Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@17:50:52 GMT

نکات مهم برای روز امتحان کنکوری‌ها

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۰۳۴۸۶

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز درباره موردی که نقش بسیار مهمی در موفقیت کنکوری ها دارد،توضیحاتی ارائه داد. ناطقان: رضا امانی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار کرد: تاثیر صبحانه خوردن بر روی موفقیت در آزمون‌های محاسباتی مانند ریاضی بیشتر است و موجب افزایش تمرکز و حافظه کوتاه‌مدت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در تصریح نتایج آزمایشی که بر روی دانش‌آموزان دبستانی اهواز انجام شده، گفت: در این آزمایش با تهیه یک صبحانه‌ استاندارد و معمولی و با انجام بررسی‌های متقاطع مشاهده شد دانش‌آموزانی که وعده صبحانه را مصرف کرده‌اند در مقایسه با کسانی که صبحانه نخورده‌اند، از قدرت تمرکز و حافظه کوتاه‌مدتی به میزان 20 درصد بالاتر، برخوردار هستند.

این استاد دانشگاه با تاکید بر لزوم ایجاد عادت مصرف صبحانه در خانواده اظهار کرد: افرادی که تمایل به خوردن صبحانه ندارند باید این عادت را به تدریج و با خوردن غذاهای سبک مانند نصف لیوان آب‌میوه، چای رقیق و یا خوردن میوه، در خود ایجاد کنند.

این متخصص تغذیه درباره رژیم مناسب غذایی در ایام امتحانات عنوان کرد: ‌پیشنهاد می‌شود ‌قبل از امتحان غذای سنگین و پرچرب مصرف نشود و همچنین وعده شام به آخر شب موکول نشود. در وعده صبحانه نیز، مواد با پروتئین سرشار به همراه میوه‌ فصل توصیه می‌شود. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: کنکور ، وعده صبحانه ، خوردن میوه

منبع: ناطقان

کلیدواژه: کنکور وعده صبحانه خوردن میوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۰۳۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب | مضرات خوردن قهوه در شب را بدانید

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فرارو، به طور کلی باید بدانید که کافئین باعث خشک شدن بدن می‌شود و چربی را از بین می‌برد و از آنجایی که قهوه بالاترین میزان کافئین را دارد، مصرف مداوم و روزانه قهوه باعث خشک شدن قلب دوم بدن یعنی کبد می‌شود؛ به همین دلیل عده زیادی برای از بین بردن کبد چرب خود شروع به مصرف قهوه می‌کنند.

بعد از مصرف قهوه کبد می‌تواند متابولیسم تخلیه و سوزاندن چربی را شروع کند. برای کبد چرب تنها پیشنهاد می‌شود که یک ساعت پیش از خواب شب خورده نشود و به جز این مورد، نکته دیگری در این اساس وجود ندارد.

از مضرات خوردن قهوه در شب می‌توان به بهم ریختگی ساعت خواب، بهم ریختگی نظم ترشح هورمن و اختلال در کارکرد غده هیپوفیز اشاره کرد.

عوارض مصرف زیاد قهوه ؛ مقدار مجاز مصرف قهوه در روز | محاسن و مضرات قهوه را بشناسید کد خبر 846630 برچسب‌ها خبر مهم بیماری - کبد قهوه

دیگر خبرها

  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  • چرا دانشمندان خوردن روزی دو تخم‌مرغ را توصیه می‌کنند؟
  • میان وعده هایی سالم برای کودکان
  • نوشیدنی‌های مفید برای میان وعده کودکان
  • خوردن این غذا‌ها در شب باعث سوزش معده می‌شود
  • مضرات خوردن زیاد هندوانه
  • چرا دانشمندان خوردن روزی دو تخم‌‌مرغ را توصیه می‌کنند؟
  • با مصرف این غذاها از شر حشرات در فصل تابستان خلاص شوید!
  • معجزه انبه برای سلامت بدن
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب | مضرات خوردن قهوه در شب را بدانید