Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-05@08:02:15 GMT

بزرگترین رقابت علمی کشور آغاز شد

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۰۶۷۷۶

نخستین روز از کنکور سراسری ۹۷ به منظور پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، شبانه، نیمه حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور، موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و همچنین در کدرشته‌های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی از ساعت ۸ صبح امروز پنجشنبه هفتم تیر ماه آغاز شد و فردا جمعه هشتم پایان می‌پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آفتاب‌‌نیوز : در کنکور سراسری امسال یک میلیون و ۱۱ هزار و ۸۲۵ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد، ۵۹۹ هزار و ۳۱۳ نفر زن و مابقی مرد هستند. به عبارت دیگر ۵۹.۲۳ درصد داوطلبان کنکور ۹۷ را زنان تشکیل می‌دهند. همچنین آمار داوطلبان ثبت نام کننده در آزمون سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ تعداد ۲۷ هزار و ۴۶۶ نفر بیشتر شده است.
همچنین در کنکور امسال جمعا تعداد یک میلیون و ۱۱ هزار و ۸۲۵ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۱۴۴ هزار و ۵۵۰ نفر در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، تعداد ۶۴۲ هزار و ۴۵۱ داوطلب در گروه آزمایشی علوم تجربی، تعداد ۲۰۵ هزار و ۲۶ نفر در گروه آزمایشی علوم انسانی، تعداد ۱۲ هزار و ۲۶۰ داوطلب در گروه آزمایشی هنر و ۷ هزار و ۵۳۸ نفر در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی ثبت‌نام نموده‌اند. در واقع بیشترین ثبت‌نام کنندگان آزمون سراسری ۹۷ در گروه آزمایشی علوم تجربی قرار دارند.
براساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، آزمون عمومی و اختصاصی داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و همچنین علوم ‌انسانی صبح امروز پنجشنبه هفتم تیر ماه ۹۷ و آزمون عمومی و اختصاصی داوطلبان گروه آزمایشی هنر عصر امروز و آزمون عمومی و اختصاصی داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی صبح فردا جمعه هشتم تیر ماه و آزمون عمومی و اختصاصی داوطلبان گروه آزمایشی زبان‌های خارجی بعد از ظهر فردا برگزار می‌شود.
در آزمون سراسری سال ۹۷ به هر یک از داوطلبان گروه‌های آزمایشی پنج‌گانه یک پاسخنامه و دو دفترچه حاوی دفترچه شماره ۱ (سئوالات عمومی) و دفترچه شماره ۲ (سئوالات اختصاصی) در قالب یک بسته نایلونی داده خواهد شد و داوطلبان موظف هستند در مدت زمان تعیین شده به سئوالات پاسخ بدهند.
به گزارش ایسنا، نتایج اولیه آزمون سراسری ۹۷ به صورت کارنامه تنظیم شده و کارنامه اولیه دهه دوم مرداد ماه ۹۷ بر روی سایت سازمان سنجش‌ آموزش کشور قرار می‌گیرد.

کد خبر: ۵۳۱۴۴۵ تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۲

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کنکور کنکور سراسری ۹۷ دانشگاه دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۰۶۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین رویداد قرآنی کشور با حضور بیش از ۱۶۰۰ حافظ از خراسان رضوی برگزار شد

ایسنا/خراسان رضوی معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: بزرگترین رویداد قرآنی کشور با حضور ۱۶۱۸ حافظ از خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور در ۷ حوزه استان در حال برگزاری است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی همتی‌فر امروز ۱۴ اردیبهشت‌ماه، در حاشیه برگزاری نوزدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این آزمون بزرگترین رویداد قرآنی کشور و در ۳ مقطع ۱۰، ۲۰ و ۳۰ جزء قرآن کریم جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار شد.

وی افزود: با توجه به استقبال شرکت‌کنندگان در نوزدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم تعداد حوزه‌های برگزاری آزمون به ۷ حوزه در استان شامل تربت جام، خواف، نیشابور، سبزوار، کاشمر و ۲ حوزه در مشهد ارتقاء یافت.

همتی‌فر بیان کرد: قبول شدگان و دارندگان مدارک تخصصی حفظ می‌توانند از مزایایی همچون اعطای مدرک هم‌تراز کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، مزایای درجات هنری، امتیازات اداری، استخدامی و اعطای کمک هزینه تحصیلی برخوردار شوند.

وی ادامه داد: در این راستا مدارک تخصصی جهت تشویق و حمایت به حافظان قرآن اعطا می‌شود که توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان سنجش آموزش کشور صادر و به حافظان واجد شرایط تعلق می‌گیرد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در این راستا افرادی که اهتمام به حفظ قرآن کنند با حفظ ۱۰ جزء می‌توانند مدرک دیپلم، با حفظ ۲۰ جزء می‌توانند مدرک فوق دیپلم و با حفظ ۳۰ جزء در سطح سه می‌توانند مدرک کارشناسی، حافظان در سطح ۲ کارشناسی ارشد و حافظان در سطح یک مدرک دکتری دریافت کنند.

وی اضافه کرد: به لحاظ ثبت‌نام در آزمون نوزدهمین دوره اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم خراسان رضوی با ۱۶۱۸ شرکت کنند بیشترین آمار و رتبه اول را نسبت به سایر استان‌های کشور دارد و نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی عنوان کرد: از این تعداد شرکت‌کننده در رشته‌های حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و با توجه به اینکه بیشترین شرکت‌کنندگان استان به تعداد ۵۳۳ خانم و ۲۷۶ آقا از مشهد هستند بنابراین دو حوزه آزمون در مشهد در نظر گرفته شد.

وی بیان کرد: آزمون کتبی با کیفیت کنکور برگزار می‌شود و در مرحله شفاهی که باید حسن حفظ، صوت ، لحن، وقف و ابتدا مورد ارزیابی قرار گیرد نظارت داوران از سوی مرکز بر آزمون شفاهی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تمدید مهلت داوطلبان برای تأیید سوابق تحصیلی
  • المپیاد علمی سراسری طلاب حوزه‌های علمیه پاکستان برگزار شد
  • رقابت داوطلبان استخدامی آموزش و پرورش و EPT در دانشگاه آزاد اسلامی
  • بزرگترین رویداد قرآنی کشور با حضور بیش از ۱۶۰۰ حافظ از خراسان رضوی برگزار شد
  • شیب داوطلبان ورود به دانشگاه در رشته‌های علوم انسانی بالاست/ کشور با خطر کمبود تکنسین مواجه است
  • رقابت بیش از ۹ هزار نفر در آزمون استخدامی آموزش و پرورش همدان
  • رقابت ۱۶۸ نفر در آزمون سراسری حافظان قرآن کریم
  • رقابت بیش از ۱۲ هزار نفر در آزمون دستیاری پزشکی/افزایش ۱۲درصدی ظرفیت برای امسال
  • رقابت ۱۲ هزار داوطلب در آزمون دستیاری پزشکی
  • آزمون کنکوری‌های شهرستان زیرکوه ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود