Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-05@20:03:10 GMT

7گیاه تصفیه‌کننده خون رابشناسید

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۰۵۸۱۲

مدیر گروه علوم زراعی و باغی واحد علمی‌کاربردی مرکز تحقیقات و آموزش سازمان جهادکشاورزی زنجان گفت: سیر، قاصدک، زردچوبه، ریحان، گشنیز، گزنه و آلوئه ورا گیاهانی هستند که به‌عنوان تصفیه کننده‌های خون شناخته شده‌اند. ناطقان: محمود محبی اظهار کرد: سیر یکی از گیاهانی است که مصرف منظم آن به کاهش فشار خون، بهبود گردش خون و کاهش کلسترول بد منجر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیر علاوه بر این باعث محافظت از شریان ها و مغز می‌شود و از آنجایی که غنی از ترکیبات سولفوریک (آلیسین) است، منجر به خلاص شدن خون از سموم شده و ریزش مو را نیز متوقف می‌کند.

این مدرس دانشگاه ادامه داد: گیاه قاصدک حاوی مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان‌ها و مواد مغذی ضروری است که دستگاه گوارش را از سموم پاک کرده و به درمان بیماری‌های کبد و حذف سموم خون نیز کمک می‌کند. ساده‌ترین راه برای مصرف این گیاه در قالب جوشاندن برگ آن و نوشیدن آن به‌صورت چای است. همچنین می‌توان چای قاصدک را جایگزین قهوه کرد و روزی 3 بار آن را نوشید.

وی افزود: در حالی که برای عطر و طعم دادن به مواد غذایی از زردچوبه استفاده می‌شود، این ماده غذایی دارای خواص شگفت انگیز دارویی نیز هست. یکی از ویژگی‌های اصلی زردچوبه، مبارزه با سرطان، کمک به آسیب‌های DNA و دفع التهاب مزمن است. علاوه بر این، زردچوبه از ابتلا به بیماری‌های قلبی و لخته‌های خون نیز جلوگیری می‌کند.

محبی تصریح کرد: گیاه ریحان نیز به کبد و کلیه‌ها کمک می‌کند تا سموم ساخته شده را از بین ببرند. در واقع مصرف ریحان برطرف کننده مشکلات و عفونت‌های گوارشی است. علاوه بر این، به عنوان یک دیورتیک برای از بین بردن هرگونه سم مخفی از خون شناخته می‌شود.

مدیرگروه علوم زراعی و باغی واحد علمی کاربردی مرکز تحقیقات و آموزش جهاد کشاورزی استان زنجان در خصوص گشنیز افزود: اگر در بدن مان جیوه یا فلزات دیگری وجود دارد، حتما باید گشنیز مصرف کنیم. این گیاه نه تنها فلزات را از بدن دفع می‌کند، بلکه برای پاک‌سازی خون بسیار مفید است. همچنین گشنیز می‌تواند مشکلات قلبی و عروقی و اضطراب را از بین ببرد.

وی یادآور شد: گیاه گزنه نیز حاوی آهن است و کم‌خونی را کاهش می‌دهد. گزنه برای تصفیه سریع خون و حذف توکسین های آن فوق‌العاده است. این گیاه ادرارآور بوده و برای تمیز کردن کلیه‌ها و کبد مؤثر عمل می‌کند.

محبی در رابطه با گیاه آلوئه ورا نیز خاطرنشان کرد: همه ما تصور می‌کنیم که از آلوئه ورا صرفا برای نرمی و لطافت پوست کاربرد دارد. اما باید این گیاه مفید برای درمان بسیاری از ناخوشی‌های روزمره و پاکسازی بدن از توکسین ها یا همان سموم، مفید است؛ در واقع آلوئه ورا باعث پاک‌سازی کبد و کلیه‌ها می‌شود و برای این منظور می‌توان چای آلوئه ورا را در برنامه غذایی روزانه قرار داد.






منبع: سلامت نیوز برچسب ها: تصفیه کننده خون ، منبع ، ریحان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: تصفیه کننده خون منبع ریحان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۰۵۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید استاندار هرمزگان از تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس

استاندار هرمزگان در بازدید از تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس با اشاره به اینکه اجرای طرح باکیفیت برای فاضلاب شهر بندرعباس هدفگذاری شده است، گفت: هدف ما اجرای یک طرح با کیفیت است که حداقل بتواند تا ۱۵ سال آینده نیاز شهر بندرعباس را برطرف کند.

مهدی دوستی افزود: این طرح یکی از نیاز‌های دیرینه مردم بندرعباس است که در ابتدای دولت سیزدهم ارزش قرارداد‌های آن حدود ۱۷ میلیارد تومان بود، اما اکنون بیش از ۳ هزار میلیارد تومان قرارداد برای تکمیل آن منعقد شده است.

وی گفت: بخش زیادی از این قراداد‌ها پرداخت شده و با پیشرفت مناسبی همراه است.

استاندار هرمزگان افزود: اجرای سه مرحله نخست این طرح به پایان رسید و اجرای سه فاز دوم هم آغاز شده است.

دوستی گفت: یکی از مشکلات اجرای این طرح موضوع ثبت سفارش و مشکلات ارزی است که قرار است در تهران آن را پیگیری کنیم.

وی افزود: چالش دیگر مربوط به گستردگی و پوشش کامل شهر بندرعباس است و این طرح با سرمایه گذاری ۶ هزار میلیارد تومان تکمیل می‌شود، اما همه شهر بندرعباس را پوشش نخواهد داد، هرچند که بسیاری از مشکلات را حل خواهد کرد.

استاندار هرمزگان گفت: در جلسه‌ای برای حل مشکل تامین ارز و گسترش و پوشش طرح به تمامی مناطق بندرعباس تصمیم خواهیم گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • اعتراض مردم خوی به بوی نامطبوع تصفیه خانه فاضلاب 
  • روستای بدون بیکار در مازندران
  • روستای بدون بیکار با پرورش گل در مازندران
  • تعیین تکلیف پساب تصفیه خانه یزد
  • ویتامین های مهم برای گیاهان آپارتمانی
  • کاربرد های آنتی اسکالانت در تصفیه آب چیست؟
  • تخریب بیش از ۳۰۰ هکتار مزارع آلوده به فاضلاب خام در شیراز
  • لزوم مبارزه تلفیقی با آفت سپردار توت سفید در باغات سیاه ریشه
  • ظرفیت تصفیه خانه‌های آب کرج ۶۰۰ لیتر بر ثانیه افزایش یافت
  • بازدید استاندار هرمزگان از تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس