Web Analytics Made Easy - Statcounter

هیأت حافظ صلح سازمان ملل اعلام کرد که به موجب تحقیقات انجام شده، شماری از نیرو‌های ارتش مالی در راستای انتقام گرفتن از تیراندازی به سمت یک گشتی ارتش مالی، ۱۲ غیرنظامی را در بازار فروش دام در بولکیسی اعدام کردند.

خبرگزاری فارس: هیأت حافظ صلح سازمان ملل در مالی اعلام کرد که بر اساس تحقیقات انجام شده، نیرو‌های ارتش مالی ۱۲ غیرنظامی را در مرکز کشور اعدام کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیأت حافظ صلح سازمان ملل اعلام کرد که به موجب تحقیقات انجام شده، شماری از نیرو‌های ارتش مالی در راستای انتقام گرفتن از تیراندازی به سمت یک گشتی ارتش مالی، ۱۲ غیرنظامی را در بازار فروش دام در بولکیسی اعدام کردند.

طی چند ماه گذشته ارتش مالی نابودی تروریست‌ها در مرکز این کشور را اعلام کرد، اما برخی سازمان‌های حقوقی، ارتش مالی را به اعدام خارج از چارچوب قانونی غیرنظامیان متهم کردند.

هیأت حافظ صلح سازمان ملل نیز در ماه می‌اعلام کرد که یک تیم از کارشناسان حقوق بشر وابسته به این هیأت را برای اجرای تحقیقات درباره حوادثی که در روز ۱۹ می ۲۰۱۸ در بولکیسی واقع در نزدیکی بورکینافاسو رخ داد، اعزام کرده است.

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، رئیس هیأت حافظ صلح سازمان ملل نیز از نیرو‌های مالی و نیرو‌های مشترک پنج کشور (مالی، بورکینافاسو، نیجر، موریتانی و چاد) را به اجرای عملیات‌های نظامی مطابق با قانون بین‌المللی و حمایت از غیرنظامیان فراخواند.

۱۹ ماه می‌یک گشتی نیرو‌های مشترک در بازار فروش دام در منطقه بولیکسی هدف تیراندازی قرار گرفت و در جریان آن یک نظامی کشته شد.

آوریل ۲۰۱۲ تا ژانویه ۲۰۱۳ همزمان با آغاز عملیات نظامی بین‌المللی که با ابتکار عمل فرانسه آغاز شد، گروه‌های مرتبط با القاعده بر شمال مالی سیطره پیدا کردند و با وجود طرد این گروه‌ها، برخی مناطق مالی همچنان خارج از کنترل دولت مالی قرار دارد.

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003ViB

منبع: فردا

کلیدواژه: سازمان ملل اعدام غیرنظامی در مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۰۵۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودکفایی ارتش در ساخت تجهیزات و ادوات مورد نیاز

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، جانشین نیروی پدافند هوایی ارتش با حضور در منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع)، از آمادگی دفاعی و بخش های مختلف این منطقه بازدید و توان رزمی این منطقه را مورد ارزيابی قرار داد.

 

امیر سرتیپ علیرضا الهامی ضمن در جمع فرماندهان این منطقه به پیشرفت های چشمگیر ارتش در منطقه اشاره کرد و گفت: با وجود تحریم‌ های ظالمانه و کمبود‌ های فراوانی که در این سال‌ ها وجود داشته است، ارتش موفق شده در کنار سایر نیرو‌های مسلح به خودکفایی در ساخت تجهیزات و ادوات مورد نیاز خود برسد.

 

 وی افزود: ارتش جمهوری اسلامی که در اوج آمادگی به سر می برد، ارتشی منظم، منضبط، محکم و مجهز به تجهیزات نوین است.

 

امیر سرتیپ الهامی با بیان اینکه ارتش در همه حوداث، همواره در کنار مردم و خدمتگزار آن‌ ها بوده است، اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران آنجا که لازم بوده قاطع در مقابل دشمنان این مرز و بوم در میدان رزم ایستاده و ولایتمداری خود را ثابت کرده است.

 

 وی با بیان اینکه امروز می‌ توانیم در سایه وحدت، همدلی و در سایه ولی امر مسلمین با هوشیاری از مشکلات عبور کنیم، خاطر نشان کرد: ما سربازان ولایت هستیم و تا پای جان از این انقلاب و دستاور‌د های آن به عنوان یک بازوی محکم در کنار سایر نیرو‌های مسلح دفاع خواهیم کرد.

دیگر خبرها

  • انهدام انبار مهمات ارتش اوکراین به دست روس‌ها
  • بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از ارتش ایران
  • بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از تیپ ۶۵ نوهد نیروی زمینی ارتش
  • بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از ارتش ایران+ جزئیات
  • بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از تیپ ۶۵ نوهد ارتش
  • نیرو‌های روسی در آستانه تسلط بر شهر راهبردی «چاسوف یار» هستند
  • درخواست روسیه برای تحقیق درباره گورهای دسته جمعی در غزه
  • خودکفایی ارتش در ساخت تجهیزات و ادوات مورد نیاز
  • ارتش به خودکفایی در ساخت تجهیزات و ادوات رسیده است
  • لغو آماده‌باش نیرو‌های ارتش صهیونیستی برای حمله به رفح