Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ جمال خشوعی، مدیرکل گمرک همدان به صادرات ۲۰ هزار تن کالا از گمرک استان در خرداد امسال اشاره کرد وافزود: این مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی ۸۵ درصد کاهش کاهش داشته است.

وی افزود: خرداد امسال 551 تن کالا هم از سایر کشورها وارد گمرک شده که ارزش آن‌ها یک‌ میلیون و 587 هزار و 189 دلار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل گمرک همدان خاطر نشان کرد: در این مدت 19 هزار و 433 تن کالا به ارزش 7 میلیون و 521 هزار و 120 دلار از گمرک استان همدان صادرشده است.

خشوعی بیان کرد: عمده صادرات شامل کشمش تیزابی، لبنیات، فرو سیلیس، سفال، سیمان، گونی پلاستیکی، ترشی و شوری جات و چینی آالات بهداشتی و واردات شامل پنل خورشیدی، بذر سیب‌زمینی، مواد اولیه صنعت رنگ‌سازی، کوره آلومینیومی، اسیدهای آمینو و شیرآلات صنعتی می‌شود.

مدیرکل گمرک استان همدان با اشاره به کاهش ارزش وزنی و دلاری صادرات استان در خرداد امسال نسبت به خرداد 96 اعلام کرد: صادرات این ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی 302 و از نظر ارزشی 85 درصد کاهش داشته است.

خشوعی تصریح کرد: واردات هم از نظر وزنی با 169 و از نظر ارزشی با 87 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه روبرو بوده است.

وی مطرح کرد: در دو ماهه نخست امسال هم بیش از 34 هزار و 553 تن کالا به ارزش 16 میلیون و 34 هزار و 955 دلار از گمرک همدان صادر شده که از نظر ارزشی 31 و از نظر وزنی 73 کاهش داشته است.

خشوعی بیان کرد: در فروردین و اردیبهشت 646 تن و 542 کیلوگرم کالا به ارزش 2 میلیون و 665 هزار و 748 دلار به گمرک همدان وارد شده که از نظر وزنی 83 و از نظر ارزشی با 78 کاهش روبرو بوده است.

انتهای پیام/ب

کاهش صادرات در همدان

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صادرات گمرک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۰۶۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در همدان

سلمان امیری گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان همدان در راستای مبارزه با قاچاق کالا، حین گشت‌زنی و کنترل محور‌های مواصلاتی استان به یک دستگاه کامیون مشکوک شدند.

اوگفت: ماموران بلافاصله کامیون را متوقف کردند که در بررسی‌ها مشخص شد حامل ۲۰ هزار لیتر فرآورده نفتی قاچاق از نوع گازوئیل به ارزش ۶ میلیارد ریال است.

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: در این رابطه کامیون توقیف و یک نفر دستگیر شد و پرونده در مرجع قضایی در حال رسیدگی است.

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به اینکه مبارزه با قاچاق کالا اقدامی برای حفظ و استقرار امنیت اقتصادی کشور است، از مردم خواست برای مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی هرگونه اطلاعات و اخباری را در زمینه مسائل امنیتی و انتظامی و قاچاق به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ و سامانه ۰۹۶۳۰۰ اعلام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • ترجیح ترانزیت کالا بر صادرات محصولات کشاورزی توسط راه آهن ملی قزاقستان
  • آخرین وضعیت محموله ترانزیتی افغانستانی در گمرک
  • صدور بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان
  • کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در همدان
  • صادرات بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان 
  • صادرات بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از گمرکات گیلان
  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • تکمیل و توسعه زنجیره ارزش سفال و کشمش اولویت استان همدان
  • صادرات ۱۴۷ هزار تن انواع کالا از گمرکات مازندران
  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران