Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- ائتلاف سعودي در تازه ترين جنايت خود در يمن، آوارگان يمني را در اتوبوس سوزاند.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا به نقل از شبکه تلويزيوني المسيره ، جنگنده هاي متجاوز سعودي آمريکايي منطقه السرار در شهرستان سحار در استان صعده يمن و همچنين منطقه مذاب در شهرستان الصفرا در اين استان را بمباران کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



جنايت وحشتناک ائتلاف سعودي در يمن
جنگنده هاي سعودي - اماراتي در ادامه جنايت هاي خود عليه مردم يمن روز گذشته با حمله به يک دستگاه اتوبوس حامل آوارگان يمني در استان الحديده در غرب يمن، 20 شهروند اين کشور را به خاک و خون کشيدند.
شبکه المسيره تصاوير و فيلمي از جنايت عربستان سعودي در الحديده منتشر کرده است؛ حمله روز گذشته ائتلاف سعودي به اتوبوس آوارگان به شهادت و مجروحيت بيش از 20 يمني ختم شد، اين ميني بوس در مسير مابين دو منطقه «الجراحي» و «زبيد» مورد هدف جنگنده هاي سعودي قرار گرفته است.
در برخي از تصاوير ديده مي شود در اثر اين حمله وحشيانه برخي از قربانيان به طور کامل سوخته و تنها اسکلت آنها باقي مانده است، شناسايي 3 قرباني اين حادثه امکان پذير نيست.

هلاکت مزدوران سعودي در الحديده
به گزارش شبکه تلويزيوني المسيره ، شماري از متجاوزان و مزدورانان آنان  ديروز در نبردهاي ساحل غربي در الحديده يمن به هلاکت رسيدند يا زخمي شدند. همچنين يک انبار تسليحات متجاوزان و مزدوران آنها نيز در اين نبردها به آتش کشيده شد.
منبعي نظامي گفت يک دستگاه خودرو نظامي متجاوزان به همراه سرنشينان هدف قرار گرفت و منهدم شد.
وي افزود انبار تسليحات متجاوزان در منطقه النخيله با موشک هدايت شونده هدف قرار گرفت و به آتش کشيده شد.
شب گذشته نيز محمد البخيتي عضو دفتر سياسي جنبش انصارالله گفت: هم اکنون پس از اقدام قهرمانان ارتش و کميته هاي مردمي يمن مبني بر قطع ارتباط متجاوزان در طول نوار ساحلي، آنها هم اکنون در حالت فروپاشي کامل هستند.
وي افزود: هم اکنون نيز ده ها خودروي زرهي و تانک به غنيمت رفته ، نيروهاي متجاوز ديگر به دليل قطع بسياري از خطوط امدادرساني، امکان ورود سلاح هاي سنگين در طول ساحل غربي را ندارند.

ورود فرستاده سازمان ملل به عدن
به گزارش شبکه الحدث ، برخي منابع از ورود مارتين گريفيتس فرستاده سازمان ملل در امور يمن ، به عدن خبر دادند.
در همين حال يک عضو دفتر سياسي انصارالله يمن اعلام کرد کنترل بندر راهبردي حديده در صلاحيت سازمان ملل نيست، زيرا مسئوليت اصلي اين سازمان نظارت بر اوضاع است.
ضيف الله شام روز سه شنبه در گفتگو با خبرگزاري اسپوتنيک افزود ما مخالف سازمان ملل نيستيم، اما اين سازمان بايد نقشي را که به آن محول شده است انجام دهد. کنترل بر هر چيزي در صلاحيت سازمان ملل نيست و مسئوليت اين سازمان نظارت است.
خبرگزاري رويترز هفته گذشته به نقل از منابع آگاه اعلام کرده بود که نيرو‌هاي انصارالله تمايل دارند نظارت بر بندر حديده را به منظور کاهش تنش‌ها به سازمان ملل بسپارند؛ تنش‌هايي که به دنبال حملات نيرو‌هاي دولتي مستعفي يمن براي در تصرف اين شهر به وجود آمده است. حدود 80 درصد کمک‌هاي اعطايي از طريق اين بندر وارد يمن مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري اسپوتنيک از مسکو، نيرو‌هاي دولت مستعفي يمن 13 ژوئن با پشتيباني ائتلاف تحت فرماندهي عربستان سعودي عملياتي را با هدف اشغال حديده آغاز کردند.
سازمان‌هاي بين المللي و گروه‌هاي مدافع حقوق بشر خواستار خويشتنداري دو طرف شده اند و درباره پيامد‌هاي فاجعه بار اين رويارويي براي غيرنظاميان هشدار داده اند.

مقاومت يمن در برابر خطرناک‌ترين ائتلاف اشرار جهان
ايستادگي مردم يمن در مقابل ائتلاف دشمن، منطقه را تحت تاثير قرار مي دهد.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما، به نقل از شبکه تلويزيوني المسيره سخنگوي انصار الله يمن گفت: ايستادگي و پايداري مردم يمن در مقابل خطرناک‌ترين ائتلاف و اشرار جهان تاثير بزرگي بر کل منطقه خواهد گذاشت.
به گزارش شبکه تلويزيوني المسيره، محمد عبد السلام در توئيتي با اعلام اين مطلب نوشت پايداري يمن در رويارويي با خطرناکترين ائتلافي که شرورترينهاي جهان را در خود جمع کرده است بر سراسر منطقه و نه بر يک کشور و به ويژه بر آرمان فلسطين تأثير مثبت خواهد داشت.
وي افزود: ملتهاي منطقه از ملت يمن سپاسگزاري خواهند کرد زيرا يمن، ملتهاي منطقه را از خودبزرگ بيني و تبهکاري سعودي ها و آمريکايي ها که در آينده نيز بسيار بدتر از زمان حال خواهد شد، در امان نگه داشت.

تظاهرات شهروندان يمني
هزاران شهروند يمني شهر عمران در محکوميت جنايت متجاوزان سعودي در محله مسکوني البريد و الحديده تظاهرات کردند.
بيست و هشت شهروند يمني در جنايت متجاوزان سعودي در محله مسکوني شهر البريد شهيد و زخمي شدند. همچنين 9 نفر از آوارگان الحديده در جنايت متجاوزان شهيد و يازده نفر زخمي شدند.
مردم يمن همچنين با برگزاري تظاهرات در صنعا پايتخت اين کشور و همچنين در بندر حديده تجاوز نظامي عربستان سعودي و نيرو‌هاي تحت امر آن را به يمن محکوم کردند.
به گزارش شبکه پرس تي وي، مردم يمن با برگزاري تظاهرات در صنعا پايتخت اين کشور و همچنين در بندر حديده تجاوز نظامي عربستان سعودي و نيرو‌هاي تحت امر آن را به يمن محکوم کردند. تظاهرکنندگان ضمن تقبيح حملات و بمباران‌هاي نيرو‌هاي سعودي و اماراتي عليه مناطق مسکوني و کشتار غير نظاميان در يمن، خواستار پايان فوري حملات به بندر حديده شدند.
تظاهرکنندگان با تجمع در برابر دفتر سازمان ملل، حملات نيرو‌هاي سعودي را که باعث ايجاد بحران انساني بي سابقه در يمن شده است، محکوم کردند.

درخواست ايران از سازمان ملل براي توقف جنگ يمن
رئيس شوراي راهبردي روابط خارجي ايران خواستار پايان دادن به جنگ در يمن شد و گفت: سازمان ملل بايد نقش جدي تر خود را در توقف اين جنگ بي منطق ايفا و زمينه مصالحه يمني - يمني را فراهم کند.
بنابر گزارش پايگاه اطلاع رساني شوراي راهبردي روابط خارجي، « سيدکمال خرازي » در دومين نشست تبيين ژئوپليتيکي روابط ايران و فرانسه يکي از زمينه هاي همکاري ايران و فرانسه را بحران يمن خواند و گفت: آنچه در يمن روي مي دهد يک فاجعه است، زيرا کشتار انسان هاي بيگناه، بدون آنکه براي دفاع چيزي داشته باشند، روي مي دهد. حمايتي که عربستان و امارات از سوي غرب به ويژه آمريکا دارند، دست شان را براي جنايت باز گذاشته است.
اين ديپلمات پيشين کشورمان افزود: خواسته طبيعي انصارالله يمن، داشتن سهم در حکومت اين کشور است، اما در برابر اين خواسته طبيعي، با تجاوز به اين کشور مواجه است.
وي با اشاره به اخبار حضور نيروهاي فرانسوي در حمله به بندر الحديده در ساحل غربي يمن گفت: گرچه وزارت خارجه فرانسه اين موضوع را تکذيب کرد، اما با توجه با انتشار اخبار آن در روزنامه فيگارو و پخش فيلم هايي در اين باره، چنين موضوعي مايه تاسف است و اميدواريم درست نباشد؛ اما در هر صورت اين درست نيست که اروپايي ها در برابر تجاوز به يمن، سکوت کنند و حتي به حمايت از متجاوزان برخيزند.
رئيس شوراي راهبردي روابط خارجي گفت: بايد به اين جنگ بي نتيجه که بيش از سه سال است جريان دارد، پايان داده شود. مسئله يمن فوريت دارد و سازمان ملل بايد نقش جدي تر خود را در توقف اين جنگ بي منطق ايفا و زمينه مصالحه يمني - يمني را فراهم کند و کشورهاي منطقه نيز به اين فرآيند کمک نمايند.
خرازي ادامه داد: راه حل مسائل خاورميانه، مذاکره ميان قدرت هاي منطقه است و اين واقعيتي است که ايران، ترکيه، مصر و عربستان چهار کشور ذي نفوذ و قدرتمند اين منطقه هستند. نهايتا بايد اين کشورها گرد هم آيند و مذاکره کنند که چگونه مي توان مسايل منطقه را حل و فصل و از افزايش بحران و تروريسم جلوگيري کرد.
وي با ابراز اميدواري به بازنگري راهبردهاي دولت هاي اروپايي از جمله فرانسه در قبال منطقه گفت:جمهوري اسلامي آمادگي دارد که نهايت تلاش خود را براي بازگشت امنيت و صلح به منطقه انجام دهد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آخرين تحولات يمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۰۰۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات توپخانه‌ای ارتش عربستان به سوی شهروندان یمنی | ۱۰ یمنی زخمی‌ شدند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، منابع خبری یمنی اعلام کردند که در نتیجه حملات ساعات گذشته ارتش عربستان به مناطق مرزی این کشور، ۱۰ نفر از شهروندان یمنی زخمی شده‌اند.

امروز یکشنبه ارتش عربستان سعودی برخی مناطق مرزی در استان «صعده» یمن را هدف قرار داده است. خبرنگار المسیره گزارش داد که طی ساعات گذشته منطقه مرزی «شدا» در استان صعده یمن از سوی ارتش عربستان هدف قرار گرفته است.

همچنین خبرنگار المسیره اعلام کرد که این منطقه هدف حملات توپخانه‌ای ارتش عربستان و آتش مستقیم آن به سوی شهروندان یمنی و دارایی‌های آن‌ها قرار گرفته است.

بنا بر گزارش‌های رسیده، در پی حملات ساعات گذشته عربستان به منطقه مرزی شدا، ۱۰ شهروند یمنی زخمی شده‌اند.

بر اساس اعلام منابع خبری یمنی، روستاهای مرزی یمن هر روزه هدف حملات توپخانه‌ای ارتش عربستان و تیراندازی نظامیان سعودی قرار می‌گیرد.

کد خبر 849500 منبع: مهر برچسب‌ها عربستان یمن توپخانه

دیگر خبرها

  • جنایت‌های منافقین فراتر از مرزهای زمانی و جغرافیایی
  • ادعای روزنامه کویتی درباره درخواست تازه آمریکا از ایران
  • خبر وحشتناک از وضع آب و هوایی زمین در سالی که گذشت
  • جنایت زندان دوله‌تو + تصاویر | خود مشاهده کردم که آنان را جلوی کاروان‌های عروسی سر می‌بریدند...
  • حملات توپخانه‌ای ارتش عربستان به سوی شهروندان یمنی | ۱۰ یمنی زخمی‌ شدند
  • امیرعبداللهیان: توقف جنگ در دستورکار سازمان همکاری قرار دارد
  • امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • امیرعبداللهیان: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ در غزه جدی‌تر شده است
  • تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ در غزه جدی‌تر شده است
  • امیرعبداللهیان: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است