Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@06:50:35 GMT

روش جاسوسی از مردم آمریکا

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۰۲۲۳۰

روش جاسوسی از مردم آمریکا

طبق گزارش «اینترسپت»، آژانس امنیت ملی آمریکا از یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های مخابراتی و سرویس دهنده اینترنت در این کشور برای جاسوسی از مردم آمریکا استفاده می‌کند.

خبرگزاری فارس: در حالی که در سال‌های اخیر نهاد‌های بین‌المللی حقوق بشری بار‌ها درباره نقض حریم خصوصی در آمریکا توسط نهاد‌های اطلاعاتی این کشور انتقاد کرده‌اند و برخیب چهره‌ها در آمریکا از قبیل: سناتور «رند پال» هم در این باره هشدار داده، حالا خبر رسیده که آژانس امنیت ملی آمریکا از AT&T برای جاسوی علیه مردم آمریکا استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت «ای تی اند تی» (AT&T) بزرگ‌ترین شرکت مخابرات تلفن ثابت، سرویس‌دهنده پهنای باند اینترنت، اشتراک تلویزیون اینترنتی و دومین اپراتور شبکه تلفن همراه آمریکا است

مرکز این شرکت، در شهر دالاس، تگزاس است.

شرکت «ای تی اند تی» (AT&T)

پایگاه «اینترسپ» گزارش داده که آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) برای جاسوسی از آمریکایی‌ها در حال استفاده از مراکز پردازش داده‌های بزرگترین شرکت مخابرات تلفن ثابت، سرویس دهنده اینترنت پهن باند و دومین اپراتور شبکه تلفن همراه در این کشور است.

بنا بر این گزارش، آژانس امنیت ملی آمریکا بدین منظور در حال سوءاستفاده از مراکز پردازش شرکت «ای تی اند تی» (AT&T) است و برای این کار از یکی از مراکز جاسوسی خود مستقر در آنچه به «آشپزخانه جهنم» موسوم است، استفاده می‌کند.

اینترسپت همچنین در گزارش خود از تاسیسات آژانس امنیت ملی در مناطق مختلف آمریکا خبر داده که با استفاده از آن‌ها برای سال‌ها میلیارد‌ها ایمیل، پُست‌های شبکه‌های اجتماعی و پیشینه جستجو‌های اینترنتی و چَت‌های افراد رصد شده است.

این رسانه به صورت دقیق آدرس ۸ مجتمع در آمریکا را منتشر کرده که این نهاد اطلاعاتی از آن‌ها برای جاسوسی از مردم آمریکا استفاده می‌کند.

۸ مجتمع جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا

این مجتمع‌ها در «واشنگتن دی سی (پایتخت)، سیاتل، سان فرانسیسکو، لس آنجلس، دالاس، نیویورک، شیکاگو، آتلانتا» واقع هستند.

اینترسپت گفته است که برای این گزارش به اسناد محرمانه آژانس امنیت ملی آمریکا و همچنین اظهارات علنی و همچنین مصاحبه‌های چندین تن از کارمندان سابق AT&T رجوع کرده است.

همه این ۸ مجتمع، ساختمان‌هایی بلند هستند که یا اصلا پنجره ندارند و یا اینکه پنجره‌های سیاه و مات دارند.

«مارک کلاین» تکنسین سابق AT&T که ۲۲ سال در این شرکت سابقه فعالیت داشته، به اینترسپت گفته که آژانس امنیت ملی آمریکا با استفاده از تاسیساتش در آتلانتا می‌تواند به همه داده‌های تبادل شده بین شبکه این شرکت و دیگر شرکت‌ها، دسترسی داشته باشد.

سخنگوی کنونی AT&T به خبر اینترسپت واکنش نشان داد و مدعی شد که این شرکت همه اقداماتش مطابق با قانون انجام می‌گیرد.

به گفته «جیم گریر» این شرکت قانونا باید تا حدی معین، اطلاعات به مقام‌های دولتی ارائه دهد و همچنین احکام و فرامین دادگاه‌ها را اجرا کند.

سخنگوی شرکت همچنین گفته که در صورت نیاز فوری و شرایط اضطراری، AT&T به نیرو‌های دولتی «کمک داوطلبانه» می‌کند، اما در همه موارد، اقدام شرکت مطابق با قانون انجام خواهد شد.

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003Vjd

منبع: فردا

کلیدواژه: آژانس امنیت ملی جاسوسی از مردم آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۰۲۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خون مردم و کودکان غزه بر روی دستان مالک واتس‌اپ

واتس‌اپ که متعلق به شرکت آمریکایی «متا» است به ارتش رژیم صهیونیستی برای هدف قرار دادن مردم فلسطین در غزه کمک کرده است.

به گزارش مشرق، برخی اطلاعات فاش شده نشان می‌دهد شرکت متا که مالک فیس‌بوک، واتس‌اپ و اینستاگرام است، از طریق گروه‌های خانوادگی واتس‌اپ اطلاعاتی در مورد تحرکات فلسطینی‌ها برای هدف قرار دادن آن‌ها و خانواده‌هایشان در اختیار ارتش اسرائیل قرار داده است.

گفته می‌شوند اسرائیل از سامانه‌ای مجهز به هوش مصنوعی به نام «لاوندر» برای شناسایی فلسطینیان در غزه و سپس هدف قرار دادن آن‌ها استفاده می‌کند؛ سامانه‌‎ای که ۳۷ هزار فلسطینی را زیرنظردارد.

آمریکا درحالی با استفاده از شبکه‌های اجتماعی و پیام رسانان به ارتش اسرائیل برای کشتار مردم غزه کمک می‌کند که اخیرا فشار مضاعفی برای محدودسازی شبکه اجتماعی «تیک تاک» وارد کرده است.

اخیرا مجلس نمایندگان آمریکا طرحی را به تصویب رساند که براساس آن اگر شرکت «بایت‌دنس» مالک چینی تیک‌تاک ظرف یک سال مالکیت آن را واگذار نکند این رسانه اجتماعی در آمریکا ممنوع خواهد شد.

شبکه اجتماعی «تیک‌تاک» اقدام مجلس نمایندگان آمریکا علیه این شبکه اجتماعی را برای آزادی بیان در آمریکا نگران کننده خواند.

این شبکه اجتماعی که کاربران آن موضوعات مربوط به فلسطین و کشتار و به شهادت رساندن مردم و کودکان غزه را به نمایش می‌گذارند ضمن تنویر و آگاه سازی افکارعمومی جهان باعث ایجاد چالش برای ایالات متحده و کشورهای اروپایی شده است.

تیک تاک در بیانیه‌ای این ممنوعیت را نقض آزادی بیان ۱۷۰ میلیون آمریکایی عنوان کرده است.

بسیاری از قانونگذاران آمریکایی با اشاره به خطرات این شبکه اجتماعی تاکید می‌کنند که چین می‌تواند این شرکت را مجبور کند داده‌های ۱۷۰میلیون کاربر آمریکایی خود را در اختیار پکن قرار دهد؛ اتهامی که تیک تاک آن را رد می‌کند اما خود آمریکایی‌ها از شبکه‌های اجتماعی و پیام رسانان علیه مردم دنیا از جمله فلسطینیان استفاده می‌کنند.

این موارد به خوبی نشان می‌دهد که شبکه‌های اجتماعی و پیامرسانان به ابزاری برای جاسوسی و نفوذ اطلاعاتی آمریکا و غرب تبدیل شده اند.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • استفاده هکرها از دستگاه‌های سیسکو برای جاسوسی
  • آمریکا برای این سه «هکر ایرانی» ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد
  • : تعرض به امنیت سیستان و بلوچستان را بی پاسخ نمی‌گذاریم
  • آژانس مبارزه با دوپینگ آمریکا از سوی «وادا» محکوم شد
  • درخواست توقف کمک نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • چرا آمریکایی‌ها در طبس زمین‌گیر شدند؟/ آغاز سلسله شکست‌های آمریکا در مقابل ایران+ عکس
  • پخش مستند «نیمه شب ۲۴ آوریل» از شبکه دو سیما
  • بازگشایی پرونده جاسوسی یک شرکت صهیونیست از مقامات اسپانیایی
  • خون مردم و کودکان غزه بر روی دستان مالک واتس‌اپ
  • بازداشت ۳ نفر در آلمان به ظن جاسوسی سطح بالا برای چین