Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - شهرکرد- ايرنا- وزير اسبق امور خارجه جمهوري اسلامي با تحليل رويکرد خروج آمريکا از معاهده برجام تاکيد کرد: آمريکا پس از خروج از برجام تخت گاز براي رسيدن به هدف خود به پيش مي رود.

به گزارش ايرنا، منوچهر متکي چهارشنبه شب در آيين بزرگداشت شهداي هفتم تيرماه و شهيد رحمان استکي نماينده شهيد شهرکرد در مجلس شوراي اسلامي در مسجد جامع اين شهر افزود: در 6 ماه آينده بايد تمام توان خود را به کار گرفت و از تونل موجود به سلامت عبور کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وي، مردم بخش سختي هاي خود را پذيرفته اند و مسئولان نيز بايد سختي کار خود را بپذيرند و به بهترين فرمول و جامع ترين طرحهاي اداره امور برسند.
وزير اسبق امور خارجه جمهوري اسلامي گفت: مردم در طول 8 سال دفاع مقدس بدون هيچ چشمداشتي به جبهه هاي نبرد حق عليه باطل کمک کردند و مقابل ابرقدرت ها ايستادند.
متکي تاکيد کرد: جوانان ايران اسلامي امروز موفق به ساخت موشک شده اند که دنيا را متحير کرده است و مردم اکنون مي گويند همين جواناني که به ساخت توليد موشک دست يافتند، مي توانند در حوزه خودروسازي نيز نقش آفرين باشند.
وي يادآور شد: در دوران دفاع مقدس سه نوع بودجه در مجلس شوراي اول تدوين مي شد و با وجود خالي بودن ذخاير ارزي اما ايران در برابر ابرقدرتهاي بزرگ ايستاد و اين روحيه بايد دوباره در کشور حاکم شود.
متکي اظهار کرد: انقلاب اسلامي ايران را روحيه ايثارگري و از خودگذشتگي پيروز کرد و در دوران جنگ جوانان بدون هيچ ادعايي در برابر دشمن ايستادند و اکنون با همان روحيه مي توان بودجه تدوين و کشور را اداره کرد و از شرايط موجود اقتصادي به سلامت عبور کرد.
متکي اظهار کرد: امروز مهمترين نياز کشور اتحاد و همدلي است و لازمه اش رسيدن به يک اجماع در حکمراني است و نمي شود در يک سو شعار اقتصاد مقاومتي سر داد و در سوي ديگر اقتصادي ليبرالي مبناي کار قرار گيرد.
وي با بيان اينکه نظام بين المللي رسوايي آمريکا در جهان شده است، افزود: پس از جنگ جهاني دوم فاتحان جنگ از جمله آمريکا سازمان ملل متحد و کنوانسيون هاي مختلف را براي اداره جهان به راه انداختند و حکومت هاي دست نشانده در مناطق مختلف جهان را بر سرکار آوردند تا منافع گذشته استعماري را براي آنها احيا کند.
متکي اظهار کرد: شعارهاي دموکراسي و نظرات و آراي مردمي در کشورها باعث شده تا آنها نتوانند از ديکتاتورهاي دست نشانده خود در کشورها حمايت کنند.
وي با بيان اينکه آمريکا شعار دموکراسي را نتوانست اجرا کند، گفت: آمريکا به دنبال دمکراتيزيشن بود اما چون براي کشورهاي منطقه خليج فارس قابل اجرا نبود حرف خود را پس گرفتند.
متکي اظهار کرد: برخوردهاي دوگانه يا استانداردهاي دوگانه آمريکا و غرب باعث شد تا دست نشانده خود را حمايت نکنند و طرح نظم جهاني و نظام بين المللي را بر اساس ليبرال دموکراسي تعريف کردند تا شايد الگويي براي همه کشورهاي جهان بشود.
به گفته وي، مسائل سياسي بين المللي، حفاظت محيط زيست، انرژي و صدها سازمان تخصصي را در ذيل سازمان ملل ايجاد کردند تا بتوانند به اين نظم جهاني برسند، اما ترامپ به عنوان رئيس جمهوري آمريکا از کنوانسيون محيط زيست، حقوق بشر و سازمان اوپک خارج شد و حتي ناتو را تهديد به خروج کرده است.
وي گفت: خروج آمريکا از ساز و کار بعد از جهاني سازي، براي آن است که ديگر با اين ساز و کارها نمي تواند به مقصد خود برسد.
به گفته وي، آمريکا دهها سال مدعي شد که سالها با تروريست مقابله کرده است اما هيلاري کلينتون اعلام کرد که داعش ساخته دست آمريکا و اين تناقض در رفتار آمريکا را ديگر نمي تواند توجيه کرد.
متکي با بيان اينکه دونالد ترامپ ديوانه نيست بلکه سياست هاي جديد آمريکا را اجرا مي کند، اظهار کرد: آمريکا هنگامي که ديد نمي تواند با ساز و کارهاي گذشته در جهان حکمراني کند به رويکرد جديدي دست زد که بازيگر اين رويکرد جديد آمريکا، ترامپ است.
وي به شهداي هفتم تيرماه اشاره کرد و گفت: هفتم تير در تاريخ انقلاب اسلامي ايران براي هميشه ماندگار خواهد بود، زيرا شهداي هفتم تيرماه عاشورا و کربلاي ديگري بود و يزيديان و حسيني ها در هفتم تيرماه براي مردم مشخص شدند.
به گزارش ايرنا، در انفجار دفتر مرکزي حزب جمهوري اسلامي در هفتم تيرماه سال 1360، علاوه بر آيت الله بهشتي رئيس ديوان عالي کشور، تعداد زيادي از وزراي کابينه و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به شهادت رسيدند.
در اين فاجعه، رحمان استکيˈ نماينده مردم شهرکرد در مجلس شوراي اسلامي نيز به شهادت رسيد.
خانواده شهيد رحمان استکي 2 شهيد ديگر به نظام و انقلاب اسلامي ايران تقديم کرده است، شهيد حميد استکي که در 16 اسفندماه سال 1362در عمليات خيبر به شهادت رسيد و شهيد ˈمجتبي استکيˈ در يکم دي ماه 1360در چهارراه خواجه ربيع در مشهد مقدس مورد سوء قصد عوامل سازمان منافقين قرار گرفت و براثر اصابت ترکش نارنجک به شهادت رسيد.
شهيد رحمان استکي سوم ارديبهشت ماه سال 1329 در خانواده اي مذهبي در شهرکرد به دنيا آمد و پس از ديپلم و اتمام خدمت سربازي در سال 1351 به شغل آموزگاري مشغول شد و بعد از يک سال براي آشنايي با جريانات مبارزاتي به تهران هجرت کرد.
در سال 1353 شهيد استکي وارد دانشگاه شد و در همين ايام در جلسات درس علامه محمدتقي جعفري و جلسات مخفي درس شهيد مظلوم دکتر بهشتي شرکت مي کرد و در سال 57 در رشته علوم تربيتي فارغ التحصيل شد .
با اوج گيري مبارزات ملت ايران شهيد استکي به زادگاهش شهرکرد بازگشت و مديريت و سازماندهي اکثر راهپيمايي ها و تظاهرات شهر را بر عهده داشت.
2097/6021
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۰۵۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدای مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ در این مراسم حاضران ضمن قرائت فاتحه و نثار شاخه گل به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.

در ادامه مسئولان با حضور در منزل شهید عبدالله جنگلی و شهیدان علی پنجه از سالها صبر و استقامت خانواده شهدا قدردانی و بر ادامه راه آنان تأکید کردند.  

رسولی، مدیرآموزش و پرورش شهرستان مهاباد در این مراسم گفت: شهدا مایه افتخار و عزت ایران اسلامی هستند و امنیت و آسایش کنونی کشور مرهون ایثار و از خودگذشتگی و خون آنان است.

شهرستان مهاباد از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز  11 شهید فرهنگی و 67 شهید دانش آموز را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سعید لیلاز: افشای فایل صوتی ظریف، عمدی بود
  • افشاگری تازه؛ پخش فایل صوتی جنجالی ظریف، عمدی و برای پالس به آمریکا بود!
  • اسلامی: ایران از برجام خارج نشده است/ سند راهبردی بیست ساله هسته‌ای را در دستورکار قراردادیم/ گروسی: باید شرایط را جهت بازگشت به برجام تسهیل کنیم
  • فیلم| آمریکا از برجام خارج شده است و به تعهدات خود عمل نکرده است
  • امسال مکه شاهد عظیم ترین تظاهرات ضد صهیونیستی خواهد بود
  • فعالیت در زمینه گام دوم انقلاب؛ توقعی به جا از تهران تایمز است
  • «وعده صادق» بخشی از توانایی های ایران را نشان داد
  • غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدای مهاباد
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • ملت ایران با تبعیت پذیری از رهبری راه شهدا را ادامه می‌دهند