Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از کردستان، یگانه سلیمان بیگی، رئیس اداره امور فرهنگی، تبلیغات و اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان امروز، ششم خردادماه در اولین جلسه ستاد اجرایی طرح باشگاه‌های کتابخوانی استان در سنندج اظهار کرد: جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی عنوان طرح جدیدی برای راه‌اندازی و فعال کردن باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان در سراسر کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اجرای موفق جام باشگاه‌های کتابخوانی را زمینه‌ساز توسعه فرهنگ کتابخوانی دانست و افزود: باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان گروه‌های کتاب‌خوانی هستند که با حضور دست‌کم ١٢ کودک یا نوجوان برای مبادله کتاب و خواندن کتاب‌های مبادله‌شده و دیگر کتاب‌ها و زیر نظر یک مربی بزرگ‌سال تشکیل می‌شوند و پس از ثبت در دبیرخانه مرکزی جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان فعالیت می‌کنند.
سلیمان‌بیگی، با بیان اینکه رده سنی کودک و نوجوان در این طرح مورد توجه است، عنوان کرد: کمک به بالا بردن سرانه مطالعه در کودکان، بالا بردن فرهنگ گفتگو و تعامل، تقویت قدرت تحلیل و تفکر انتقادی از جمله اهدافی است که در طرح جام باشگاه‌های کتابخوانی دنبال می‌شود.
وی پایین آمدن سرانه مطالعه در سبد فرهنگی خانواده‌ها را یک آسیب جدی دانست و بیان کرد: راه‌اندازی کتابخانه‌های کوچک در مساجد، محلات، آپارتمان‌ها و مراکز کوچک فرهنگی با مشارکت کودکان و نوجوانان در احیا و گسترش فرهنگ مطالعه تأثیرگذار بوده که هدف غایی اجرای این طرح نیز همین است.
رئیس اداره امور فرهنگی، تبلیغات و اطلاع‌رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، به وظایف ستاد اجرایی جام باشگاه‌های کتابخوانی اشاره کرد و گفت: فراهم کردن امکانات لازم، تنظیم جدول زمانبدی، هماهنگی با مرکز، کمک به برگزاری گارگاه‌های آموزشی و برگزاری دوره‌های آموزشی برای مربیان از جمله وظایف اعضای این ستاد در استان‌ها است.
وی افزود: یکی از حمایت‌های معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان، ارائه تخفیف ویژه از طریق کتاب‌فروشی‌ها برای خرید کتاب است که به اعضای باشگاه‌های کتاب‌خوانی به ازای خرید تا سقف ۵۰ درصد تخفیف تعلق می‌گیرد.
سلیمان بیگی با اشاره به ارتقای کمی و کیفی جام باشگاه‌ها یادآور شد: می‌توان گفت که جام باشگاه‌ها موفق شده است یک موج فرهنگی در میان والدین، مربیان و کودکان و نوجوانان شهرها و روستاهای کشور ایجاد کند. جام باشگاه‌ها کار تأثیرگذاری است که با کمترین هزینه به انجام رسیده است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کردستان فرهنگی طرح باشگاه های کتابخوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۰۳۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام یوسف جمالی ظهر یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان بوشهر اظهار داشت: از نیروی انتظامی برای اجرای طرح موفق «نور» تقدیر و تشکر می‌شود و باید مکمل‌های این طرح در مجموعه‌ها و نهادهای فرهنگی اجرا شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر بیان کرد: اقناع سازی نسل جوان و نوجوان در مباحث فرهنگی ضروری است و باید جوان ما از لحاظ فکری اقناع شود.

وی با اشاره به برنامه‌های ستاد دهه کرامت گفت: دهه کرامت باید همه پای کار باشند و برنامه‌های خود را به ستاد استانی ارسال کنند.

در اولین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان بوشهر با حضور رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان و فرماندار بوشهر از فرمانده نیروی انتظامی شهرستان با اهدای لوحی از فعالیت مجموعه فراجا و اجرای طرح نور تقدیر شد.

کد خبر 6091288

دیگر خبرها

  • چگونه نوجوانان امروز را به خواندن کتاب‌های ایرانی علاقه‌مند کنیم؟/ ادبیات نوجوان در سایه غلبه ترجمه
  • به‌نشر با دست پر به نمایشگاه کتاب تهران می‌ رود / ارائه ۶۰۰ اثر پر فروش و جدید در نمایشگاه کتاب
  • مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود
  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاههای کتابخوانی تمدید شد
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • انتشار کتاب ماهی جان در قزوین
  • کمرنگ‌شدن نشریات تخصصی نوجوانان از عوامل افت شعر نوجوانان است
  • انتشار کتاب «ماهی جان» در قزوین
  • محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود