه و آمريکا جهت سيطره بر منبج سوريه، اين اقدامات تجاوزکارانه را به شدت محکوم کردند.
تظاهرات کنندگان خواستار ورود ارتش سوريه و جلوگيري از تلاش آمريکا و ترکيه براي اجراي طرح تغيير دموگرافي شمال سوريه شدند.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آخرين تحولات سوريه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۹۹۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله هوایی دشمن صهیونیستی به حومه دمشق

 به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از دمشق، ارتش سوریه در بیانیه‌ای از حمله هوایی دشمن صهیونیستی به محیط شهر دمشق خبرداد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

در این بیانیه آمده است: در ساعت ۲۲:۰۵ روز پنجشنبه به وقت محلی دمشق (ساعت ۲۲:۳۵ به وقت تهران)، جنگنده‌های دشمن صهیونیستی با شلیک چند موشک از آسمان جولان اشغالی، یک پایگاه نظامی در محیط شهر دمشق را مورد حمله قرارداد‌ند.

بنابه اعلام ارتش سوریه، در پی این حمله، ۸ سرباز سوری زخمی و خسارت مادی در این پایگاه برجا ماند.

منابع محلی نیز گفتند، موشک‌های دشمن یک ساختمان سه طبقه وابسته به تشکیلات امنیتی سوریه در منطقه نجها را مورد حمله قرار دادند.

منطقه نجها به فاصله ۱۰ کیلومتری دمشق پایتخت در جنوب منطقه سیده زینب (س) واقع شده است.

شاهدان عینی می‌گویند، در اثر این حمله دشمن خسارت‌های زیادی به ساختمان یادشده وارد شده است.

برپایه این گزارش، همزمان با این حمله دشمن، پدافند ارتش سوریه برای مقابله با موشک‌های دشمن فعال شده است.

این حمله جنگنده‌های صهیونیستی به فاصله یک ماه از حمله به مقر سفارت جمهوری اسلامی ایران در شهر دمشق صورت می‌گیرد.

این اولین بار است که صهیونیست‌ها در حمله به خاک سوریه، یک مرکز امنیتی را مورد حمله قرار می‌دهند.

دیگر خبرها

  • محور هراز یک‌طرفه شد
  • کشته شدن ۳۲ عنصر پ ک ک در شمال عراق توسط ترکیه
  • پایان یورش بیش از ۱۲ ساعته نظامیان صهیونیست به شمال طولکرم
  • پایان یورش بیش از ۱۲ ساعته نظامیان صهیونیست به شمال طولکرم+ فیلم
  • شوک نیروی قدس سپاه به تروریست های سیستان و بلوچستان /عوامل جیش الظلم کجا مخفی شده بودند؟
  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص
  • ادعای وزیر دفاع ترکیه درباره حضور پ ک ک در داخل مرزهای ایران
  • حمله هوایی دشمن صهیونیستی به حومه دمشق
  • حمله اسرائیل به جنوب سوریه
  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته