Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اردبيل- ايرنا- فرماندار بيله سوار گفت: اولين ناحيه صنعتي مرزي استان اردبيل در منطقه روح‌کندي بيله‌سوار راه‌اندازي خواهد شد.

به گزارش ايرنا، حسن قبادي روز چهارشنبه در ديدار با مدير عامل شرکت شهرک هاي صنعتي استان اردبيل افزود: مقدمات توسعه ناحيه صنعتي روح کندي فراهم شده و طبق برنامه ريزي هاي صورت گرفته 20 هکتار زمين براي توسعه و ايجاد ناحيه صنعتي مرزي روح کندي بيله سوار طي فرايند قانوني اضافه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي خواستار همکاري بيش از پيش ادارات محيط زيست، منابع طبيعي، امور اراضي و ثبت اسناد و املاک براي توسعه ناحيه صنعتي روح کندي بيله سوار شد.
وي با بيان اينکه توسعه ناحيه صنعتي روح کندي ضروري است، اظهار کرد: شهرستان بيله‌سوار ظرفيت توليد و فرآوري محصولات متنوع کشاورزي و صادرات آن به کشورهاي همسايه را دارد.
وي بيان کرد: با توجه به اينکه اين شهرستان با جمهوري آذربايجان همسايه است با راه اندازي ناحيه صنعتي مرزي تحولي عظيم در توليد، توسعه و رونق اقتصادي منطقه بوجود خواهد آمد.
قبادي گفت: همچنين با راه اندازي اين ناحيه صنعتي و با جذب سرمايه گذار و احداث واحدهاي صنعتي، صنايع تبديلي و توليدي زمينه اشتغال جوانان منطقه فراهم شده و از مهاجرت بي رويه روستا ئيان و عشاير به شهرها جلوگيري خواهد شد.
فرماندار بيله سوار گفت: با توسعه زير ساخت ها و اعطاي تسهيلات مي توان سرمايه گذاران و بخش خصوصي را براي سرمايه گذاري در اين منطقه تشويق کرد.
به گزارش ايرنا 16 شهرک و ناحيه صنعتي در استان اردبيل فعال است و تاکنون براي 900 واحد توليدي و صنعتي پروانه فعاليت صادر شده که از اين تعداد 600 واحد فعال و نيمه فعال هستند.
بيله سوار مغان در 165 کيلومتري شمال اردبيل و در همسايگي جمهوري آذربايجان واقع است.
6130/6016
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۰۱۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه تجارت و مراودات مرزی از سیاست‌های دولت سیزدهم است

فرماندار ماکو با اشاره به دیدار خود با هیئت ترکیه در خصوص گمرک گوربولاق این کشور گفت: در این نشست درخواست کردیم تا تردد کامیون‌های معطل شده در دو سوی مرز با افزایش نیروها و امکانات تسهیل شود.

نادر کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان‌غربی با اشاره به دیدار خود با هیئت ترکیه و رئیس اداره مدیریت مرزی این کشور در خصوص بررسی مسائل و مشکلات مرزی اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های دولت سیزدهم و پییگری‌های استاندار آذربایجان‌غربی و دیدار اخیر با استاندار وان ارتقا سطح روابط دو کشور در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: توجه به توسعه تجارت و مراودات مرزی و تسهیل ترددهای مرزی از جمله سیاست‌هایی است که پیگیری می‌شود.

فرماندار ماکو با اشاره به کندی تردد در گمرک بازرگان گفت: عملیات ساختمانی در گمرک گوربولاق ترکیه موجب ایجاد مشکل برای مسافران و خودروهای باری شده است.

کاظمی با اشاره به اینکه بازرگان بزرگ‌ترین گمرک زمینی کشور بوده و سالانه بیش از یک میلیون نفر مسافر از این گمرک تردد می‌کنند، تصریح کرد: در این نشست درخواست کردیم تا تردد کامیون‌های معطل شده در دو سوی مرز با افزایش نیروها و امکانات تسهیل شود.

وی مدیریت سیل در نواحی مرزی را نیز یکی از محورهای این دیدار بیان کرد و ادامه داد: سیل روستای سوریک یکی از موارد مورد بحث دیگر بود که دیواره مرزی ترکیه عامل آن تشخیص داده شده است که در این جلسه مطرح شد.

کاظمی عنوان کرد: به طرف مقابل گفته شد که در چندین نقطه از دیواره مرزی ترکیه آبراهه‌هایی برای پیشگیری از وقوع سیل پیش‌بینی شود.

کد خبر 749206

دیگر خبرها

  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان آماده راه‌اندازی است
  • توسعه تجارت و مراودات مرزی از سیاست‌های دولت سیزدهم است
  • کندی سرویس‌دهی در خط ۵ مترو تهران
  • ضبط مناظره دو نامزد حوزه انتخابیه پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز
  • راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل
  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال
  • بازارچه‌های مرزی پیراحمد و شیخ سلو در چالدران راه‌اندازی می‌شوند
  • کلنگ عملیات اجرایی ناحیه صنعتی جویم به زمین زده شد
  • ناحیه صنعتی ‌در «جویم» فارس احداث می‌شود
  • احیای منطقه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال/ بندر خشک در جهان‌آباد راه‌اندازی می‌شود