Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، در سراسر آمریکا تظاهرات و اعتراضاتی علیه فرمان مهاجرتی ترامپ و نیز سیاست مهاجرتی او در مرز مکزیک در روز سه‌شنبه ۲۶ ژوئن برگزار شد.

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه در شهرهای بزرگ مثل واشنگتن، لس‌آنجلس و نیویورک تعداد زیادی از مردم به خیابان‌ها آمدند. در لس‌آنجلس پلیس دهها نفر را دستگیر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این افراد مخالف سخنرانی وزیر دادگستری بوده و علیه آن تظاهرات کردند.

 

روز سه‌شنبه بالاترین مرجع قضایی آمریکا فرمان مهاجرتی ترامپ برای منع سفر اتباع هفت کشور عمدتا مسلمان از جمله ایران به آمریکا را تایید کرد. دیوان عالی آمریکا تاکید کرد که ترامپ از حیطه اختیاراتش فراتر نرفته و این فرمان، تبعیض علیه مسلمانان نیست.

 

آسوشیتدپرس در گزارشی دیگر اظهارات یک ایرانی مقیم ایالات متحده را بازتاب داده که شرح می‌دهد فرمان مهاجرتی رئیس جمهوری آمریکا چه بار عاطفی بر دوش او گذاشته است.

 

مریم بهرامی‌پناه که اکنون با همسر خود ایالت میشیگان زندگی می‌کند گفته است که با رای دیوان عالی آمریکا او دیگر نمی‌تواند به ایران بازگردد تا با مادر خود که سکته کرده، دیدار کند.

 

او می‌گوید «بسیار غمگین» است: «نمی‌دانم چه کار باید بکنم. واقعا نمی‌دانم. حالا همه چیز صورت رسمی پیدا کرده و چاره‌ای سراغ ندارم.»

 

خانم بهرامی‌پور به خاطر کار همسر خود ویزای اچ‌-۴ آمریکا را دارد که به خویشان درجه یک کسانی که در آمریکا کار می‌کنند داده می‌شود.

 

دیوان عالی آمریکا همچنین تصریح کرد که "محدویت سفر به آمریکا" متناسب و قانونی است و بر اساس حفاظت از امنیت ملی تدوین شده است. این محدودیت سفر شامل اتباع کشورهای ایران، یمن، لیبی، سومالی و سوریه می‌شود.

 

عکس/ اعضای دیوان عالی آمریکا

 

دموکرات‌ها در کنگره آمریکا نیز این فرمان و تایید آن از سوی دیوان عالی را به شدت مورد انتقاد قرار دادند. چاک شومر، رئیس فراکسیون دموکرات‌ها در سنای آمریکا در این باره گفت: «این فرمان یک عقب‌گرد و یک سیاست غیرآمریکایی است که امنیت ملی ما را بهتر نمی‌کند.»

 

"انجمن حقوق مدنی آمریکا" نیز حکم تایید دیوان عالی این کشور بر فرمان مهاجرتی ترامپ را "بزرگترین اشتباه دیوان عالی در تمام تاریخ" خواند.

 

به گزارش دویچه وله، دستگیری مهاجران در مرز مکزیک نیز با خشم عمومی در سراسر آمریکا مواجه شده است. این اعتراضات به حدی بود که ترامپ هفته گذشته مجبور شد دستورالعمل جداسازی کودکان از والدین را پس بگیرد. او اما تاکید کرد که دولتش سیاست "تحمل صفر" در قبال مهاجران غیرقانونی را همچنان ادامه می‌دهد.

 

وزیر دادگستری آمریکا در یک سخنرانی در لس‌آنجلس در روز سه‌شنبه در دفاع از سیاست دولت گفت: «همانگونه که پرزیدنت چندین بار گفته، کشور بدون مرز کشور نیست.»

 

او همچنین اعلام کرد مخالف دمکرات‌هاست که می‌خواهند "سیاست‌های تندروانه مرزهای باز" را پیش ببرند.

 

۱۷ ایالت آمریکا به طور هم‌زمان علیه سیاست مهاجرتی ترامپ درباره مهاجران مکزیک و نیز سیاست پناهندگی او و منع پذیرش پناهجو از برخی کشورها شکایت کردند. این شکایت‌ها از سوی ایالت‌های بزرگ و پرجمعیت آمریکا مثل کالیفرنیا، نیویورک، ماساچوست و شهرهایی چون واشنگتن و کلمبیا ارائه شده است.

 

در نامه‌ای که به یک دادگاه منطقه‌ای فدرال در سیاتل نوشته شده، دولت ترامپ به نقض قانون اساسی متهم شده است. در این نامه، عنوان شده که بر اساس فرمان مهاجرتی ترامپ، مهاجران آمریکای لاتین مورد خصومت و خسارت واقع شده‌اند. امضاکنندگان این نامه خواهان آن هستند که خانواده‌های جداشده از یکدیگر دوباره به هم بپیوندند.   

 

 

دادستان کل نیوجرسی جداسازی کودکان و والدین را "مطلقا بی‌رحمانه" خوانده است. همکار نیویورکی او نیز از یک عمل "غیرانسانی، غیرمنطقی و غیرقانونی" حرف زده است.

 

یک قاضی آمریکایی نیز ۳۰ روز به دونالد ترامپ فرصت داده تا کودکان جدامانده از والدین را به خانواده‌هایشان بازگرداند. در این حکم قضایی اولویت با کودکان زیر پنج سال است.

 

کاخ سفید اما این اعتراضات و انتقادات را رد می‌کند. سخنگوی کاخ سفید گفته پناهجویانی که در مرزهای رسمی ورودشان را ثبت کنند مورد تعقیب قرار نمی‌گیرند.

 

در هفته‌های گذشته بیش از ۲۳۰۰ کودک مهاجر در مرزهای مکزیک از والدینشان جدا شده و در سراسر آمریکا پخش شدند.

 

بر اساس گزارش وزارت بهداشت آمریکا در روز سه‌شنبه ۲۶ ژوئن، مجموعا ۲۰۴۷ کودک در حال حاضر تحت مراقبت اداره‌های آمریکایی هستند، تنها شش نفر کمتر از هفته پیش.

 

106

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: خبرگزاری فرانسه دونالد ترامپ آمریکا جام نیوز عکس مهاجرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۰۰۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۰ بازداشت فقط در یکی از دانشگاه‌های امریکا

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان در گزارشی با استناد به بیانیه «ژن بلاک»، رئیس دانشگاه کالیفرنیا، اعلام کرد که در طول اعتراضات حمایت از فلسطین، بیش از ۲۰۰ نفر در محوطه دانشگاه کالیفرنیا بازداشت شدند.

از سوی دیگر، بازداشت بیش از ۲۰۰۰ معترض به جنگ غزه در دانشگاه‌های آمریکا تائید شده است.

در همین ارتباط نیز، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست اعلام کرد طی دو هفته گذشته بیش از ۲۰۰۰ معترض به جنگ در غزه در جریان تظاهرات‌های دانشگاه‌های آمریکا بازداشت شدند.

اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا از دو هفته پیش در دانشگاه‌های مختلف برای حمایت از مردم فلسطین و محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه آغاز شده و علی‌رغم سرکوب شدید پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا این تظاهرات ادامه دارد و الهام‌بخش اعتراض‌های دانشجویی در دیگر کشورهای جهان بوده است.

ساعاتی پیش شبکه «سی‌ان‌ان» هم اعلام کرد که پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا به تجمع و تظاهرات دانشجویان تگزاس حمله و ۱۸ دانشجو را با ضرب‌وشتم بازداشت کردند.

با اوج گرفتن اعتراضات دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی از لس‌آنجلس تا نیویورک در حمایت از مردم فلسطین در غزه، موج ضدصهیونیستی نوپا چنان زلزله‌ای در جهان به راه انداخته که نیروهای پلیس و گارد ملی آمریکا با خشونت تمام به صحنه آمده‌اند.

از سوی دیگر، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در نخستین سخنرانی پس از اعتراضات گسترده دانشجویی در این کشور در حمایت از غزه که به خشونت و بازداشت شمار زیادی از دانشجویان منجر شده است، گفت که این اعتراضات او را وادار به تغییر سیاست آمریکا در منطقه نکرده است!

اعتراضات در دانشگاه‌های سراسر آمریکا روزهاست که پرتنش دنبال می‌شود و معترضان از برچیدن چادرهایی که در محوطه دانشگاه در حمایت از غزه برپا کرده‌اند، خودداری کرده و در نتیجه مدیریت دانشگاه‌ها خواستار ورود نیروهای امنیتی به داخل محیط‌های آموزشی شدند.

بایدن در نخستین سخنرانی پس از التهابات اخیر در دانشگاه‌های آمریکا، در کاخ سفید گفت: اعتراضات در دانشگاه‌ها دو اصل بنیادی آمریکا را به بوته آزمایش گذاشت؛ نخستین اصل حق آزادی بیان و تجمع صلح‌آمیز و دومین اصل حاکمیت قانون است.

وی مدعی شد: هر دو باید حفظ و رعایت شوند. ما کشوری استبدادی نیستیم که مردم را ساکت و مخالفان را سرکوب کنیم. در عین حال، کشوری بی‌قانون هم نیستیم. جامعه‌ای مدنی هستیم و نظم باید حرف اول را بزند!

بایدن بدون اشاره به اعتراضات صلح آمیز دانشجویان که با برپایی چادر و شعارهای حمایتی از غزه، دست به تجمع و تحصن زده‌اند، مدعی شد: مخالفت ضرورت دموکراسی است اما مخالفت نباید به هرج‌ومرج و محروم کردن دیگران از حقوقشان منجر شود تا حدی که دانشجویان قادر به پایان ترم و تحصیلات دانشگاهی نشوند!

ادعاها و اظهارات بایدن درباره اعتراضات اخیر در دانشگاه‌های آمریکا در حالی است که نیروهای امنیتی و پلیس این کشور با ورود خشونت‌آمیز به داخل دانشگاه‌ها، از گاز اشک‌آور و باتوم برای متفرق کردن معترضان استفاده و شمار زیادی را بازداشت کرده‌اند.

بایدن در ظاهر چند باری از اقدامات تل‌آویو انتقاد کرده اما واشنگتن هرگز تأمین تسلیحاتی رژیم صهیونیستی را متوقف نکرده است. جنایات صهیونیست‌ها در نوار غزه در حالی وارد هفتمین ماه می‌شود که اشغالگران تاکنون بیش از ۳۴ هزار فلسطینی را که عمدتاً زنان و کودکان هستند، به شهادت رسانده است.

کد خبر 6095421

دیگر خبرها

  • منافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است
  • پژوهشگر فلسطینی: اعتراضات دانشجویی، نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ 
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ
  • بازداشت ۴۵ نفر به دلیل اعتراض به قانون ضد مهاجرتی سوناک
  • بازداشت بیش از ۲۰۰ معترض در مقابل دانشگاه UCLA
  • بازداشت بیش از ۲۰۰ دانشجو فقط در یکی از دانشگاه‌های آمریکا
  • شلیک مستقیم پلیس آمریکا به دانشجویان
  • ۲۰۰ بازداشت فقط در یکی از دانشگاه‌های امریکا
  • یورش پلیس آمریکا برای سرکوب و بازداشت دانشجویان دانشگاه لس‌ آنجلس