Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، گزارش های رسمی نشان داده که از مهرماه سال گذشته تاکنون از مجموع 155 پرونده با موضوع طلاق در عباس آباد ، بیش از نیمی از این پرونده ها مربوط به پنج منطقه حاشیه نشین این شهرستان است.
حاشیه نشین نه در شهر است و نه روستا و به تعبیری یعنی زندگی در برزخ دائمی است ، بیکاری ، سطح سواد پائین ، اشتغال موقت ، برخورداری از کمترین امکانات فرهنگی ، رفاهی ، بهداشتی ، اقتصادی و اجتماعی از ویژگی های مناطق حاشیه نشین است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این میان جمعی از مسئولان و کارشناسان استانی امروزچهارشنبه در نشستی با موضوع بررسی و ساماندهی مناطق حاشیه نشین شهرستان عباس آباد در فرمانداری این منطقه با ابراز نگرانی از بروز انواع آسیب های اجتماعی ناشی از وجود مناطق حاشیه نشین خواستار ارائه راهکارهای اساسی برای رفع این معضل در این شهرستان شده اند .
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری عباس آباد دراین نشست گفت : حدود پنج منطقه حاشیه نشین در این شهرستان وجود دارد و براساس بررسی های به عمل آمده از مجموع پرونده های با موضوع طلاق در این شهرستان ، بیشترین آمار طلاق در این مناطق رخ داده است .
معصومه گلیج با اشاره به فراهم نبودن امکانات رفاهی ، فرهنگی ، اقتصادی ، آموزشی ، بهداشتی و ورزشی در مناطق حاشیه نشین این شهرستان افزود : نکته دیگر آنکه برخی از کشاورزان به علت صرفه اقتصادی نداشتن این حرفه و برای دسترسی آسان به امکانات ،متاسفانه از روستاها کوچ کرده اند و برای اقامت به حاشیه شهرها آمده اند .
وی ادامه داد :نکته مهم تر آنکه عباس آباد به علت برخورداری از موقعیت های ممتازی مانند جنگل ، دریا و جلگه در تمامی فصول بویژه نیمه نخست سال پذیرای میلیون ها مسافر و گردشگراست و طبیعتا حضور مهمانان ناخوانده با سلایق و خرده فرهنگ های مختلف می تواند زمینه ساز بروز انواع آسیب های اجتماعی در این منطقه شود.
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری عباس آباد گفت : مشکل دیگری که باعث نگرانی مسئولان این شهرستان شده آن اینکه ساخت مسکن مهر در این منطقه است به دلیل آنکه اجرای چنین طرحی بدون کارشناسی و مطالعه انجام گرفت و امروز دیده می شود افرادی که در این واحدها سکونت دارند از کمترین امکانات رفاهی ، بهداشتی ، آموزشی ، خدماتی ، فرهنگی و ورزشی بهره مندند .
فرمانده نیروی انتظامی عباس آباد نیز گفت : امروز تکلیف حاشیه نشینی در این شهرستان مشخص نیست و این مناطق به مامنی برای بزهکاران تبدیل شده است و به تبع آن با آسیب های اجتماعی نیز همراه است .
سرگرد حامد ابراهیمی افزود : هم اکنون افرادی که در مناطق حاشیه نشین سکونت دارند متاسفانه هیچ سنخیت فرهنگی با هم ندارند و مساله دیگر آنکه بهترین فضاهای خوب شهرستان برای ساخت مسکن مهر تغییرکاربری شده است و بزهکاری و نابهنجارهای اجتماعی نتیجه بی تدبیری و بی برنامگی مسئولان وقت در این منطقه بوده است .
رئیس اداره بهزیستی عباس آباد نیز گفت که بیش از نیمی از مجموع 155 فقره پرونده با موضوع طلاق در این شهرستان مربوط به مناطق حاشیه نشین است و این تعداد پرونده ها از مهرماه سال گذشته زمانی که فعالیت پایگاه اورژانس اجتماعی در این شهرستان آغاز شد ، در این نهاد تشکیل شده است .
اسحاق گلیج افزود : از این تعداد پرونده ها حدود 99 مورد منجر به طلاق شده است و باید برای کاهش این آسیب های اجتماعی و شناسنامه دار کردن مناطق حاشیه نشین در این شهرستان تدابیر ویژه ای از سوی مسئولان ذیربط اندیشیده شود.
سید جابر کریمی آکندی کارشناس دفتر امور شهری استانداری مازندران نیز در این نشست گفت : حاشیه نشینی براثر مهاجرت هایی است که بیشترپیش از انقلاب اسلامی در جای جای کشور شاهد آن بوده ایم و بافت های ناکارآمد نتیجه همین مهاجرت های بدون برنامه ریزی شده بوده است .
وی افزود : امروز مهم ترین مشکل و موانع در مدیریت شهری ساخت و ساز های غیرمجاز در حریم شهری است و دستگاه های نظارتی نیز باید بیشتر در این حوزه همکاری لازم را داشته باشند.
کارشناس دفتر امور شهری استانداری مازندران گفت که هم اکنون مواردی مانند کارتن خوابی در برخی از مناطق حاشیه نشین بویژه شرق مازندران دیده می شودو البته چنین وضعیتی در غرب مازندران هم است ولی این مناطق به شکل لوکس تر دیده می شود .
کریمی آکندی افزود : برای حل این مشکل باید یک مدل اجتماعی شهری جدید ارائه شود و جزیره ای عمل کردن جز بروز پدیده های اجتماعی نتیجه دیگری به همراه نخواهد داشت .
مدیرامور اجتماعی و مطالعات فرهنگی سپاه کربلای مازندران نیز گفت : برای آنکه بتوان تاحدودی آسیب های اجتماعی را در مناطق حاشیه نشین کاهش داد باید علاوه برانجام کارهای پژوهشی، برای شناسنامه دار کردن این مناطق نیز برنامه ریزی و اقدام کرد .
محمد تقی زاده گنجی اظهارداشت : دراین بخش باید به نکاتی مانند نوع بافت های محله ، سکونتگاههای رسمی و غیررسمی ، خانوارهای ایرانی و غیرایرانی ، مهاجران بومی و غیربومی توجه کرد یا به عبارتی باید اطلاعات جامعی از این منطقه در همه بخش ها کسب و آن وقت می توان به آسانی در کاهش آسیب های آجتمامی گام برداشت .
رئیس گروه امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران نیز گفت : شناسنامه دار شدن مکان های رسمی ، غیر رسمی، حاشیه نشینی یا به تعبیری منطقه ویژه اجتماعی از مهم ترین موضوعاتی است که از سال 1392 همزمان با آغاز بکار دولت تدبیر و امید از سوی وزارت کشور به استانداری ها ابلاغ شده است .
کبری کهنسال افزود : از سال 95 براساس بررسی های به عمل آمده مشخص شد که منشاء بروز برخی از آسیب های اجتماعی وجود همین مناطق ویژه اجتماعی یا حاشیه نشینی است و در این حوزه سند این مناطق با محوریت ادارات کل راه و شهرسازی پیش بینی شد و این موضوع حتی به فرمانداری ها نیز ابلاغ شد .
رئیس گروه امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران ، نبود هم افزایی و همگرایی میان مسئولان ذیربط را از علت های اساسی عدم موفقیت در شناسنامه دار کردن مناطق ویژه اجتماعی در این استان معرفی کرد و گفت که هم اکنون حدود 3 منطقه آلوده و آسیب پذیر و حدود 48 منطقه ویژه اجتماعی در این استان وجود دارد .
مسئولان و کارشناسان شرکت کننده در پایان این نشست از پنج منطقه ویژه اجتماعی شهرستان عباس آباد منطقه غرب مازندران بازدید کردند .
شهرستان عباس آباد بیش از 20 هزار نفر جمعیت دارد و دارای سه شهر و 50 روستا است.
7078/1899
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 آسیب های اجتماعی اجتماعی و فرهنگی اقتصادی و اجتماعی جنگل حاشیه نشینی جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۰۱۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکاندار شهرداری نجف‌آباد معرفی شد

عباس مرادی به عنوان شهردار جدید نجف‌آباد معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، عباس مرادی در نشست رسمی شورای اسلامی دوره ششم نجف‌آباد، به‌عنوان سی‌وسومین شهردار نجف‌آباد انتخاب شد.

اسماعیل آخوندی در این نشست اظهار کرد: به دنبال استعفای عبدالرسول امامی شهردار قبلی نجف‌آباد در ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ و تعیین سرپرست برای شهرداری، شورای شهر در راستای انتخاب شهردار جدید، سوابق ۱۵ گزینه مختلف را بررسی کرد و در نهایت به دو گزینه نهایی عباس مرادی و محمد مغزی رسید.

رئیس شورای اسلامی شهر نجف‌آباد با اشاره به خواسته مطرح شده محمد مغزی مبنی بر پذیرش این سمت در صورت وجود اجماع نظر تمامی اعضا و نبود اتفاق آرا، پس از بحث و بررسی مفصل اعضای شورای شهر، عباس مرادی دیگر گزینه این مرحله را به‌عنوان شهردار نجف‌آباد انتخاب و معرفی کرد.

به گزارش ایمنا، عباس مرادی که در کارنامه کاری خود شهرداری شهرهایی همچون فولادشهر و کلیشاد دیده می‌شود، در سال‌های گذشته به‌عنوان مدیر منطقه در برخی مناطق نجف‌آباد فعالیت کرده است.

منبع: صداوسیما

کد خبر 751820

دیگر خبرها

  • سکاندار شهرداری نجف‌آباد معرفی شد
  • اهتزاز بزرگ‌ترین پرچم رضوی در منطقه گردشگری عباس آباد
  • دستگیری شکارچی بی رحم حیات وحش در تنگ هفت خرم‌آباد
  • سرمایه‌گذاری‌های بزرگ صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد
  • کاهش ۸۰۰ درصدی آسیب های اجتماعی با مناسب سازی زیرساخت ها | ۵۰ خودرو در خدمت گشت فوریت های اجتماعی
  • جابه‌جایی منطقه حاشیه‌نشین تبریز در اولویت کاری است
  • عباس مرادی سکاندار شهرداری نجف آباد شد
  • لزوم ایجاد کمربند سبز در اطراف شهر برای جلوگیری از حاشیه نشینی
  • تسهیل ازدواج جوانان با مهریه کم
  • توزیع عادلانه امکانات؛ رمز اصلاح حاشیه‌نشینی در مشهد