Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهیدان والا مقام حجج اسلام قاسم صادقی و محمد حسن طیبی از شهدای سرافراز استان خراسان شمالی هستند که در حادثه هفتم تیر به همراه شهید مظلوم آیت الله بهشتی، آسمانی شدند. ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲ استانها خراسان شمالی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد٬ شهیدان والامقام حجج اسلام قاسم صادقی و محمد حسن طیبی از شهدای سرافراز استان خراسان شمالی هستند که در حادثه هفتم تیر به همراه شهید مظلوم آیت الله بهشتی، آسمانی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شهدای مظلوم سابقه آشنایی و موانست با رهبر معظم انقلاب اسلامی را داشته و از یاران خراسانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای محسوب می‌شوند.

شهید حجت‌الاسلام و‌المسلمین دکتر قاسم صادقی، دوم مهر سال 1315 در شهرستان گرمه از توابع خراسان شمالی و در خانواده‌ای ساده و کشاورز که بر‌اساس فطرت اسلامی زندگی می کردند، پا به عرصه حیات گذاشت.

در سن هفت سالگی از داشتن آغوش پر مهر مادر محروم شد. وی در 15 سالگی تحصیل علم را آغاز و به سرعت در این راه پیشرفت کرد و موفق شد. در کلاس از نظر اخلاق و فراگیری علوم، سرآمد دیگران بود. در میان مردم روستا به خوش نامی و محبوبیت آوازه داشت و در نوجوانی مؤذن روستا شد.

در ماه مبارک رمضان مردم اهالی روستای گرمه با اذان او روزه را آغاز می کردند و با صوت دلنشین او بر پای سفره ضیافت الهی می نشستند. شب ها به عبادت و راز و نیاز به درگاه معبود مشغول بود و روزها در کنار تحصیل علم، دوستان را به عبودیت خداوند و اخلاق نیکو سفارش می‌کرد. مردم روستا که نبوغ ذاتی و استعداد سرشار او را می‌دیدند، مصرانه از پدرش مرحوم اسفندیار در خواست کردند تا او را برای کسب علم و دین به حوزه علمیه روانه کند.

از حوزه تا دانشگاه؛ شهادت پایان یک عمر مجاهدت بود

شهید صادقی پس از تحصیلات مقدماتی در مدرسه ی ((نواب))سطح را در محضر آیت الله قزوینی و خارج فقه را در محضر آیت الله میلانی استفادهنمود و در این رابطه به درجات عالی نایل آمد. سپس وارد دانشگاه شده و پس از اخذ لیسانس به خدمت دبیری پرداخت و در کنار آن موفق به ادامه تحصیل و اخذ دکتری در رشته فقه و حقوق اسلامی شد.

پس از چندیجهت تدریس وارد دانشگاه شد و بالاخره در دوره  اول مجلس شورای اسلامی با تایید علما تراز اول مشهد مقدس و کسب 59.7٪ آرا به عنوان نماینده مشهد وارد مجلسشورای اسلامی شده و در مجلس به عضویت کمیسیون آموزش و پرورش٬ فرهنگ و تحقیقات و تعلیمات عالیه در آمد.

شهید دکتر صادقی از هنگامی که به صورت یکطلبه ساده در حجره مدرسه نواب می زیست٬تا زمانی که در سطح دانشگاه به استادی و یا در سنگرمجلس به نمایندگی پرداخت٬ به صورت مسلمانی بی پیرایه و متواضع زیست و همیشه در سنگر دفاع از اسلام و مقدسات آن بود. در دوران تحصیل٬ دوستان او را به عنوانطلبه‌ای عادل و مجتهد می‌شناختند و در دوران استادی٬ دانشجویان او را به صورت استادی برادر و مهربان استقبالمی‌کردند.

با توجه به مطالعاتی که در زمینه جهان بینی اسلامی داشت٬ جلسات درس و بحث کوبنده اوعلیه مخالفین قرآن و سخنان روشنگرانه‌اش٬ مشت محکمی بر دهان منکران الله بود و در سنگر توحید با کفر و شرک مبارزه می‌کرد.

از شهید دکتر صادقی دو کتاب یکی در باره مبدا و دیگری در رابطه با معاد و تعدادی مقالات به یادگار مانده است . شهید دکتر صادقی در طول عمر پر ثمر خویش به حج، عتبات عالیات، سوریه، اردن و مصر سفر کرد. اخلاص و پاکی شهید دکتر صادقی به صورت باشکوهی در کارهایش می‌درخشید و برای اجرای احکام الهی دلش می تپید. عاشق الله بود و سوز و گداز و تجهدش انسان را به یاد عارفان پاکباخته می انداخت و سرانجامدر جریان 7تیر و بمب گذاری دفتر مرکزی حزب جمهوریاسلامی به همراه آیت الله دکتر بهشتی و یارانش شهد شیرین شهادت را نوش کرده و به لقاء الله پیوست.

شهید طیبی؛ هدیه‌ای دیگر به آستان انقلاب اسلامی

شهید حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن طیبی درسال 1310 در روستای روئین از توابع اسفراین در خانواده مذهبی متولد شد. قرآن و مراحل مقدماتی احکام اسلامی را نزد مرحوم پدرش فراگرفت و در سن 6 سالگی از نعمت وجود پدر بی بهره ماند. وی سپس مقدمات علوم اسلامی را نزد برادر ارشد خود مرحوم حاج عبدالله طیبی آموخت. با توجه به استعداد و‌ علاقه¬ای که به فراگیری علوم دینی داشت در 10 سالگی عازم شهر مقدس مشهد شد و تحصیلات خود را در مدرسه «حاجی حسن» و در نزد استادانی همچون مرحوم ادیب و مدرس تا سطح عالی گذراند. در این دوران ضمن تحصیل و پرداختن به تهذیب نفس در مجالس و محافل مذهبی و اجتماعی شرکت می کرد.

شهید حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن طیبی در دوران قبل از انقلاب با گفتار خود و انتشار اعلامیه‌ها و نوارهای سخنرانی امام راحل و علما، به افشای ددمنشی های رژیم شاه و مبارزه با طاغوت پرداخت. پس از حوادث سال 1356 و شهادت حاج آقا مصطفی خمینی، شهید طیبی مبارزات خود علیه رژیم ستمشاهی را دوچندان کرد و با صراحت و قاطعیت مردم را به اعتراضات گسترده و اعتصاب عمومی فراخواند. سخنرانی های او روحیه مبارزاتی مردم را دو چندان می کرد.

او در طول مبارزه و راهپیمایی ها در صف اول اعتراضات مردمی حضور داشت و حرکت های انقلابی مردم و بویژه جوانان را برای محافظت منطقه از حمله ساواک ساماندهی می نمود.

با پیروزی انقلاب اسلامی، حجت الاسلام طیبی تلاش خود را در نشر فرهنگ اسلامی و آگاهی دادن به مردم و نیز آشنایی آنها با فرهنگ ایثار و شهادت دوچندان کرد. در همه صحنه‌ها و به‌ویژه تثبیت نهادهای انقلابی شهرستان و برقراری نظم و آرامش در منطقه تلاش همه جانبه‌ای داشت.

با تاسیس حزب جمهوری اسلامی به عضویت این تشکل سیاسی درآمد و نقش به سزایی در بسط و انتشار موازین انقلابی داشت. با شروع انتخابات اولین دوره مجلس شورای اسلامی، شهید طیبی از سوی قاطبه مردم اسفراین به عنوان نماینده برگزیده و راهی خانه ملت شد شهید حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن طیبی بواسطه حضور در مجلس به عضویت کمیسیون «اصل 90 قانون اساسی» درآمد، او در همین سمت در انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی به دست منافقین به شهادت رسید.

انتهای پیام/ش

R7719/P1377/S6,55/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۰۸۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی سپاه در حرم بانوی کرامت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در مراسم گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بزرگداشت سالگرد شهادت شهید مرتضی مطهری ابراز داشت: شهید مطهری در بین شهدای روحانی و بسیاری از شهداء، برجسته و خورشید درخشان است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام حاجی صادقی در این مراسم، بیان کرد: شهید مطهری در بین شهدای روحانی و در بین بسیاری از شهداء، برجسته و خورشید درخشان است.

وی با اشاره به تعابیر امام (ره) درباره شهید مطهری، گفت: بیانیه‌های امام همیشه مختصر بود، اما درباره شهید مطهری ۳۲ ویژگی بیان کردند که راجع به دیگران بیان نشده است.

حجت‌الاسلام حاجی صادقی در ادامه اذعان کرد: شهید مطهری به ما آموخت در بطن سیاست، اخلاق داشته باشیم، در بطن عرفان، انقلابی باشیم، (عرفان)، مطهری را از انقلابی‌گری باز نداشت، سیاست مداری، او را از مرز تقوا خارج نکرد، هر چیزی را به زمان و موقع خودش انجام میداد.

وی افزود: الگو بودن و پیام شهید مطهری برای سپاه این است که در همه ابعاد رشد کنید و لذا سپاه یک تفاوتی که با همه نهاد‌ها دارد، پاسداریش از انقلاب در یک عرصه نیست بلکه در همه عرصه هاست.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه برخی‌ها دفاع‌های متفاوتی از انقلاب می‌کنند، تصریح کرد: برخی‌ها در قالب‌های مختلف از انقلاب دفاع فرهنگی، دفاع سیاسی، دفاع نظامی، دفاع اقتصادی می‌کنند، اما دفاع سپاه از انقلاب اینگونه است، می‌گوید هرجا خطر است من هم آنجا هستم.

وی با اشاره به فلسفه همزمان بودن گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی و سالروز شهادت شهید مطهری خاطر نشان کرد: این دو مناسبت را باهم قرار دادیم که بگوییم سپاه با دو بال علم و ایمان استوار است و با وجود این دو مورد و مدیریت آنها زندگی را نمی‌بازیم.

حجت‌الاسلام حاجی صادقی با تأکید بر اینکه باید دنبال معرفتی بود که شایسته انسان باشد، عنوان کرد: نگذارید هر روزتان با هم مساوی و یکی باشند، نگذارید بصیرت و درک شما از حقایق محدود شود بلکه همواره نسبت به رشد علمی‌خود روز به روز تلاش کنید.

وی با اشاره به عملیات غرور آفرین وعده صادق اظهار کرد: این پیروزی عظیمی که هنوز زوایای بزرگ آن خیلی مطرح نشده، مانند مقاطع بزرگی که در انقلاب اسلامی داشتیم است، مثل تسخیر لانه جاسوسی که انقلاب دوم بود، این را باید گفت که گام سوم و انقلاب سوم بود که انجام گرفت و یک سدی شکسته شد.

شایان ذکر است در پایان این مراسم، کارکنان سپاه امام علی بن ابی‌طالب (ع) با حضور بر مزار استاد مطهری، به این شهید عزیز ادای احترام کردند.

دیگر خبرها

  • پاسخ رهبر انقلاب به نامه رییس سازمان تبلیغات
  • پاسخ رهبر انقلاب به نامه رییس سازمان تبلیغات اسلامی: کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است
  • روایتی از دیدار معلمان و دانشجویان فرهنگیان با رهبر انقلاب / مراکز تربیت معلّم را دستِ‌کم نباید گرفت
  • رهبر انقلاب در حاشیه نامه یکی از مسوولان امور قرآنی چه نوشتند؟
  • تأکید رهبر انقلاب بر فهم معانی کلام خداوند در کارهای قرآنی
  • گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی سپاه در حرم بانوی کرامت
  • مادر روحانی شهید «حبیب الله رضایی» آسمانی شد
  • آسمانی شدن مادر روحانی شهید حبیب الله رضایی در رودسر
  • آغاز دیدار جمعی از معلمان با رهبر انقلاب
  • روایتی از شهادت مرتضی مطهری، معلمی برای انقلاب اسلامی ایران