Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی بحرینی مقدم ظهر امروز چهارشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: در خصوص بسته رونق تولید با توجه به نرخ ۱۸ درصدی تسهیلات این بسته، با وجود همه جلسات و پیگیری ها ولی برای دریافت تسهیلات از سوی بنگاه هایی که زیر ظرفیت اسمی فعالیت می کنند، هیچ جاذبه ای ایجاد نشد.

وی افزود: بخش عمده ای از تقاضاهای این بنگاه ها را به سوی تسهیلات کمک های فنی ـ اعتباری با کارمزد هشت درصد هدایت کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بحرینی مقدم، با اشاره به میزان صادرات غیرنفتی استان خوزستان در سال گذشته بیان کرد:سال گذشته به لحاظ وزنی با کاهش صادرات مواجه بودیم اما به لحاظ ارزش ریالی محصولات صادر شده ۱۳ درصد نسبت به سال ۹۵ رشد داشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: صادرات غیرنفتی به کشور عراق نیز با هشت درصد کاهش وزنی و هشت درصد افزایش همراه بود.

وی بیان کرد: بخش عمده ای از هفت میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار صادرات غیرنفتی استان خوزستان در سال گذشته به صنایع پتروشیمی اختصاص داشت که معادل ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار بود.

بحرینی مقدم ادامه داد: صنایع معدنی و فلزی در رتبه های بعدی صادرات غیرنفتی خوزستان قرار دارند که نشان می دهد باید در خصوص اصلاح این رویه اقدام، از خام فروشی جلوگیری و به صنایع تبدیلی و تکمیلی توجه کنیم تا کالاهای با ارزش افزوده بیشتر را صادر کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان اظهار کرد: در صنایع دستی سال گذشته تنها ۲ میلیون دلار عملکرد داشتیم در حالی که در هر تن ۶ هزار و ۶۰۰ دلار ارزش تقریبی وجود دارد؛ هم اکنون بیشترین صادرات در حوزه پتروشیمی است در حالی که ارزش ریالی آن ۶۰۰ میلیون دلار در هر تن و بسیار کمتر از صنایع دستی است.

وی یادآور شد: خوستان در زمینه سرمایه گذاری، زمستان سال گذشته نسبت به بهار همان سال با ۱۹ پله صعود از رتبه ۲۹ کشور به رتبه ۹ کشور صعود پیدا کرد.

بحرینی مقدم با انتقاد از اینکه در بسیاری از دستگاه ها فرآیند خاصی برای صدور مجوزها یا زمان اخذ مجوز وجود نداشت، گفت: در برخی دستگاه های استان برای موافقت تأمین زیرساخت یا صدور مجوز سرمایه گذاری زمانی بالغ بر یک سال و نیم صرف می شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان خبر داد: هم اکنون ۱۰ هزار و ۲۸ مجوز در قالب ۲۴۶ فرآِیند در سامانه پنجره واحد سرمایه گذاری ثبت شده اند.

کد خبر 4332422

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری خوزستان صادرات کالا بوشهر گرگان خبرگزاری مهر کرمانشاه شهرکرد شیراز خرم آباد مشهد یاسوج مواد مخدر بیرجند هفته قوه قضاییه کهگیلویه و بویراحمد سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۰۱۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات استان زنجان صعودی شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ گنج‌خانلو گفت: فروردین ماه امسال ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن کالا به ارزش تقریبی ۳۱ میلیون دلار از گمرک استان صادر شده که به لحاظ ارزش حدود ۲۶ درصد افزایش و از نظر وزن نیز ۱۴ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

وی افزود: ۳۴ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۱۰.۶ میلیون دلار به صورت موقت وارد استان شده که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۱۸ درصد و از نظر وزن ۱۹ درصد افزایش دارد.

مدیرکل گمرک استان زنجان ادامه داد: بعد از یک سال روند کاهشی صادرات، ارزش صادرات استان نسبت به مدت مشابه گذشته ۲۶ درصد رشد را نشان می‌دهد.

گنج‌خانلو گفت: همچنین در رویه ورود موقت نیز شاهد افزایش هستیم که امیدواریم با رونق فعالیت واحد‌های صنعتی استان، سطح تجارت خارجی نیز افزایش یابد.

وی افزود: در این مدت همچنین واردات قطعی بیش از ۲۴.۵ میلیون دلار کالا به وزن بیش از ۱۴ هزار تن ثبت شده است که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۵۹ درصد کاهش و از نظر وزن ۴۲ درصد کاهش دارد.

مدیرکل گمرک استان زنجان ادامه داد: طی سال گذشته عمده کالای صادراتی این استان شامل شمش روی، ترانسفورماتور و متعلقات، پروفیل، میلگرد، نبشی، شمش فولادی، مفتول مسی، فیلم پروپیلن، اسید سولفونیک، کنسانتره روی، لبنیات، شمش سرب، کاغذ فلوتینگ، تست لاینر و مقوا بود.

دیگر خبرها

  • ۸۲ کشور خریدار خرمای ایرانی
  • افزایش ۴۸درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳
  • فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲ شد
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • میزان صادرات نفت اعلام شد/ تراز تجاری ایران در این وضعیت است
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین
  • رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳
  • صادرات ۴.۱ میلیارد دلاری نفت/ تراز تجاری مثبت شد
  • فراتر رفتن تجارت خارجی از ۱۰ میلیارد دلار
  • رشد ۴۸درصدی تجارت در اولین ماه سال/صادرات۴میلیاردی دلار نفت