Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی هفتمین روز تیر ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

7 تیر 1301، اولين فرودگاه ايران به درخواست انگليسي ‌ها و براي فرود هواپيماهاي آنها، در منطقه قلعه مرغي تهران تأسيس شد.

7 تیر 1355، پرويز راجي كه 12 روز پيش به عنوان سفير جديد ايران در لندن منصوب شده، تلگراف رمزي دريافت كرد كه در آن به وي مأموريت داده شده با پرداخت رشوه به مديران برخي روزنامه‌ هاي انگليس، موضع آنها را به حمايت از برنامه‌ هاي حكومت شاه تغيير دهد.

7 تیر 1357، روزنامه انگليسي گاردين با چاپ تفسيري در مورد وقايع ايران به رشد نارضايتي عمومي و ناكارآمدي نظام تك حزبي اشاره كرد و نوشت: "شاه كاملاً آگاه است كه سيستم تك حزبي رستاخيز خوب عمل نمي كند".

7 تیر 1360، بر اثر انفجار يك بمب در مقر حزب جمهوري اسلامي در تهران آيت الله بهشتي و 72 تن از ياران امام‌ خميني (ره) به شهادت رسيدند. عامل اين انفجار، «محمدرضا كلاهي صمدي» از عناصر سازمان مجاهدين خلق (منافقين) بود.

7 تیر 1362، صدام حسين رئيس جمهور عراق در مصاحبه با روزنامه ایتالیایی «كورير دلاسرا» که امروز منتشر شد گفت «ما را به جنگ تشويق كردند و ما قرباني توطئه هستيم. ما نه تنها براي حفاظت از كشورهاي خاورميانه بلكه براي حفظ مناطقي كه براي غرب از نظر استراتژيك و اقتصادي حياتي هستند نيز مي جنگيم.»

7 تیر 1365، تأسيسات نفتي كركوك عراق هدف 2 فروند موشك زمين به زمين نيروهاي اسلام قرار گرفت و خسارات جبران ناپذيري را متحمل شد.

7 تیر 1366، نیروی هوایی عراق چهار نقطه پرازدحام شهر سردشت (از توابع استان آذربایجان غربی) را هدف بمباران شیمیایی قرار داد. در این حمله 130 نفر از ساکنان غیرنظامی شهر کشته و 8000 تن دیگر نیز در معرض گازهای سمی قرار گرفتند و مسموم شدند.

7 تیر 1396، برنامه اشتغال فراگیر با هدف ایجاد ۹۷۱ هزار شغل در سال ۹۶ ابلاغ شد.

 

منابع: روزنامه دنیای اقتصاد و موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: تاریخ اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۰۵۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سریال «حشاشین» در ایران ممنوع اعلام شد

مهدی سیفی، مدیرکل نظارت سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا)، روز شنبه هشتم اردیبهشت گفت که «روایت این سریال از تاریخ اسلام متضمن تحریف‌های فراوانی است که به نظر می‌رسد با رویکرد سیاسی مغرضانه تولید شده است.»

به گزارش ایرنا در مورد محتوای این سریال گفت: «بر همین اساس طبق نظر شورای صدور مجوز ساترا انتشار سریال حشاشین، در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران مورد تأیید نیست».

مجموعه ۳۰ قسمتی «حشاشین» در مورد حسن صباح و گروه او است که به عنوان فرقه‌ای از شیعیان در قرن پنجم قمری از قلعه‌های کوهستانی در شمال و غرب ایران فعالیت می‌کردند و به سوءقصدهای سیاسی خشن مشهور بودند.

دیگر خبرها

  • سریال «حشاشین» در ایران ممنوع اعلام شد
  • حیدری: کولبران در انتظار ابلاغ قانون ساماندهی اشتغال پایدار مرزنشینان هستند
  • اعتصاب کارگران «جهان»، ۵۳ سال قبل
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان (فیلم)
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان را ببینید
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • نامگذاری خیابانی در تهران به نام اولین روزنامه نگار شهید ایران
  • تیغ شدت مصرف انرژی روی گلوی اقتصاد ایران
  • ◄ درآمدهای حیرت آور فرودگاه استانبول برای اقتصاد ترکیه