Web Analytics Made Easy - Statcounter

پروانه مافی روز چهارشنبه در شانزدهمین نشست معاونین و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد کشور در منطقه آزاد ارس با توجه به کاهش منابع درآمدی از قبال فروش زمین و تشدید ضوابط کالای ورودی و خروجی، به منظور حفظ توازن در درآمد و هزینه بر ضروت تنوع بخشی به منابع مالی تاکید کرد.
وی گفت: با توجه به وضعیت کنونی کشور و برای ادامه‌‌ روند توسعه، مناطق آزاد باید به سمت کسب درآمد پایدار حرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مافی حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، مشارکت در طرح‌های گردشگری، اجاره‌ زمین، فعال‌سازی شبکه‌ بازاریابی بین المللی و جذب سهمیه‌های ویژه از صادرات و واردات کشوری را برای تنوع بخشی و ایجاد درآمدهای پایدار در مناطق آزاد پیشنهاد کرد.
وی با اشاره به اینکه در نشست معاونان اقتصادی و سرمایه‌گذاری مناطق آزاد در سال 92 چالش‌های کسب درآمد در مناطق آزاد بررسی شد، خاطرنشان کرد: از سال 72 که سازمان مناطق آزاد کشور شکل گرفته است، فرض بر کسب درآمد از طریق خدمات شهری، فرودگاهی، بندری، انبارداری و صادرات مجدد بود و مقرر شده است که بودجه مناطق آزاد جدا از بودجه عمومی کشور بررسی و تصویب شود.
وی اعلام کرد: در 25 سال گذشته ده‌ها هزار میلیارد تومان تحت عنوان بودجه سازمان مناطق آزاد، خارج از اصل 53 قانون اساسی و تنها با نظارت حداقلی هزینه شده است.
وی با بیان اینکه اصل جامعیت در بودجه سالانه کشور مطرح است، اظهار داشت: همه مبادلات مالی دولت باید برای نمایندگان مجلس روشن باشد و طبق اصل 53 قانون اساسی، نمایندگان بدون دشواری باید به مبادلات مالی دولت نظارت کنند.
مافی با اشاره به طرح دو فوریتی مجلس برای اصلاح بندهایی از قانون «چگونگی اداره‌ی مناطق آزاد»، گفت: باتوجه به شرایط مالی دولت، مجلس با طرحی دو فوریتی و اصلاح بندهایی از قانون چگونگی اداره‌ مناطق آزاد کشور به دنبال بررسی بودجه‌ مناطق آزاد و شرکت‌های تابعه در قالب بودجه عمومی کشور است.
وی با تاکید بر اینکه بر اساس آمارهای رسمی کشور، مناطق آزاد نمی‌توانند بزنگاه قاچاق باشند، گفت: مناطق آزاد باید به ایجاد درآمد پایدار، اشتغال‌زایی و به تولید مولد توجه کنند.
وی با بیان اینکه بومی بودن، باید الگوی توسعه‌ی مناطق آزاد کشور باشد، تاکید کرد: همراهی مردم برای رشد و توسعه مناطق آزاد نیاز است و منطقه آزاد ارس الگوی مناسبی در این زمینه است.
نماینده مردم تهران در مجلس در خصوص منطقه آزاد ارس هم گفت: وسعت ارس بسیار بزرگ بوده و ظرفیت بسیار ویژه‌ای در آن نهفته است و در سال‌های اخیر بیشترین بودجه ارس صرف طرح ‌های عمرانی و ایجاد زیرساخت‌های صنعتی و گردشگری شده است.
وی با بلیان اینکه در سایه فعالیت‌های ارس، این منطقه آزاد تحول اساسی پیدا کرده است، افزود: ارس برای تکمیل شبکه‌ ریلی، هوایی و سایر طرح های در دست اجرا به منابع مالی کلان نیاز دارد.
وی با اشاره به همجواری ارس با کشورهای مختلف، گفت: ضرورت دارد از بازار این کشورها نهایت استفاده شود.
مافی با تاکید بر ضرورت توجه مناطق آزاد به توسعه صنعت گردشگری، گفت: به تازگی با همکاری مجلس و سازمان میراث فرهنگی، موانع پیش روی توسعه صنعت گردشگری رفع شده است.
شانزدهمین نشست معاونان و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد کشور روز گذشته در منطقه آزاد ارس آغاز شد و تا روز پنجشنبه ادامه دارد.
3071/518
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 رشد و توسعه زمین قاچاق مناطق آزاد نماینده مردم تهران جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۰۰۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه برتر منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در بین مناطق ویژه اقتصادی کشور

ایسنا/قم در همایش ملی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی که در شهر مقدس مشهد برگزار شد، منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان براساس نظام ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۲ به عنوان منطقه برتر در میان ۳۳ منطقه ویژه کشور معرفی شد و مورد تقدیر قرار گرفت.

در مراسم اختتامیه همایش ملی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی کشور که با حضور دکتر خاندوزی وزیر اقتصاد، دکتر وحیدی وزیر کشور، دکتر عبدالملکی مشاور رییس جمهور و دبیرشورای عالی مناطق و مدیران عامل، اعضای هیئت مدیره، معاونین و مدیران مناطق آزاد و ویژه در مشهد مقدس برگزار شد، منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان بر اساس نظام ارزیابی عملکرد منطقه آزاد و ویژه اقتصادی کشور به عنوان «منطقه ویژه اقتصادی برتر» معرفی و از مهندس محمود داودآبادی مدیرعامل این منطقه تقدیر شد.

براساس این گزارش، در میان ۳۳ منطقه ویژه اقتصادی کشور، منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم در حوزه موضوعات اقتصادی شامل سرمایه گذاری، تولید و صادرات در سال ۱۴۰۲ بیشترین امتیاز را کسب کرد و به عنوان منطقه ویژه اقتصادی برتر معرفی شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فرافکنی دانشگاه‌ها درباره نقش خود در تعلیم و تربیت اجتماعی/ اثرگذاری اساتید و تشکل‌ها محدود است
  • اختیارات درویش محدود شد؛ سایه ناظر مالی روی امضاهای مدیرعامل پرسپولیس
  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به ۱۴۰۲
  • رشد 30 درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به 1402
  • هم‌قسم شدن مدیران مناطق آزاد برای جذب گردشگران غرب آسیا
  • مبلغ مسئولان کرمانشاه برای تکمیل مناطق زلزله‌زده دقیق نیست
  • کسب رتبه برتر منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در بین مناطق ویژه اقتصادی کشور
  • تراز منابع و مصارف مشمول بودجه استان زنجان مثبت شد
  • طغیان ساکنان جزایر قناری/ درخواست محدود شدن تعداد گردشگران