Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-01@23:34:02 GMT

ارز مسافرتی حذف نشده است

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۰۶۷۸۳

ارز مسافرتی حذف نشده است

مسئولان سازمان میراث فرهنگی، بانک ملی و بانک مرکزی در گفت‌و‌گو با «ایران» خبر حذف ارز مسافرتی در فضای مجازی را تکذیب کردند.

ایران آنلاین / «محمد محب خدایی» معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: «هیچ گفت‌و‌گویی برای حذف ارز مسافرتی در جریان نیست.» او افزود: دلنگرانی‌هایی که در فضای مجازی وجود دارد باعث شد تا مسأله را از «عباس عراقچی» پیگیری کند اما هیچ خبری یا ابلاغیه ‌ای مبنی بر حذف ارز مسافرتی صادر نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«صابری» مسئول روابط عمومی بانک ملی نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما حذف ارزمسافرتی را تکذیب کرد و گفت:«هیچ بخشنامه‌ای مبنی بر حذف ارز مسافرتی وجود ندارد.» مدیر  روابط عمومی بانک مرکزی هم گفت:«هر تغییری ابتدا در سایت بانک مرکزی اعلام می‌شود و چنین خبری درست نیست.»

حرمت‌الله رفیعی رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی هم در گفت‌و‌گو با سایت چمدان از ورشکستگی آژانس‌های مسافرتی به‌دلیل افزایش قیمت ارز خبر داد و درباره حذف ارز مسافرتی گفت: «تاکنون ابلاغیه‌ای در این مورد به ما اعلام نشده و این صحبت به نظر شایعه می‌آید و همانند گذشته مسافران ارز خود را از طریق حواله بانکی دریافت می‌کنند.» او گفت: «پیشنهاد ما این است که ارز دولتی مسافران به آژانس‌ها داده شود تا از این ارز، هزینه برخی خدمات سفر همانند هتل کسر و مستندات آن به مسافر ارائه شود و باقی آن برای هزینه‌های جاری به مسافران داده‌ شود.»
او درباره وضعیت آژانس‌های مسافرتی هم گفت: «آژانس‌ها در شرایط بحرانی قرار دارند و تاکنون ۳۰ درصد از نیروهای خود را تعدیل کرده‌اند و پیش‌بینی می‌کنیم که این تعدیل نیرو تا ۵۰ درصد برسد.»
به گفته رفیعی، این اتفاق برای مقابله نیست بلکه نشانه عدم هماهنگی دخل و خرج آژانس‌هاست. برای اعلام ورشکستگی در چنین شرایطی که مسافری وجود ندارد و پروازها خالی است نمی‌توان اظهارنظر کرد اما اگر این وضعیت ادامه پیدا کند آژانس‌ها مجبور به تعطیلی و رفتن به سمت شغل دیگری خواهند شد.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۰۶۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش رییس سازمان انرژی به شایعه ممنوعیت ورود بازرسان آژانس

دریافت 25 MB کد خبر 6094049

دیگر خبرها

  • واکنش رییس سازمان انرژی به شایعه ممنوعیت ورود بازرسان آژانس
  • سردار آزمون و تاسیس آژانس هواپیمایی؛ بفرمایید تور روسیه! + عکس
  • دریافت بیمه مسافرتی چه ضرورتی دارد؟
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • ارز حج مغایرتی با ارز مسافرتی ندارد
  • ‏جزییات پرداخت ارز حجاج/ ارز حج مغایرتی با ارز مسافرتی ندارد
  • اختصاص ۵۰۰ یورو ارز مسافرتی به زائران حج
  • راهنمای کامل دریافت ارز مسافرتی در سال ۱۴۰۳+ فیلم
  • انحصار فروش بلیت های قطار در اختیار ۳ اپلیکیشن؛ تمام آژانس های مسافرتی بیکار می شوند؟
  • موتور برق ویژه مسافرت و کمپینگ | باغ ویلا