Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانونهای مساجد خراسان جنوبی از اجرای طرح آسمانی ها ‌«غنی سازی اوقات فراغت» در ۷۰ درصد کانونهای فرهنگی هنری استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام ابراهیم سبزه کار عصر دیروز (۶ تیر) در مراسم افتتاحیه طرح اوقات فراغت کانونهای فرهنگی هنری شهرستان های بیرجند، درمیان و خوسف که در کانون امام صادق (علیه السلام) بیرجند برگزار شد، اظهار داشت: در سال گذشته ۳۹۷ باب کانون فرهنگی هنری مجری طرح آسمانی ها در سطح استان بودند که پیش بینی می شود امسال ۷۰ درصد کانونهای فرهنگی هنری استان (از ۶۱۶ باب کانون) مجری این طرح باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح اوقات فراغت در کانونهای فرهنگی هنری روستایی و شهری با انعقاد تفاهم نامه بین این مراکز فرهنگی و دبیرخانه مساجد استان برگزار می شود،‌ افزود: طرح آسمانی ها با رویکرد برنامه های نشاط پایه، گروهی، تربیتی، آموزشی همراه با فعالیت های متنوع فرهنگی برگزار می شود.

 

مسئول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی به روایتی از امیرالمومنین(علیه السلام) اشاره کرد و گفت: حضرت در نهج البلاغه می فرمایند که اوقات شبانه روز خود را به چهار بخش تقسیم کن «ساعتی را به مناجات با خدا، ساعتی را به محاسبه اعمال، ساعتی را به تفکر در آفریده های خداوند و ساعتی را نفست را از حلال بهره مند گردان».

 

وی افزود: امام سجاد (علیه السلام) نیز می فرمایند «خداوند بر محمد و آ‌ل او درود فرست و صحت در عبادت را روزی من کن و فراغت مرا در بی میلی به دنیا و علم مرا در عمل بر طاعتت و پرهیزگاری در نیکی ها قرار ده و در ایام غفلت مرا به ذکر و یاد خود آگاه کن و در ایام مهلت در دینا مرا به طاعت خود مشغول کن».

 

حجت الاسلام سبزه کار توجه ویژه به ترویج و ارتقای سطح معلومات و دانش دینی مخاطبان در موضوعات قرآنی، اعتقادی، اخلاق و نماز و فراهم کردن فضای کتابخانه ای و تشویق اعضا به کتابخوانی و تقویت مطالعه مقدی را از جمله اهداف اجرای طرح آسمانی ها ذکر کرد و اظهار داشت: توجه به موضوعات نماز، حجاب و عفاف و احیای نظام زن و خانواده در برنامه های اوقات فراغت مدنظر مدیران کانونهای مساجد قرار دارد.

 

 

 

 

  پایان پیام/70

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس اقتصاد دولت اوقات فراغت سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار تیم ملی ایران جام جهانی روسیه دهه کرامت شهید مدافع حرم خراسان جنوبی ختم قرآن کریم دبیرخانه مساجد خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۰۶۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر آخرین خنیاگر خراسان در خاک آرام گرفت

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، مراسم بدرقه خنیاگر و نغمه‌پرداز خراسان شمالی، ظهر دیروز با حضور گسترده مردم، مسئولان و جامعه فرهنگی و هنری در مجتمع فرهنگی و هنری گلشن بجنورد، برگزار شد.

استاد عیسی قلی پور از بخشی‌های موسیقی مقامی شمال خراسان، نوازنده دوتار و پیشکسوت موسیقی محلی در این خطه است که چندین دهه سابقه بخشی‌گری دارد.
وی متولد سال ۱۳۲۱ در روستای گودعلی سلاخ در ۱۸ کیلومتری شمال غرب بجنورد و از آخرین بازماندگان بخشی‌های شمال خراسان است.

عیسی بخشی علاوه بر نوازندگی دوتار، خواننده قهاری نیز بود و به زبان‌های ترکی، ترکمنی، کرمانجی و کردی خراسانی آواز می‌خواند.
استاد قلی‌پور در جشنواره‌های بین‌المللی، ملی و استانی بارها خوش درخشیده بود و همچنین نشان درجه یک هنری را نیز دریافت کرده بود.

دیگر خبرها

  • ۷۷ کانون تخصصی خواهران در مساجد آذربایجان‌شرقی فعال است
  • بیش از ۶۰۰ کانون فرهنگی مساجد در اردبیل فعالیت می کنند
  • ۵۰ مسجد کردستان میزبان جشن‌های عمومی دهه کرامت هستند
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ فضای مدرسه در زمان اوقات فراغت در اختیار گروه‌های مردمی قرار می‌گیرد
  • تعریف ظرفیت‌های مشاوره‌ای برای افرادی که در سن ازدواج هستند
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • چرا دختران و پسران با مسجد قهر کردند؟/ تاثیر اجرای تئاتر در مساجد
  • پیکر آخرین خنیاگر خراسان در خاک آرام گرفت