Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سازمان ملل در جدیدترین گزارش خود درباره کشتار کودکان یمن با عنوان «کودکان و درگیری‌های مسلحانه»، ائتلاف متجاوز سعودی را عامل اصلی کشتار کودکان یمن توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، سازمان ملل در جدیدترین گزارش خود درباره کشتار کودکان یمن با عنوان «کودکان و درگیری‌های مسلحانه»، ائتلاف متجاوز سعودی را عامل اصلی کشتار کودکان یمن توصیف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش آمده است که عربستان سعودی و متحدانش بیشترین نقش را در کشتار کودکان یمن داشته‌اند.

الجزیره گزارش داد که «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ای بار دیگر ائتلاف متجاوز به یمن تحت سرکردگی عربستان سعودی را در لیست سیاه گروه‌های نقض کننده حقوق کودکان قرار داده است.

بر اساس گزارش سازمان ملل حدود ۱۳۰۰ کودک یمنی کشته و یا نقص عضو شده‌اند که بیش از نیمی از آن‌ها قربانی حملات ائتلاف عربستان هستند.

سازمان ملل می‌گوید که ائتلاف عربستان مسئول کشته شدن ۳۷۰ کودک کشته شده در یمن طی سال ۲۰۱۷ است.

ماه می‌ نیز معاون امور انسانی دبیر کل سازمان ملل اعلام کرد که حملات هوایی ائتلاف سعودی به یمن باعث مرگ غیرنظامیان بسیاری شده است.

«مارک لوکاک» در گزارش خود اعلام کرد: ۲۲ میلیون نفر در یمن نیازمند کمک‌های بشردوستانه هستند و ۸.۴ میلیون نفر از مردم این کشور امنیت غذایی نداشته و در آستانه قحطی قرار دارند و اگر شرایط بهبود نیابد تا پایان سال ۱۰ میلیون نفر دیگر نیز در این وضعیت قرار خواهند گرفت.

وی افزود: از هر ۴ کودک یمنی یک کودک از مدرسه محروم شده که این امر موجب محرومیت این کودکان از فرصت‌ها و قرار گرفتن آن‌ها در معرض انواع نقض حقوق بشر می‌شود.

بر اساس گزارش جدید دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل از زمان ورود ائتلاف متجاوز سعودی به یمن حدود ۱۴ هزار نفر از مردم این کشور جان خود را از دست داده‌اند و این در حالی است که برآورد‌های دیگر آمار بالاتری در این باره را نشان می‌دهند.

همچنین در گزارش دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل آمده بود که به سبب استمرار تجاوز ائتلاف سعودی در حال حاضر بیش از ۲۲ میلیون نفر از مردم یمن روزانه به کمک‌های بشردوستانه نیازمندند.

اوایل سال جاری میلادی نیز صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) گزارش داد که از آغاز عملیات متجاوزانه ائتلاف سعودی علیه مردم یمن طی سه سال گذشته بیش از ۵ هزار کودک یمنی یا جان خود را از دست داده‌اند یا مجروح شده‌اند، یعنی هر روز به صورت میانگین ۵ کودک کشته یا زخمی شده‌اند.

ائتلاف متجاوز سعودی بار‌ها مراسم‌های مختلف در یمن، بیمارستان‌ها و دیگر زیرساخت‌های حیاتی این کشور هدف بمباران جنگنده‌های ائتلاف قرار گرفته و حامیان عربستان سعودی در این جنگ همچنان به فروش تسلیحات خود به عربستان ادامه می‌دهند.

وزارت حقوق بشر یمن نیز در گزارشی به جنایات عربستان سعودی در یمن پرداخته و گزارش داده است که در پی حملات ائتلاف متجاوز عربستان علیه مردم یمن تاکنون ۶۰۰ هزار نفر جان خود را از دست داده و یا مجروح شده‌اند که حدود ۳۰۰ هزار نفر از این تعداد کودکان هستند.

در بیانیه وزارت حقوق بشر یمن آمده است: از زمان آغاز تجاوز هوایی ائتلاف سعودی در یمن از سال ۲۰۱۵ تاکنون ۳۸۵۰۰ غیرنظامی جان خود را از دست داده‌اند و این در حالی است که حدود ۳ هزار کودک و زن و نیز ۹ هزار مرد مستقیما در اثر حملات هوایی ائتلاف کشته شده‌اند.

این بیانیه می‌گوید که تجاوز عربستان سعودی به یمن به طور غیر مستقیم موجب مرگ حدود ۳۰۰ هزار نفر در یمن شده است.

پیش از این پایگاه خبری ایندیپندنت گزارش داد که از زمان آغاز جنگ یمن، فروش سلاح به عربستان سعودی از سوی انگلیس ۵۰۰ درصد افزایش داشته است.

در دو سال نخست آغاز بمباران‌ها در یمن، تسلیحاتی به ارزش بیش از ۴.۶ میلیارد یورو (بیش از ۶ میلیارد دلار) به عربستان فروخته شده است.

بر اساس گزارش صلیب سرخ نزدیک به ۸۰ درصد از جمعیت یمن از مشکلاتی مانند کمبود غذا، آب آشامیدنی سالم و مراقبت‎‎های بهداشتی رنج می‌برند.

یمن که پیش از جنگ نیز با بحران مواد غذایی روبه‌رو بود، در حال حاضر فروش سلاح از سوی آمریکا و انگلیس به عربستان، این بحران را شدیدتر کرده است، اما با این وجود این کشور‌ها همچنان به صادرات سلاح خود به عربستان سعودی ادامه می‌دهند.

انگلیس اخیرا متعهد به پرداخت ۵۰ میلیون پوند کمک به یمن شده و «پنی مرداونت»، دبیر توسعه بین‌المللی انگلیس نیز گفته است که عربستان قوانین بین‌المللی حقوق بشر را نقض کرده است، اما کمپین ضد تجارت اسلحه اعلام کرده است که خود انگلیس با صدور تسلیحات به عربستان سعودی، قوانین بین‌المللی حقوق بشر را نقض می‌کند.

«کیت نوانس» از اعضای این کمپین در ادینبرگ، طی مصاحبه با وبسایت «کامن اسپیس» می‌گوید: فروش تسلیحات انگلیس به عربستان در تضاد با قوانین ما، اتحادیه اروپا و قوانین بین‌المللی است.

 

انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: یمن کشتار کودکان یمن عربستان سعودی سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۰۵۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟

آیا دولت بایدن برای نجات رژیم صهیونیستی از انزوا و شکست بین‌المللی، عربستان را پیش پای اسرائیل قربانی می‌کند؟

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: در حالی که پایتخت‌ها، شهرها و دانشگاه‌های بسیاری از کشورهای جهان شاهد گسترده‌ترین اعتراضات ضد صهیونیستی است، وزیر خارجه آمریکا پس از دیدار با همتای سعودی در ریاض مدعی شد: «روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می‌شود. اقدام دوطرفه عربستان و آمریکا در رابطه با پرونده عادی‌سازی روابط با اسرائیل در مراحل پایانی است. آمریکا و عربستان سعودی طی یک ماه گذشته درباره عادی‌سازی روابط میان ریاض و اسرائیل اقداماتی انجام دادند».

فیصل بن‌فرحان وزیر خارجه عربستان هم گفته است: «به مراحل نهائی توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم». این در حالی است که بلینکن با وقاحت گفته است: اسرائیل برنامه‌ای برای حفاظت از غیرنظامیان در حمله به «رفح» در جنوب غزه ندارد.

بلینکن در نشست با وزیران شورای همکاری خلیج‌فارس هم، خواستار سیستم دفاعی یکپارچه در مقابل ایران شد و ادعا کرد: رویارویی ایران با اسرائیل، نیاز به یکپارچگی دفاعی بیشتر را نشان می‌دهد. این حمله، تهدید حاد و فزاینده ایران را نشان می‌دهد، اما همچنین ضرورت همکاری ما در زمینه دفاع یکپارچه را نشان می‌دهد.

اظهارات بلینکن مبنی بر این که آمریکا و عربستان طی یک ماه گذشته درباره عادی‌سازی روابط میان ریاض و اسرائیل اقداماتی انجام دادند، در حالی است که تشدید جنایت‌های اسرائیل در ماه‌های اخیر، موجب برانگیختگی گسترده جهانی و همچنین آماده شدن محاکم بین‌المللی برای صدور حکم تعقیب و بازداشت مقامات جنایتکار صهیونیست شده است. در میدان نظامی نیز تحلیلگران، از قطعیت شکست اسرائیل خبر می‌دهند و این علاوه‌بر ضربت راهبردی تحقیرآمیزی بود که اسرائیل از ایران خورد.

در چنین شرایطی به نظر می‌رسد دولت بایدن و نتانیاهو اصرار دارند دولت‌هایی مانند سعودی، اردن و امارات را قربانی کنند تا هر طور که شده اسرائیل را از باتلاقی که در آن دست‌وپا می‌زند، بیرون بکشند.

پیش از این، دیوید هرست، سردبیر وب‌سایت آمریکایی میدل‌ایست‌آی با اشاره به نقش‌آفرینی اردن، هنگام حمله ایران به اسرائیل هشدار داده بود: «در حالی که مردم اردن، شلیک موشک‌های ایرانی به اهداف خود در اسرائیل را تشویق می‌کردند، ارتش اردن آنها را از طرف اسرائیل سرنگون می‌کرد. اسرائیل ممکن است این واقعیت که متحدان واقعی دارد را جشن بگیرد، اما با این کار، مشروعیت دوستان خود را به طرز مُهلکی تضعیف می‌کند».

البته ایران در آن حمله، پایگاه‌های جاسوسی و نظامی اسرائیل از جمله پایگاه نواتیم را که حفاظت‌شده‌ترین پایگاه نظامی دنیا توصیف می‌شود، درهم کوبید و فقط ذلت و خفّت ماجرا برای شاه خائن اردن بماند.

بیگاری کشیدن اخیر از عربستان و واداشتن او به انتحار با باقی‌مانده حیثیت خود نزد ملت‌های مسلمان، در حالی است که میدل‌ایست مانیتور، آبان ۱۴۰۰ با اشاره به «گاو شیرده» توصیف‌شدن سعودی از سوی ترامپ نوشت: «زمانی که ترامپ، عربستان را گاو شیرده توصیف کرد، بن‌سلمان احساس توهین نکرد. او چرا در مقابل توهین‌های مداوم رهبران غربی سکوت می‌کند، اما در لبنان تنش ایجاد می‌کند؟».

دونالد ترامپ سال ۱۳۹۵ در حالی که هنوز رئیس‌جمهور نشده بود، گفته بود: «عربستان برای ما مانند گاوی شیرده است که هر وقت دیگر نتواند دلار و طلا بدهد، دستور ذبح آن را صادر می‌کنیم و این واقعیتی است که همه دوستان و دشمنان آمریکا به ویژه خود مقامات سعودی از آن آگاهند. عربستان، باید سه‌چهارم ثروتش را به آمریکا بابت حمایت‌های ما بپردازد».

او پس از ریاست‌جمهوری هم در جریان نشست خبری مشترک با سران لتونی، لیتوانی و استونی گفته بود: «می‌خواهم از سوریه خارج شویم و به کشورمان بازگردیم، می‌خواهم کشور خود را بازسازی کنم، هفت تریلیون دلار صرف کردیم اما هیچ چیزی نگرفتیم. ما در این مورد خیلی جدی فکر می‌کنیم و به‌زودی در این مورد تصمیم قطعی خواهیم گرفت. من به ریاض گفتم اگر می‌خواهید در این‌جا بمانیم، پس هزینه‌اش را بپردازید». ترامپ، اردیبهشت ۱۳۹۷ هم در دیدار با محمد بن‌سلمان گفت: «عربستان سعودی جزو خریداران بزرگ ما بوده است. [خطاب به بن‌سلمان] یکی از سرمایه‌گذاری‌های بزرگ شما خرید سهام و اقلام مختلف و تولید شغل برای آمریکایی‌ها است. من در ماه می در ریاض بودم. صدها میلیارد دلار به ایالات‌متحده بازگرداندیم. ما این را می‌دانیم و آنها هم می‌دانند». ترامپ سپس با نشان دادن چند لوح درباره خریدهای سعودی گفت: «اینها بعضی از چیزهایی هستند که از ما خریده‌اند. این یکی سه میلیارد دلار است، آن ۵۳۳میلیون دلار و آن یکی ۵۲۵میلیون دلار. این پول‌ها برای شما چیزی نیست؛ بیشتر بخرید این ۸۸۰میلیون دلار، این ۶۴۵میلیون دلار، این یکی ۶میلیارد دلار...».

اما بیش از صد میلیارد خرید نظامی از آمریکا- فقط ظرف یکی دو سال- نتوانست عربستان را به هنگام حمله متجاوزانه به یمن و تلافی‌شدن از سوی انصارالله، از گرداب نجات دهد و مانع از فرود آمدن موشک‌های در مناطق نفتی و نظامی شود. حالا هم به نظر می‌رسد اگر پای عربستان بیش از گذشته به بازی جنایتکارانه اسرائیل و آمریکا سُر بخورد، طرفی که بیش از همه زیان خواهد کرد، دولت سعودی است. مقاومت یمن نشان داده که کمترین ملاحظه‌ای درباره حامیان جنایات رژیم صهیونیستی ندارد.

دیگر خبرها

  • چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین
  • بلومبرگ: عربستان دیدگاه‌های ضد اسرائیلی را سرکوب می‌کند
  • با توافق الاتحاد: بنزما به رئال بازگشت (عکس)
  • سیل شدید در شمال مکه مکرمه
  • بانوان آمریکای لاتین نسبت به کشتار زنان در غزه موضع بگیرند
  • عربستان و اسرائیل سازش می‌کنند؟
  • (ویدئو) سیل وحشتناک در عربستان سعودی همه را ترساند
  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی
  • ولیعهد عربستان: با کوچ اجباری فلسطینیان مخالفیم
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟