Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-19@18:07:38 GMT

دستگیری ۱۳۸ سارق حرفه‌ای و اعترافاتی عجیب

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۰۵۸۳۶

سردار حسین رحیمی در حاشیه اجرای طرح ضربتی برخورد با سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار با اشاره به دستاورد‌های این طرح اظهار کرد: طی ۴۸ ساعت گذشته، مرحله جدید برخورد پلیس با سارقان و مجرمین سابقه‌دار به اجرا درآمد و این عملیات با پشتیبانی چند هفته‌ای اطلاعاتی انجام شد و طی آن ۱۳۸ سارق حرفه‌ای که در قالب ۳۱ باند مجرمانه فعالیت می‌کردند دستگیر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس پایتخت اضافه کرد: ۷۳ نفر از دستگیر شدگان که معادل ۵۷ درصد از این سارقین حرفه‌ای بودند دارای سوابق متعدد جرم بودند و بسیاری از آن‌ها به تازگی از زندان آزاد شده و مجددا اقدامات خلافکارانه خود را از سر گرفتند.

وی اشاره به فعالیت برخی از این باند‌های حرفه‌ای و پیچیدگی نحوه سرقت‌های آن‌ها گفت: از میان باند‌های متلاشی شده، همکاران ما موفق شدند باندی سه نفره را دستگیر کنند که بعد از دستگیری و تا این لحظه به بیش از ۸۰۰ فقره سرقت و زورگیری اعتراف داشتند. همچنین دو باند سارقان مسلح که ده‌ها فقره سرقت از مغازه‌ها را مرتکب شده بودند نیز متلاشی شد.

رحیمی اضافه کرد: علاوه بر این موارد باند ۳ نفره‌ای که خانم‌ها و پیرزن‌ها را مورد سرقت قرار می‌داد و با ترفندی خاص و پیچیده از آن‌ها سرقت یا زورگیری می‌کردند نیز دستگیر شد و انهدام یک باند سند نمره که ۱۵ فقره سرقت خودرو و سندسازی آن‌ها را مرتکب شده بودند در میان دستگیر شدگان قرار داشتند.

رئیس پلیس تهران با جمع‌بندی نتایج طرح مذکور، گفت: در این طرح ۱۰ باند زورگیری، ۸ باند به سرقت منزل، ۴۱ سارق خودرو و موتورسیکلت، یک باند هفت نفره جعل کلاهبرداری، دو باند سرقت مسلحانه و زورگیری و ۱۰ محکوم متواری شناسایی و دستگیر شدند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: طرح برخورد با سارقان حرفه‌ای از سوی همکارانمان در پلیس آگاهی با قوت و به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سارق سرقت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۰۵۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند سارقان در بیرجند

سرهنگ کارگر فرمانده انتظامی شهرستان بیرجند گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت محتویات داخل خودرو در سطح شهرستان بیرجند، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت. 

او افزود: مأموران کلانتری ۱۳ شهرستان بیرجند با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی، ۳ سارق را در این خصوص شناسایی و تحت تعقیب قرار دادند و پس از هماهنگی با مقام قضائی در عملیاتی غافلگیرانه آن‌ها را دستگیر کردند. 

سرهنگ کارگر بیان کرد: متهمان دستگیر شده ابتدا در اظهارات خود منکر هرگونه جرم و اتهامی شدند، اما با رو به رو شدن با شواهد موجود و ارائه مستندات به ناچار لب به اعتراف گشوده و به ۱۰ فقره سرقت اعتراف کردند. 

فرمانده انتظامی شهرستان بیرجند با بیان اینکه متهمان دستگیر شده به همراه پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند تصریح کرد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه فعالیت غیر قانونی توسط افراد مشکوک مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند، تا نسبت به دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • دستگیری سارقان سیم و کابل‌های برق در مراغه
  • دستگیری سارقان سیم کابلهای برق در مراغه
  • دستگیری سارق باغ‌های جهرم با ۱۵ فقره سرقت
  • انهدام باند سارقان در بیرجند
  • کشف ۱۳ فقره سرقت و انهدام باند حرفه ای سارقان در خرم آباد
  • دستگیری سارقان حرفه‌ای منازل در خرم‌آباد
  • کشف ۴ فقره سرقت احشام در قاین
  • اعترافات متهمان زورگیری اتوبان صدر: از ترس به شمال فرار کردیم!
  • دستگیری سارق زورگیر در تبریز
  • باند سارقان انبار کالاهای ملوانی و منازل در گناوه منهدم شد