Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: دشمن از دریچه فرهنگ به دنبال شکست ملت است و باید این تهدیدها را جدی بگیریم و بدانیم که دشمن سخت دنبال عملی کردن تصمیمات شوم خود در حوزه فرهنگی است. ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۸ استانها اصفهان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، حجت‌الاسلام محمدعلی انصاری شامگاه چهارشنبه در حاشیه مراسم افتتاحیه طرح غنی‌سازی اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز یکی از بزرگ‌ترین تهدیداتی که کشور و جوانان ما با آن روبرو هستند هجمه سنگین دشمن در حوزه فرهنگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بعد از اینکه دشمن ما را در میدان جنگ تجربه کرد و متوجه شد این کشور و مردم با اعتقادات و روحیه خود شکست ناپذیر هستند، روش خود را عوض کرد و از دریچه فرهنگ دنبال شکستن این ملت است.

مدیرکل ارشاد و فرهنگ اسلامی استان اصفهان بیان کرد: باید این تهدیدها را جدی بگیریم و بدانیم که دشمن سخت دنبال عملی کردن تصمیمات شوم خود در حوزه فرهنگی است. گاهی با سطحی‌نگری در موضوعات تهاجم فرهنگی به مسائل ظاهری و شکل کار می‌پردازیم و کمتر به عمق موضوع توجه می‌کنیم که بارها رهبر معظم این خطر را گوشزد کرده‌اند.

وی با بیان اینکه زمان و مکان 2 مقوله مهم برای رسیدن به موفقیت در حوزه فرهنگ است، گفت: در فرهنگ دینی ما به وقت و زمان اهمیت زیادی داده شده، امری که ما نسبت به آن بی‌توجه هستیم و آسیب می‌بینیم.

انصاری ادامه داد: اوقات فراغت به معنی آسوده خوابیدن نیست و باید برای آن برنامه‌ریزی کرد، یک سال تحصیلی گذشت و در مقطع بین هر سال تحصیلی اوقات فراغت استکه اگر از آن غافل شویم بعدها غصه می‌خوریم.

وی درباره مقوله مکان اظهار داشت: مسجد در فرهنگ دینی همه ادیان با هر نامی که دارد، از اولین روز آغاز رسالت پیامبر تا امروز در ادوار مختلف نقش ‌آفرینی زیادی داشته و با فراز و نشیب‌های بسیاری همراه بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان بیان کرد: در آغاز اسلام مسجد اصلی‌ترین کانون حکومت اسلامی بود و قوه مقننه، قضاییه و مجریان هم در این مکان بودند همچنین مسجد پادگان جنگ بود و با وجود فراز و نشیب‌ها هیچگاه تعطیل نشد.

وی با تاکید برا اینکه یکی از بالاترین مظاهر گره بین هنر و دین اسلام، مساجد است، گفت: می‌توان در مساجد هنر اصیل اسلامی را دید و به جهان معرفی کرد، هنر بعنوان یک قریحه پاک و تاثیرگذار قبول شده و یکی از مکان‌های هنری مسجد است که نشان از معماری اسلامی دارد و نقوش اسلامی که امروز در مساجد می‌بینیم افتخار هنر اسلام است که در مساجد رقم خورده.

انصاری ادامه داد: انقلاب و نهضت امام(ره) از مساجد شکل گرفت و 8 سال دفاع مقدس ما از دل مسجد و با کانون مسجد تجدید قوا کرد و مسجد جامع خرمشهر نماد ارزشمند دفاع مقدس است.

وی بیان کرد: امروز هم مسجد باید در خدمت حفظ دین و نظام و حرکت ارزشمند ملت باشد، یکی از فرصت‌های خوب و برکات ارزشمندی که خداوند به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داده تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری برای مساجد است.

مدیرکل ارشاد و فرهنگ اسلامی استان اصفهان افزود: شاید برخی بگویند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که نخستین ماموریت آن پیشبرد اخلاق و اعتقادات مردم کشور است، چگونه آن را عملی ‌می‌کند که یکی از برکات آن کانون‌هاست.

وی با بیان اینکه ماموریت مقدس این کانون‌ها پیوند دادن کانون عبادت با نیاز امروز جامعه یعنی فرهنگ و هنر است، افزود: برخی به اشتباه از سر جهل زمانی که حرف از هنر می‌شود آن را از مسجد و محراب جدا می‌کنند اما این کانون‌ها که به تایید مقام معظم رهبری رسیده ماموریت دارد بین این مکان مقدس با نیاز فرهنگ و هنر پیوند زند تا بتوان انسان اصیل و فرهیخته ساخت.

انصاری تصریح کرد: بیشترین مخاطب کانون‌ها جوانان‌اند که سرمایه این کشور هستند و اصلی‌ترین نقطه تهاجم را این افراد در بر گرفته‌اند و کانون‌های مساجد بعنوان حلقه‌های وصل مسجدی‌ها و امام جماعت با اهالی فرهنگ و هنر نقش مهمی دارند.

وی افزود: یکی از اصلی‌ترین اولویت‌ها این مساله است و اصفهان ظرفیت بسیار خوبی در این حوزه دارد. در کل استان 2 هزار و 500 مسجد بزرگ و کوچک وجود دارد و امروز افتخار داریم قریب یک هزار و 800 مسجد که دارای کانون فرهنگی هنری را ثبت کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: طبق تکلیف دولت بزودی و حداکثر تا پایان برنامه ششم تمام مساجد شهری و روستای بالای 100 خانوار دارای کانون شوند.

وی با بیان اینکه کانون باید بازوی فرهنگ و هنر امام جماعت مسجد باشد، تریح کرد: در ساختار وزارت فرهنگ و ارشاد تنها تا مراکز شهرستان پیش بینی شده اما این فرصت امروز بوجود آمده که با عنوان کانون فرهنگی هنری مساجد در تمام روستاها و محلات فعالیت صورت گیرد.

انصاری خاطرنشان کرد: به دستور وزیر کارگروهی برای مطالعه و برنامه ریزی کارهای فرهنگی و هنری در روستا و عشایر شکل گرفته که مایه افتخار است.

انتهای پیام/م

R41346/P1486/S6,51/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۰۶۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن به دنبال تأثیرگذاری بر قوه تشخیص و شناخت مردم است

به گزارش خبرگزاری مهر، دریادار حبیب الله سیاری ظهر پنجشنبه در آئین پایانی صد و سی و یکمین همایش توانمندسازی استادان دروس عقیدتی سیاسی، معارف و قرآن آجا در مشهد اظهار کرد: در تزریق سیاست و فرهنگ استکباری برای جلوگیری از پیشرفت است، اگر مواظبت نکنیم و این فرهنگ نفوذ کند، نمی‌توانیم از منابع کشور بهره ببریم.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: با نفوذ فرهنگ استکباری نمی‌توانیم تصمیم گیران و تصمیم‌سازانی برای آینده تربیت کنیم که بتواند با جنگ نرم و سیاست استکبار مبارزه کند.

وی بیان کرد: امروز دشمن به دنبال تأثیرگذاری بر قوه تشخیص و شناخت مردم است.

سیاری گفت: اکنون در مرحله استعمار فرانو قرار داریم که تأثیرگذاری بر افکار از طریق شبکه‌های ارتباطی و تسلط بر مغز نسل آینده‌ساز صورت می‌گیرد، جهاد تبیین در شرایط کنونی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: دشمن در استعمار کهن لشکرکشی داشت و استعمار نو با حاکمان دست نشانده به اهداف خود می‌رسید. در استعمار فرانو، دشمن می‌خواهد عقاید، باور، ارزش‌ها، تفکر و رفتار نسل جوان و نوجوان عوض شود، در نتیجه نسل ما بر مبنای خواست آنها حرکت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین داشته هر سازمان سرمایه انسانی است، افزود: در میدان رقابت، امروز سرمایه انسانی است که می‌تواند سازمان را رشد و تعالی بدهد.

سیاری گفت: نباید دچار روزمرگی شویم و خواب حرفه‌ای بر ما غلبه کند باید در امور مختلف به دنبال نوآوری و افزایش علم و روش نو باشیم.

کد خبر 6095171

دیگر خبرها

  • دشمن به دنبال از بین بردن هویت گفتمان انقلاب اسلامی است
  • باید یک تفاهم بزرگ رسانه‌ای میان ایران و عراق اتفاق بیفتد
  • برگزیدگان همایش تئاتر بچه‌های مسجد استان قم معرفی شدند
  • البرز رتبه نخست ثبت اعضا در طرح رویداد سامانه بچه های مسجد
  • سابقه ایران و عراق در حوزه فرهنگ و ارتباطات درخشان است
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار در رشت
  • استان البرز رتبه نخست ثبت اعضاء را در طرح رویداد سامانه بچه‌های مسجد کسب کرد
  • دشمن به دنبال تأثیرگذاری بر قوه تشخیص و شناخت مردم است
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار به معنای «میدان و عرصه» در رشت
  • فعالیت تخصصی کانون‌های مساجد آذربایجان غربی در حوزه جمعیت و جوانی