Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - قم- ايرنا - مديرکل دفتر امور سياسي، انتخابات و تقسيمات کشوري استانداري قم، گفت: خانه احزاب استان از سليقه هاي متنوع و مختلف سياسي فعال در کشور ايجاد شده است و مديريت آن به صورت انحصاري در دست جريان خاصي نيست.

مرتضي بابايي روز پنجشنبه درگفت و گو با ايرنا، بيان کرد: خانه احزاب قم با همکاري سه جريان اصلاح طلب، اصولگرا و اعتدالگرا شکل گرفته است و مديريت آن به صورت متناوب ميان اين احزاب، تغيير مي کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: هم اکنون 42 حزب و تشکل سياسي فعال دراستان قم حضور دارند که مي توانند از ظرفيت خانه احزاب براي بيان ديدگاه ها و نظرات خود پيرامون مسائل مختلف کشور و استان استفاده کنند.
وي با اشاره به اين که رويکرد دولت تقويت فعاليت نهادهاي مدني از جمله احزاب، تشکل هاي سياسي و سازمان هاي مردم نهاد در کشور است، گفت: در همين راستا خانه احزاب استان قم، ارديبهشت ماه سال جاري با حضور مسئولان ملي و استاني و انتخاب هيات رئيسه به صورت رسمي کار خود را آغاز کرد.
بابايي در خصوص فعاليت هاي مستمر دفترامور سياسي و انتخابات استان نيز، گفت: برگزاري نشست هاي تخصصي با احزاب، شخصيت هاي موثر و تشکل هاي سياسي مجوز دارد فعال در قم، تقويت فعاليت تشکل هاي دانشجويي و ايجاداتاق فکر درحوزه هاي مختلف با حضور نخبگان دانشگاه هاي استان و همچنين برقراري ارتباط موثر ميان مسئولان احزاب و تشکل هاي حاضر در قم با مسئولان و مديران ارشد استان براي رفع مشکلات و مسائل پيش رو، از جمله مهمترين اقدام هاي اين نهاد است.
وي با اشاره به تدوين شناسنامه احزاب و تشکل هاي سياسي در قم، گفت: بيش از نيمي از 42 حزب فعال در استان، کار خود را در زمان دولت تدبير و اميد آغاز کرده اند که اين مساله نشان از اهتمام ويژه دولت به تقويت احزاب و نهادهاي مدني در کشور دارد.
وي ادامه داد: اميد است با تشکيل خانه احزاب در قم، فعاليت هاي حزبي براي تصميم سازي و تصميم گيري هاي استان، تقويت شود و احزاب به عنوان بازوي فکري مسئولان استان با تمام توان به صحنه بيايند.
مديرکل دفتر امور سياسي و انتخابات استانداري قم گفت: از احزاب و تشکل هاي استان مي خواهيم فعاليت خود را محدود به دوران انتخابات نکنند و در تمام طول سال با برگزاري نشست هاي تخصصي و گردهمايي هاي مستمر، ديدگاه خود را نسبت به مسائل جاري استان در حوزه هاي مختلف اجتماعي، سياسي، فرهنگي و اقتصادي بيان کنند.
وي افزود: خوشبختانه رويکرد مسئولان احزاب و تشکل هاي سياسي فعال درقم،کادر سازي و کمک به حل مشکلات کشور و استان در راستاي حفظ منافع ملي است و آنان با بلوغ سياسي بالاي خود به دنبال اختلاف افکني نيستند.
وي ادامه داد: پايبندي احزاب و تشکل ها به قانون و رعايت خط قرمز ها از جمله نکاتي است که موجب رشد و پويايي گفتمان تعامل و اتحاد در سطح استان و کشور مي شود و به همين جهت از مسئولان احزاب و فعالان اين عرصه مي خواهيم در فعاليت هاي سياسي خود، اخلاق و چارچوب هاي درنظرگرفته شده را رعايت کنند.
بابايي با اشاره به اين که فعاليت احزاب تنها منحصر به فعاليت هاي سياسي نيست، گفت: سه جريان اصولگرا، اصلاح طلب و اعتدالگرا فعال در قم مي توانند با تعامل و هم افزايي هرچه بيشتر در حل تمام موضوعات استان از جمله مشکلات پيش آمده در حوزه محيط زيست، راهکارهاي عملي ارائه دهند.
وي افزود: انتظار از مسئولان احزاب استان اين است که شرايط و اقتضائات کشور را به طور کامل رصد و متناسب با آن برنامه ريزي کنند و در اين ميان از رسانه هاي جمعي براي تقويت گفتمان وحدت و همبستگي هاي اجتماعي در جامعه استفاده نمايند.
وي ادامه داد: از رسانه هاي استان نيز انتظار مي رود تا با تمام توان نقش خود را در مسير اميد آفريني و تقويت نشاط سياسي مردم ايفا و بسترهاي لازم را براي بيان ديدگاه هاي احزاب و تشکل هاي سياسي مختلف، فراهم کنند.
7405/ 6133/
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۰۶۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: حمله به رفح به یک نزاع سیاسی داخلی برای اسرائیل تبدیل شده است

یکی از رهبران جنبش حماس گفت عملیات رفح بیش از آنکه یک تحرک نظامی باشد، به یک نزاع سیاسی داخلی برای رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

به گزارش ایسنا، «اسامه حمدان» عضو ارشد جنبش حماس روز پنجشنبه در سخنانی عنوان کرد کشورهایی که اقدام به صدور بیانیه‌های مشترک می‌کنند، بهتر است تحرکی عملی برای توقف جنگ در غزه داشته باشند.

حمدان افزود: عملیات رفح بیش از آنکه یک تحرک نظامی باشد، به یک کشمکش سیاسی داخلی برای رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

وی تأکید کرد گردان‌های القسام به عنوان شاخه نظامی حماس تا زمانی که اشغالگری وجود داشته باشد، پابرجا خواهد بود و پس از تشکیل کشور فلسطین هم در مورد آن تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

وی افزود: ما در برابر فرصتی حقیقی برای وحدت فلسطینیان بر سر پروژه آزادسازی و تشکیل کشور مستقل فلسطین هستیم و با گروه‌های فلسطینی طرحی را برای تشکیل دولت اضطراری بر اساس قاعده توقف جنگ در غزه ارائه دادیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب اعلام شد
  • چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • افول تشکل‌های دانشجویی، بدنه اجرایی کشور را تضعیف می‌کند
  • از «گشت ارشاد» تا «طرح نور» فقط دو نوروز فاصله افتاد؛ برای زنان پرونده قضایی تشکیل می‌شود؟
  • حمله به رفح به یک درگیری سیاسی در اسرائیل تبدیل شده است
  • حماس: حمله به رفح به یک نزاع سیاسی داخلی برای اسرائیل تبدیل شده است
  • حمله افراد نقاب‌پوش به یک نشست سیاسی در سوئد
  • مردم با شرکت در انتخابات دور دوم مجلس به تکلیف دینی و سیاسی خود عمل کنند/ احزاب لیست مشترک بدهند