Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@11:32:15 GMT

140 تن دانه روغني کلزا در زنجان خريداري شد

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۰۱۳۹۸

140 تن دانه روغني کلزا در زنجان خريداري شد

خبرگزاري آريا - زنجان - ايرنا - مدير فني و سرپرست کميته خريد گندم و دانه هاي روغني شرکت غله و خدمات بازرگاني منطقه 14 استان زنجان گفت: از ابتداي خرداد تاکنون 140 تن دانه روغني کلزا از کشاورزان اين استان به صورت تضميني توسط اين شرکت خريداري شد.

ستار رحمني روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: با توجه به شرايط آب و هوايي مناسب شهرستان طارم خريد تضميني کلزا از اين شهرستان آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وي، بر اساس برنامه ريزي هاي انجام شده طي سالجاري 2 هزار و 31 تن دانه روغني کلزا و 681 تن گلرنگ از کشاورزان استان زنجان به صورت تضميني خريد مي شود.
مدير فني و سرپرست کميته خريد گندم و دانه هاي روغني شرکت غله و خدمات بازرگاني منطقه 14 استان زنجان گفت: در حال حاضر هر کيلوگرم کلزا به قيمت 28 هزار و 665 ريال و گلرنگ نيز 28 هزار و 186ريال از کشاورزان خريداري مي شود.
رحمني خاطرنشان کرد: در حال حاضر هشت مرکز خريد تضميني کلزا و گلرنگ در استان زنجان فعال است.
به گفته وي، خريد دانه هاي روغني از کشاورزان اين استان از سال گذشته به منظور خودکفايي و حمايت از کشاورزان زحمتکش آغاز شده است و محصولات خريد شده بلافاصله به کارخانه هاي روغن کشي در تهران و اصفهان ارسال مي شود.
مدير امور زراعت سازمان جهادکشاورزي استان زنجان پيش از اين گفته بود: توليد دانه روغني گلرنگ در اين استان طي سال زراعي 96 – 97 با 700 تن ، 17 برابر ميزان توليد مدت مشابه سال قبل شد.
به گزارش ايرنا، سال گذشته 794 تن محصول کلزا و 20 تن گلرنگ از کشاورزان استان زنجان به صورت تضميني توسط شرکت غله خريداري شد که اين ميزان کلزا در سال 95 حدود 336 تن بود.
مطالبه کشاورزان به لحاظ فروش تضميني 794 تن کلزا 21 ميليارد و 243 ميليون ريال و گلرنگ نيز 508 ميليون ريال بود که پرداخت شد.
دانه‌هاي روغني، به منظور استخراج روغن از آن‌ها پرورش مي‌يابد و از طرفي ديگر به‌عنوان منبع با ارزش پروتيين نيز مطرح است و بقاياي محصول بعد از روغن‌کشي به همين منظور بکار مي‌رود.
7325/6085
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۰۱۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید گندم در خوزستان به بیش از ۵۶۰ ‌هزار تن رسید

ایسنا/خوزستان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان از خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم ‌از کشاورزان استان خبر داد.

امید جهان نژادیان در گفت و گو با ایسنا با اشاره اینکه فصل خرید تضمینی گندم استان از ۲۰ فروردین ماه سال جاری آغاز شد، اظهار کرد: عملیات خرید محصول گندم از شهرستان هندیجان آغاز شد و تا به امروز بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی خریداری شده است.

وی با بیان اینکه عملیات برداشت و خرید در اکثر شهرهای خوزستان آغاز شده است، افزود: در حال حاضر وارد پیک خرید شده‌ایم و روزانه بیش از ۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری می‌شود.

جهان نژادیان با اشاره به آمادگی کامل اداره کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان جهت خرید محصول گندمکاران ادامه داد: در سال جاری ۱۰۳ مرکز ویژه خرید گندم آماده است تا مانند سال‌های گذشته تا دانه آخر گندم کشاورزان استان را دریافت کند.

وی یادآور شد: در سال گذشته در خوزستان بیش از یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کشت کلزا در ۳۲۷۰ هکتار از اراضی آذربایجان شرقی
  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • روز مزرعه دانه های روغنی در لرستان
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم از مزارع باوی
  • افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم در باوی +فیلم
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • خرید گندم در خوزستان به ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • خرید گندم در خوزستان به بیش از ۵۶۰ ‌هزار تن رسید