Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا این تجمع با حدود 50 نفر از نمایندگان دامداران استان در محل نمازخانه اداره کل دامپزشکی استان برگزار شد.
حجت الاسلام علی حیدری مسئول نمایندگی مقام معظم رهبری در دامپزشکی خراسان جنوبی، دکتر سید جلال مدرسی معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی و رئیس و مدیر عامل اتحادیه دامداران استان در این جمع حضور یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس اتحادیه دامداران خراسان جنوبی در این تجمع با بیان اینکه مطالبه گری حق مردم است و دولت باید پاسخگوی مطالبات مردم باشد، گفت: رهبر معظم انقلاب همواره در این زمینه تاکید دارند و مسئولان نباید بگذارند تا مشکلات گریبانگیر شود.
حجت الاسلام سید محمود موسوی رستگار افزود: امروز دامداران سراسر استان از دامپزشک مجرب برخوردار نیستند و افرادی هم که به عنوان دامپزشک خدمت می کنند هیچ تجربه ای ندارند به طوری که کارگر گاوداری تخصص بیشتری در همه زمینه ها دارد.
وی ادامه داد: دامداران از دامپزشک و داروخانه کشیک بهره مند نیستند و دامپزشک هایی هم که هستند بیشتر در مطب ها به سر می برند و حیوانات خانگی را معاینه می کنند.
وی اظهار داشت: کار دامداران به جایی رسیده است که در صورت مریضی دام، راضی به مرگ او می شوند زیرا درمان دام با صرفه نیست.
موسوی رستگار تصریح کرد: بخشی از گلایه های ما به دولت برمی گردد و باید استانداری صدای ما را به بالادستی ها برساند.
وی اضافه کرد: گرانی نهاده های دامی و خصوصا داروها دامداران را مجبور به کشتار دام های جوان شیرده می کند زیرا کشتار باصرفه تر از فروش شیر است و باید فکری برداشت.
وی از اداره پشتیبانی امور دام استان هم گلایه کرد و افزود: گاهی اوقات نهادی که باید از ما پشتیبانی کند به فکر سودجویی است و اینها همگی مشکل 20 ساله دامداران را افزایش می دهد.
رئیس اتحادیه دامداران خراسان جنوبی تاکید کرد: دامداران وضعیت را درک می کنند کشور در موقعیت خطرناکی است، دشمنان خارجی همه حمله کردند اگر قرار باشد ما هم حمله کنیم که سنگ روی سنگ نمی ماند اما حق خود را مطالبه خواهیم کرد.
وی در مورد حل مشکلات مربوط به نهاده های دامی هم گفت: مکاتبه های لازم با دفتر رهبری و استانداری خراسان جنوبی انجام شده است که اگر پیگیری نشود هفته آینده دامداران به صورت مستقیم جلو استانداری مطالبه گر مشکلاتشان خواهند شد.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی هم با بیان اینکه مطالبات دامداران باید مورد بررسی قرار گیرد، گفت: به عنوان نماینده دامداران مطالبات را پیگیری خواهم کرد.
حجت الاسلام علی حیدری ادامه داد: بخش زیادی از مطالبات دامداران در کوتاه مدت قابل حل است اما بخشی هم نیازمند زمان است که باید پیگیری شود.
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی هم با بیان اینکه مشکلات در همه حوزه ها و صنایع وجود دارد گفت: وظیفه بر تمام مردم و مسئولان است که با سعه صدر بیشتری مشکلات را حل کنند.
سید جلال مدرسی اظهار داشت: مخالف حق و حقوق دامداران نیستیم اما با توجه به مشکلات موجود باید انعطاف پذیری بیشتری داشته باشیم تا مشکلات حل شود.

** مشکلات را به کمک دامداران حل می کنیم
مدیر کل دامپزشکی خراسان جنوبی هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: دامپزشکی استان یکی از برترین ها در سطح کشور در زمینه کنترل بیماری های دامی و مشترک بین انسان و دام است اما مشکلاتی که در حوزه دامداران به وجود آمده را به کمک مردم حل می کنیم.
محمد اصغر زاده اظهار داشت: خوشبختانه شاهد کمترین کانون بیماری در استان هستیم و این نشان از روش کنترل و مدیریت بیماری ها در استان است.
وی یادآور شد: مدیر کل دامپزشکی وظیفه جوابگویی به مطالبات جامعه هدفش را دارد و طبق قانون به مشکلات مردم رسیدگی می شود.
وی ادامه داد: در زمینه دامپزشک در هر شهرستان حداقل 2 دامپزشک دولتی وجود دارد و وظیفه تامین دارو بر عهده دامپزشک است.
مدیرکل دامپزشکی استان با بیان اینکه هیچگونه کمبود دارویی در استان وجود ندارد مگر داروهای خاص خارجی که آن هم قابل تهیه است گفت: کارکنان دامپزشکی تمام سعی خود را در حل مشکلات و پاسخگویی به مطالبات مردمی خواهند کرد.
ادامه این مطالبه گری در دفتر مدیر کل دامپزشکی استان با حضور رئیس هیات مدیره و مدیر عامل اتحادیه دامداران برگزار شد.
3215 * 6054
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 خراسان جنوبی دارو رهبر معظم انقلاب شیر مقام معظم رهبری جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۰۰۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از یک هزار لیتر سم رایگان در نیشابور

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس دامپزشکی نیشابور گفت: واحد مبارزه با بیماری‌ های این شبکه، برای مبارزه با انگل‌ های خارجی دام‌ های سبک و سنگین بیش از هزار لیتر سم رایگان در بین دامداران توزیع کرد.

 

علی سلیمانی افزود: با توجه به شروع فصل گرما و فعالیت حشرات بویژه کنه‌ ها که عامل بیماری مشترک و خطرناک تب کریمه کنگو هستند، از ابتدای امسال سال توزیعِ سم‌ بین دامداران با همکاری دهیاران روستاها در دستور کار قرار گرفت.


وی از دامداران خواست: برای حفظ سرمایه و دسترنج خود در فصل گرما هر ۲ هفته دام‌ ها و محوطه دامداری خود را با سموم مختلف سم پاشی کنند.

دیگر خبرها

  • شیشه ۳۶ در خراسان جنوبی
  • کشور‌های آمریکای جنوبی خواستار بازداشت سران رژیم صهیونیستی شدند
  • انسداد برخی از محور‌های مواصلاتی در خراسان جنوبی
  • مشکلات تبدیل وضعیت ایثارگران در وزارت نفت
  • باران و سیلاب سراسر خراسان جنوبی را فرا گرفت
  • راه اندازی بزرگترین میدان عرضه دام‌ زنده در شرق خراسان رضوی
  • توزیع بیش از یک هزار لیتر سم رایگان در نیشابور
  • آفریقای جنوبی تحقیق درخصوص گورهای جمعی غزه را خواستار شد
  • بی توجهی دامداران و افزایش سرقت احشام در قم
  • بررسی مشکلات آموزشی شهر مجومرد