Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر دوازدهمین جشنواره ملی دانشجویی فیلم کوتاه «سایه» که از امسال به صورت ملی برگزار می‌شود، گفت: در اختتامیه این دوره از جشنواره از هومن بهمنش (فیلمبردار سینمای ایران) تجلیل و همچنین مراسم یادبودی برای شهید حسین فهیمی که از فیلمسازان و اساتید دانشگاه بوده‌ است، برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، نشست خبری دوازدهمین جشنواره ملی دانشجویی فیلم کوتاه «سایه» چهارشنبه 6 تیرماه با حضور رئیس دانشکده هنر، دبیر، استاد مشاور و مدیر اجرایی این جشنواره در دانشکده «سوره» برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این نشست خسرو خسروی رئیس دانشکده هنر سوره با بیان اینکه "این جشنواره از رویدادهای مهم خارج از روال آکادمیک این دانشکده است"، گفت: در چند دوره برگزاری این جشنواره، ثمرات زیادی هم به دانشگاه و هم به دانشجویان رسیده است. هرساله اتفاقات زیادی در این جشنواره رقم می‌خورد و به همین دلیل رشته سینما به عنوان یکی از برجسته‌ترین رشته‌های این دانشگاه و به نوعی قطب دانشگاه نامیده شده است.

او ادامه داد: امیدوارم با ثباتی که در مدیریت این گروه وجود دارد این جشنواره شرایط بهتری را فراهم کند. امسال این جشنواره بعد از چندین دوره به صورت ملی برگزار می‌شود و حدود ۷۰۰ اثر به دبیرخانه ارسال شده است. قطعا نتایج این جشنواره نیز مانند دوره‌های گذشته جزء نمونه‌هایی خواهد بود که مخاطبان زیادی از خارج از دانشگاه نیز خواهند داشت.

در ادامه رامتین شهبازی استاد مشاور این جشنواره در سخنانی بیان کرد: رشته سینمای این دانشگاه از رشته‌های بارز آن است و افراد بسیاری چون شهرام مکری، محمدحسین مهدویان، سعید روستایی و... از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه بودند و اکنون به بازار حرفه‌ای این حوزه پیوسته‌اند و حتی برخی از آنان جزو فیلمسازان بین‌المللی هستند. در حقیقت این افراد از کسانی بودند که اولین فیلم‌های کوتاه خود را به جشنواره «سایه» ارائه کرده بودند.

او افزود: این جشنواره تا سال قبل به صورت داخلی برگزار می‌شد و فقط فیلم‌هایی که توسط دانشجویان دانشگاه سوره ساخته شده بود در آن پذیرش می‌شد که البته تعداد آن نیز زیاد بود اما امسال تصمیم گرفتیم که با توجه به ۲۵ سالگی فعالیت این دانشگاه بنای یک حرکت جدیدی را بگذاریم و آن را به صورت ملی برگزار کنیم. از دوره های قبل بخش فیلمنامه این جشنواره، ملی شده بود اما از امسال دیگر بخش‌ها نیز در این قالب برگزار خواهد شد.

استاد مشاور این جشنواره با اشاره به اینکه آثار انیمیشن در این جشنواره حضور ندارند گفت: به این دلیل که گروه انیمیشن این دانشگاه جشنواره جداگانه‌ای را برای این گونه سینمایی دارد، در این جشنواره آثار انیمیشن حضور ندارند.

شهبازی به این نکته نیز اشاره کرد که بیشتر فیلم‌های این دوره اجتماعی هستند و علت آن علاقه‌مندی دانشجویان به سینمای اجتماعی و نگاه انتقادی آنان است.

وی افزود: ما از لحاظ فنی پیشرفت زیادی کرده ایم و از لحاظ تدوین، بازیگری و طراحی فیلم شرایط خوبی داریم اما هنوز در زمینه نگاه فیلمساز ضعف وجود دارد. متأسفانه برخی از دانشجویان دوست دارند خیلی زود سلبریتی شوند ولی این جشنواره به تلاش افراد و همچنین نگاه فیلمسازان اهمیت می‌دهد و تلاش دارد که کیفیت دانشجویی حرفه‌ای در آثار وجود داشته باشد.

شهبازی به این نکته نیز اشاره کرد که بعد از جشنواره «سایه»، مدرسه تابستانه سینما از دوم مردادماه با مشارکت دانشگاه‌های هنری دولتی و دولتی_خصوصی نیز برگزار خواهد شد.

سروش حضرتی نیکو دبیر دوازدهمین دوره جشنواره فیلم کوتاه «سایه» هم با اشاره به اینکه امسال به خاطر بیست و پنج سالگی دانشگاه سوره این جشنواره به صورت ملی برگزار می‌شود درباره تعداد آثار ارسال شده به این جشنواره توضیح داد: فراخوان این دوره از ۲۵ بهمن‌ماه اعلام شد و در آن مدت ۸۱۰ نفر ثبت نام کردند که در نهایت ۷۲۰ اثر به دبیرخانه ارسال شد. در این بین ۳۰۰ فیلم داستانی، ۲۳۰ فیلمنامه، ۵۰ اثر تجربی و ۱۲۰ اثر مستند وجود داشتند.

او ادامه داد: از میان این آثار هیأت انتخاب در بخش فیلم داستانی که شامل رامتین شهبازی، ابراهیم ایرج‌زاد و عماد خدابخش هستند ۳۱ فیلم را انتخاب کردند. همچنین در بخش مستند با حضور محمد قاسم‌پور، مهدی مطهر و موسوی ۱۶ فیلم و در بخش تجربی تیام یابنده، فرشاد عسگری‌کیا و میلاد ستوده چهار اثر را برگزیدند، در بخش فیلمنامه نیز امیررضا نوری‌پرتو، محمد هاشمی و محمدرضا مجد ۳۴ فیلمنامه را انتخاب کردند.

حضرتی درباره زمان برگزاری این جشنواره نیز گفت: اکران فیلم‌ها از ۱۰ تا ۱۲ تیرماه در سالن سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ساعت ۱۴ تا ۲۲ ادامه خواهد داشت. همچنین اختتامیه این جشنواره نیز ۱۳ تیرماه در همان مکان از ساعت ۱۷ تا ۲۰ برگزار خواهد شد.

دبیر این دوره جشنواره با بیان اینکه در این دوره از هومن بهمنش تجلیل خواهد شد درباره دلیل این انتخاب گفت: گرایش تحصیلی‌ خودم فیلمبرداری است و امسال دو گرایش تدوین و فیلمنامه به این دانشگاه اضافه شد اما گرایش فیلمبرداری هنوز به آن اضافه نشده است و ما این اقدام را انجام دادیم تا گرایش فیلمبرداری نیز به دانشگاه برگردد. در بخش جوایز نیز با موسسه بین‌الملل «بامداد فیلم» فعالیت داریم و برندگان می‌توانند به صورت رایگان از کلاس‌های آموزشی این موسسه که توسط پریسا بخت‌آور و اصغر فرهادی اداره می‌شود، استفاده کنند.

او در پایان بیان کرد: در اختتامیه این مراسم یادبودی نیز برای دکتر حسین فهیمی خواهیم داشت که حدود دو سال پیش به دلیل صدمات ناشی از جنگ ایران و عراق  شهید شدند. همچنین از این دوره تندیسی نیز به نام «خروس طلایی» به برگزیدگان اهدا خواهد شد.

کاظم دانشی مدیر اجرایی جشنواره ویژگی بارز این جشنواره را دانشجویی بودن آن دانست و اضافه کرد: تمامی فعالیت‌ها در این جشنواره به صورت دانشجویی برگزار می شود. از فیلمسازان و شرکت‌کنندگان تا تمام تیم برگزارکننده آن دانشجو هستند و با کمترین امکانات و هزینه این جشنواره را برگزار می‌کنند که می‌توان گفت به سبب آثار و کارگاه‌هایی که برگزار می‌کنند از باکیفیت‌ترین رویدادهای سینمایی کشور است.

او درباره ورکشاپ‌هایی که در این دوره برگزار می‌شود، توضیح داد: در این سه روز جشنواره، سه کارگاه خواهیم داشت که توسط هایده صفی‌یاری یک کارگاه آموزشی دو ساعته در زمینه تدوین ، با حضور فریدون جیرانی کارگاه فیلمنامه‌نویسی و همچنین کارگاهی نیز با حضور فرشاد محمدی خواهیم داشت.

او در صحبت‌های خود به این نکته اشاره کرد که پریسا بخت‌آور از اعضای هیأت داوران این جشنواره است اما دیگر اعضای آن تا روز شنبه اعلام نخواهد شد.

دانشی گفت: حساسیت بر روی فیلم‌های تجربی بسیار زیاد بود زیرا که در جشنواره‌های دیگر فیلم‌سازانی که با مقداری خلاقیت سعی می‌کنند که فیلم‌شان را تجربی نشان دهند نباید در این جشنواره حضور پیدا می‌کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۰۰۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفتمین دوره جشنواره سراسری گیلاس در اشنویه برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،سیدعلی ترابی در اولین جلسه برنامه ریزی هفتمین دوره جشنواره گیلاس این شهرستان با اعلام اینکه اخیرا این جشنواره در تقویم رویداد گردشگری کشور به ثبت رسید اظهار کرد: این دوره از جشنواره گیلاس پیش بینی شده است باشکوهتر از دوره‌های قبل وبا حضور میهمانانی از استان‌های مختلف کشور برگزار شود.   وی اظهار داشت: جلسات لازم در زمینه برنامه ریزی و تشکیل کمیته‌ها و کارگروه‌های این جشنواره برگزار و در زمینه بخش‌های مختلف آن نیز هم‌اندیشی‌های لازم صورت می‌گیرد.   وی با بیان اینکه تاکنون شش دوره جشنواره گیلاس در اشنویه برگزار شده است که با استقبال چشمگیر مسافران همراه بود، بیان کرد: معرفی ظرفیت و پتانسیل‌های این شهرستان در زمینه‌های مختلف، جذب سرمایه گذار و ایجاد فضای مفرح و شاد از جمله اهداف این جشنواره است.   ترابی گفت: شناساندن ظرفیت‌های اشنویه به صورت عام و شناساندن محصولات باغی این منطقه از جمله گیلاس و سیب به صورت خاص از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره است.   وی با بیان اینکه برداشت گیلاس در این شهرستان در اواخر خرداد و تیر هر سال آغاز می‌شود که علاوه بر یک ظرفیت اقتصادی، جذابیتی زیبا برای گردشگران نیز به شمار می‌رود اضافه کرد: همه ساله گردشگران بسیاری برای خرید این محصول به اشنویه سفر و این یاقوت‌های قرمز را به عنوان سوغاتی این منطقه با خود به همراه می‌برند.    اشنویه دارای بیش از ۸۵۰ هکتار باغ گیلاس است که از این میزان حدود ۶۵۰ هکتار بارور است و که علاوه بر مصرف در داخل استان به استان‌های دیگر نیز ارسال می‌شود.   محصول گیلاس این شهرستان دارای ارقام گوناگون تکدانه سیاه و صورتی، خوشه ای، زرد دانشکده، سفید و قرمز ارومیه و ارقام محلی زودرس و سایر ارقام است که در این میان ارقام خوشه‌ای و تکدانه سیاه بیشترین میزان سطح کشت را به خود اختصاص داده است.   شفافیت رنگ و طعم و عطر مطبوع این محصول موجب شده است تا گیلاس اشنویه مشتریان زیادی در داخل و خارج کشور پیدا کند.   این شهرستان مرزی در جنوب آذربایجان غربی و ۶۵ کیلومتری مرکز استان واقع شده است.

دیگر خبرها

  • «در سایه سرو» جایزه جشنواره فیلم ایتالیا را از آن خود کرد
  • هفتمین دوره جشنواره سراسری گیلاس در اشنویه برگزار می‌شود
  • فراخوان ثبت‌نام دانشجویی طرح «حامیم» در لرستان
  • «لان» به هشتمین فستیوال فیلم‌های وحشت پان می رود
  • نخستین دوره جایزه داستان و بازآفرینی فراخوان داد
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود
  • جزئیاتی درباره ۱۳ فیلم جدیدی که به جشنواره کن ۲۰۲۴ اضافه شد
  • طنز رسمی از طنز غیر رسمی عقب افتاده است
  • هفدهمین جشنواره بین‌المللی پژوهش فرهنگی برگزار می‌شود
  • ۲ مقام Best design مسابقات بین‌المللی ربوکاپ به دانشگاه آزاد یزد رسید