Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسوول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان گفت: کانون های فرهنگی هنری بایستی از روزمرگی پرهیز کنند و با برنامه ریزی بروز و همگام با جوانان بتوانند نسبت به جذب و آموزش جوانان و نوجوانان اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام دکتر محمدرضا نیستانی مسوول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان در آیین افتتاحیه اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان و رونمایی از نرم افزار «الفبای اسلام» که در هنرستان هنرهای زیبا برگزار شد، اظهار داشت: توفیق من در زندگی از بزرگ شدن در کانون هاست و امیدوارم بتوانم خادم خوبی در کانون های مساجد باشیم تا با همکاری مدیران و اعضای کانون ها مشکلات و معضلات فرهنگی را مرتفع کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه اولین مرکز و پایگاه فرهنگی از صدر اسلام است، گفت: در برخی از مساجد یک عالم شاید چهل سال در کنار یکی از ستون های مسجد کلاس درس برگزار می کردند و جوامع مهم(دانشگاه) مثل الاظهر و سایر جوامع در کشورهای اسلامی در کنار مساجد شکل گرفتند.

 

نیستانی به شکل گیری دانشگاه به شکل امروزی اشاره کرد و تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر مساجد به مکانی برای نماز خواندن تبدیل شده اند.

 

وی کانون فرهنگی را دارای جنبه های مختلف علمی، آموزشی و معنوی دانست و گفت: این کانون در فضای معنوی مسجد شکل می گیرد و خانواده ها به مسجد و کانون که پایگاه های مردمی برای مقابله با تهاجم فرهنگی است.

 

مسوول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان روزمرگی را آفت امروز کانون ها برشمرد و افزود: نام و تابلو کانون ها و فعالیت هایی که بروز نیستند کفایت نمی کند و باید کانون ها برنامه های خود را مطابق با شرایط جدید جامعه برنامه ریزی و اجرا کنند.

 

وی به فعالیت یکهزار و 870 کانون در سطح استان اشاره کرد و افزود: میانگین شرکت کنندگان در مسجد را اگر 100 نفر فرض کنیم، یعنی یک ظرفیت بزرگی در اختیار کانون ها و مساجد هستند.

 

نیستانی به فعالیت کتابخانه های مساجد اشاره کرد و خاطرنشان کرد: فعالیت امام جماعت در راس کانون های فرهنگی به عنوان رییس میجد باعث حرکت در ریل صحیح خواهد شد.

 

وی به آموزش کانون ها تاکید کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم مجتمع آموزشی کانون ها را راه اندازی کنیم و موضوعات الکترونیکی شدن فعالیت کانون ها نیز در دستور کار قرار گرفته است و نیاز امروز جامعه فعالیت در شبکه های مجازی است.

 

مسوول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان یکی از اهداف دبیرخانه کانون های مساجد را اخوت بین مساجد اسلام دانست و گفت: در سفر اخیر به چند کشور اروپایی مذاکراتی برای فعالیت های مشترک با مساجد و مراکز فرهنگی جهان اسلام انجام شد و به زودی تفاهم نامه ای امضا خواهد شد.

 

وی به سند چشم انداز ستادعالی اشاره کرد و گفت: این سند سرلوحه فعالیت های ما خواهد بود.

 

وی استفاده از ظرفیت های مردمی، استانی، و محلی برای فعالیت های کانونی اشاره کرد و گفت: نباید فراموش کنیم یک کانون فرهنگی هنری یک نهاد مردمی و خودجوش است و بایستی از ظرفیت های مردمی استفاده بهینه کند و برنامه های مشارکتی انجام دهد.

 

نیستانی در پایان تلاش در جذب حداکثری جوانان و نوجوانان به مساجد، به روز بودن و برنامه ریزی برای پاسخ گویی به نیازهای روز جوانان سه موضوع مهم برای فعالیت کانون ها برشمرد و از مدیران مسوول خواست تا در این موضوعات تلاش بیشتری داشته باشند.

 

پایان پیام/121

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس اقتصاد جام جهانی روسیه دولت تیم ملی ایران اوقات فراغت سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار دهه کرامت افتتاحیه اوقات فراغت دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان غنی سازی اوقات فراغت اوقات فراغت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۰۰۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار

«علی محمد قادری»، با اشاره به بهره‌گیری سازمان بهزیستی از ظرفیت مساجد، بیان کرد: سازمان بهزیستی در اجرای برنامه ها تلاش دارد که از سازه زنده جهان اسلام یعنی مساجد بهره مند شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه مسجد مکان مقدس و خانه خدا است، تصریح کرد: خوشبختانه یک وفاق جدی اتفاق افتاده است و ما فعالیت های خودمان را معطوف به حضور در مسجد نموده‌ایم، زیرا که فعالیت در مساجد مشمول برکات بسیاری است.

وی ادامه داد: به همین دلیل سازمان بهزیستی از ظرفیت خانه های خدا برای رسیدگی به مسائل و مشکلات بانوان سرپرست خانوار و افراد دارای معلولیت و نیز تسهیل‌گری امورات آنها استفاده می‌کند.

قادری افزود: همچنین در قالب طرحی، رسیدگی به وضعیت و مشکلات افراد دارای معلولیت را در مساجد مورد توجه قرار دادیم و بنا داریم که این جلسات را در سال جدید در ۵۰۰ مسجد برگزار نماییم.

منبع: خبرگزاری شبستان

دیگر خبرها

  • مطالبه ۳۵ میلیارد تومانی شهرداری قوچان در پروژه مجتمع فرهنگی هنری
  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • پیش راه‌اندازی واحد اوره پتروشیمی هنگام در عسلویه
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • راه‌اندازی یک دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه
  • دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه