Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام صادقی با اشاره به آسیب‌های زندان برای زندانی، خانواده او و جامعه گفت: درد زندان تا قبل از درک آن، برای کسی محسوس نیست و به همین دلیل در عین اینکه شدید و غیر انسانی است بازدارندگی ندارد و در مقابل مجازات‌های بدنی بازدارندگی مؤثری دارد. ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۴ اجتماعی حقوقی و قضایی نظرات

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سومین همایش تجلیل از اساتید و فعالان حقوق در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام صادقی معاون فرهنگی قوه‌قضائیه طی سخنانی در این مراسم با اشاره به این که شهید بهشتی اندیشه‌های نوین متکی به مبانی اسلامی داشت و در پایه‌گذاری نظام قضایی کشور بسیار نوگرا بود، گفت: ایشان تحول بزرگی را در مدت مسئولیت خود پایه‌گذاری کردند.

وی با اظهار تاسف به فراوانی مجازات زندان در قوانین ما اشاره کرد و گفت: هزاران بار از عبارت زندان و حبس در قوانین کشور استفاده شده است. در حالی که این مجازات نه انسانی‌ترین و نه اسلامی‌ترین و نه موثرترین مجازات است.

حجت‌الاسلام صادقی با اشاره به این که مجازات زندان خشن و غیرانسانی است، افزود: بر خلاف تصور عموم درباره خشن بودن مجازات‌های بدنی، مجازات زندان دارای درد مزمن است و از مجازات‌های بدنی که درد آن محسوس و حاد است خشن‌تر و غیرانسانی‌تر است.

معاون فرهنگی قوه‌قضائیه با اشاره به این که خطاب سخنش در این خصوص با متفکران است، گفت: ما ابتدا باید تفکر حقوق‌یمان را درست پایه‌گذاری کنیم و بی‌اندیشیم که زندان می‌تواند تبعات بسیار زیادی را به مجازات شوند و دیگران تحمیل کند.

وی با اشاره به این که جرم شخصی است و مجازاتش نیز باید شخصی باشد، افزود: زندان مجازات شخصی نیست و به همراه زندانی خانواده و جامعه نیز مجازات می‌شوند، چرا که هزینه‌های بسیاری از بیت‌المال صرف زندان‌ها می‌شود.

حجت‌الاسلام صادقی با اشاره به نتایج پژوهشی در آمریکا که نشان می‌دهد 50 درصد زندانیان محصول خانواده‌ای هستند که یکی از آنها زندانی بوده است، افزود: یعنی با آمدن یک نفر به زندان امکان به زندان آمدن دیگر اعضای خانواده 50 درصد افزایش پیدا می‌کند.

معاون فرهنگی قوه‌قضائیه بهترین زندان‌های دنیا را دانشگاه جرم و جنایت دانست و گفت: در زندان مجرمان حرفه‌ای را  به عنوان معلم در 24 ساعته در کنار مجرمان غیرحرفه‌ای قرار می‌گیرند.

وی حذف مجازات بدنی و جایگزین کردن زندان را سبب افزایش جرم و جنایت دانست و گفت: بسیاری از کسانی که زندان را تجربه می‌کنند دوباره به زندان باز می‌گردند.

حجت‌الاسلام صادقی در این خصوص افزود: بعضی از زندان‌ها دارای امکانات خوبی هستند و برخی از مجرمان عامدانه به آنجا می‌روند، در آنجا تیم تشکیل می‌دهند و زندان تبدیل به هتل آنها می‌شود و شعار ارزشی آنها نیز این است که «زندان برای مرد است.»

معاون فرهنگی قوه‌قضائیه زندان را بازدارنده افراد از فعالیت مفید در جامعه و سلب‌کننده آزادی آنها توصیف کرد و گفت: تحت فشار زندان قرار دادن افراد، کرامت انسانی و زمینه خودشکوفایی آنها را سلب می‌کند وانسانیت را از آنها می‌گیرد.

وی با اشاره به این که مجازات تا دردناک و محسوس نشود اثر نمی‌گذارد گفت: زندان اثربخش نیست چون درد آن پنهان و غیرقابل لمس است.

حجت‌الاسلام صادقی با اشاره به این که همه تصور روشنی از دردناکی شلاق و درد‌های بدنی دارند، افزود: تا کسی زندان نرود از آن جهت که درد روحی  و مزمن زندان رفتن را تجربه نکرده است متوجه آن نمی‌شود و به همین سبب قراردادن مجازات زندان در قوانین بازدارنده نیست.

معاون فرهنگی قوه‌قضائیه با اشاره به این که مجازات‌های بدنی به لحاظ فلسفی و شعور حقوقی قابل دفاع است، گفت: مشکلات مجازات‌های بدنی بسیار کمتر از مجازات زندان است.

انتهای پیام/

R1397/P1011199/S2,20/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۰۳۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردشگری و صنایع دستی،‌ مردمی‌ترین نوع اقتصاد است

ایسنا/فارس معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اهمیت تحقق شعار سال گفت: صنایع دستی و گردشگری، مردم‌ ترین سهم ما در اقتصاد است که همه اقشار می‌توانند ‌در آن نقش‌آفرینی کنند.

مریم جلالی امروز، ۶ اردیبهشت‌ماه در جشنواره مردمی  شکوفه‌های بادام در شهر دژکرد شهرستان  اقلید با اشاره به نام‌گذار ی امسال به نام «جهش تولید با مشارکت مردم»، گفت: این مهم سرلوحه کار ما قرار دارد، چرا که معتقدیم صنایع دستی و گردشگری، مردمی‌ترین سهم ما در اقتصاد است که همه اقشار می‌توانند ‌در آن نقش‌آفرینی کنند.

وی گفت: هنر زنان و خانواده‌های ایرانی این بوده که زندگی را نگه‌دارند و تولید عشق و عاطفه با محبت، تولید اخلاق و امنیت با تربیت، تولید مثل برای جوانی جمعیت، تربیت سربازان امام زمان(عج) و خلق ثروت کنند.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی افزود: هر منظره‌ای که مشاهده می‌شود، هر شکوفه‌ای که بر درخت می‌نشیند، هر نخی که بر تاری  و هر کیسه‌ای که بافته می‌شود و هر هنری که خانواده ایرانی از مواد اولیه در دسترس آن استفاده به هنر تبدیل کرده و رنگ آفریده، در واقع حکمت ایرانی اسلامی و سبک زندگی را رقم زده است.

جلالی با تصریح اینکه این خانواده ایرانی است که همیشه سربلند، عزت‌آفرین و عزت‌ساز بوده است، گفت: قدردان شور و شعور اهالی شهر دژکرد هستم، دژی که هم طبیعت و هم زیبایی و فرهنگ با شاهنامه‌خوانی دارد و هم موسیقی، قصه، رنگ و طعم دارد و یک رویکرد کامل برای فرهنگ ما محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ ما مثابه یک گنج است و ما باید بتوانیم از این فرهنگ استفاده کنیم، گفت: برای حفظ این فرهنگ باید رنج ببریم اما پشت هر رنجی، گنجی است.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: اگه نوای شاهنامه خوانان، اگر پینه دست زنان در حاجیم و فرش و کیسه و اگر عرق و پینه دست مردان در باغداری وجود داشته، همه برای حفظ ایران بزرگ و برای سربلندی فرزندانی است که در آینده بگویند ما در ایران اسلامی زندگی کردیم.

وی با تاکید بر اینکه ایرانی با فرهنگ، غیرت، ایمان و آموزه‌های دینی خود نشان داده که همیشه وجود دارد، با مثبت ارزیابی کردن برگزاری جشنواره مردمی شکوفه های بادام اشاره  و ابراز امیدواری کرد که به سرسختی دنا و به سختی بادام و طراوات و سرسبزی شکوفه‌های بادام این جشنواره همیشه برقرار باشد و بتوانیم لبخند را بر لب خانواده ایرانی بیاوریم ومعیشت عزت آفرین با دست‌ها، زمین و درختان بیافرینم.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در بخش پایانی سخنانش افزود: ایرانی همیشه خوش سلیقه بوده و از هر بهانه‌ای برای حفظ فرهنگ استفاده کرده است. 

جلالی بیان کرد: رویدادهایی اینچنینی که پیوند دهنده طبیعت، فرهنگ و اقتصاد است کمک می‌کند تا اهالی یک روستا و شهر یک هویت منسجم پیدا کنند و این نشان دهنده خوش سلیقگی فرهنگ ایرانی است که با هنر، غذا، طبیعت و موسیقی سعی در انسجام ملی دارد.

وی یادآور شد: جشن شکوفه‌های بادام بهانه زیبا برای عرض اردات انسان به طبیعت و پاسداری از فرهنگ غنی  است  که درشهر  دژکرد وجود دارد و با رونق گردشگری این شهر، اقتصاد هویت بنیان ایجاد می‌شود.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی در پایان گفت: این رویدادها  به پیوند نسلی و آشنایی کودکان و نوجوان با فرهنگ ایرانی و اسلامی ما کمک می‌کند و از طرفی رویکرد اقتصادی و اجتماعی هم دارد و حتی می‌تواند اقتدار ایران را تضمین کند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • گردشگری و صنایع دستی،‌ مردمی‌ترین نوع اقتصاد است
  • عصبانیت پسر معاون سابق از انتشار اعترافات متهمان پرونده‌اش!
  • نگهداری مواد مخدر توسط فرزند معاون سابق قوه قضائیه؟ | افشای راز خودروهای مازراتی، پورشه و بنز در جلسه دادگاه | عصبانیت آقازاده از انتشار اعترافات!
  • سپاه عهده‌دار پاسداری از انقلاب و دستاوردهای انقلاب اسلامی است
  • وزارت اقتصاد پیشتاز رفع آفت تمرکززدایی باشد/سرمایه ۴۳۵ هزار میلیاردی حبس شده در اصفهان
  • توجه به نیروی انسانی رویکرد قوه قضائیه است
  • جشنواره بازی‌های محلی بانوان در بجنورد برگزار می‌شود
  • طی مدتی که معاون اول قوه قضاییه بودم، ارتباطات خوبی را با مجلس و دولت برقرار کردیم
  • ضرورت گره گشایی از مسایل محلات و تربیت نیروی انسانی تراز انقلاب
  • مردم از اقدامات مؤثر فراجا در مقابله با بی حجابی حمایت می کنند