Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت خارجه آذربایجان اعلام کرد که نشست گروه بین المللی تماس امروز (پنجشنبه ۷ سرطان) با حضور نمایندگان افغانستان در باکو پایتخت این کشور برگزار می شود.

در این نشست درباره وضعیت امنیتی و همچنین پروسه صلح افغانستان بحث و تبادل نظر صورت می‌گیرد.

حکمت خلیل کرزی، معاون سیاسی وزیر خارجه افغانستان به نمایندگی از این کشور در این نشست شرکت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست نمایندگان حدود ۹۰ کشور، سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی شرکت خواهند کرد.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: افغانستان گروه بین المللی تماس آذربایجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۰۸۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور بیش از ۵ هزار عضو تحریک طالبان پاکستان در افغانستان

آصف درانی، نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان مدعی شد که پنج تا شش هزار عضو تحریک طالبان پاکستانی (تی‌تی‌پی) در خاک افغانستان حضور دارند.

درانی در نشستی زیر عنوان «صلح و آشتی افغانستان: منافع و گزینه‌های سیاست پاکستان» که توسط موسسه مطالعات صلح پاکستان (پی‌آی‌پی‌اس) راه‌اندازی شده بود، بیان کرده است.

وی افزود که اسلام‌آباد در گذشته چندین بار از طالبان خواستار خلع سلاح تی‌تی‌پی و تسلیم‌دهی رهبران این گروه به دولت پاکستان شده است.

این مقام پاکستانی همچنان هند را متهم به حمایت از تی‌تی‌پی کرد و افزود این کشور از طریق همکاران افغانش به این گروه پول پرداخت می‌کند.

در همین حال، افراسیاب ختک، سناتور پیشین پاکستان چالش‌های موجود در این کشور، از جمله اقتصاد ناپایدار و افزایش افراط‌گرایی را ناشی از سیاست ناقص اسلام‌آباد در قبال طالبان عنوان کرد.

براساس گزارش بی‌آر، جنرال نعیم خالد لودهی، وزیر دفاع پیشین پاکستان هم در این نشست گفته است سیاست پاکستان در قبال طالبان تحت تأثیر عوامل خارجی بوده و بنابراین، اسلام‌آباد نتوانسته است از منافع اصلی این کشور محافظت کند.

بربنیاد اطلاعات، برخی از اشتراک کنندگان این نشست نیز خواستار بازنگری روابط پاکستان با طالبان از سوی دولت ایتلافی این کشور شده‌اند.

این در حالی است که طالبان پیش از این ادعای اسلام‌آباد در مورد حضور جنگ‌جویان تحریک طالبان پاکستانی در افغانستان را رد کرده بودند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • هیأت حاکمه افغانستان از تی تی پی حمایت می‌کند
  • احضار سرپرست سفارت پاکستان به وزارت امور خارجه افغانستان
  • احضار سرپرست سفارت پاکستان در کابل
  • دغدغه‌ جهانی برای کاربرد «مسئولانه» هوش مصنوعی/ نشست کشور‌ها با محوریت نظامی
  • متقی به وزیر خارجه جدید پاکستان: منتظر سهم‌گیری سازنده اسلام‌آباد در قبال افغانستان هستیم
  • آغاز جشنواره تخفیف ۲۵ درصدی بیمه بدنه اتومبیل
  • حضور بیش از ۵ هزار عضو تحریک طالبان پاکستان در افغانستان
  • وزیر امور خارجه جدید پاکستان به کابل دعوت شد
  • نشست بین المللی «فلسطین، قطب‌نمای وحدت اسلامی» برگزار می‌شود
  • رایزنی نمایندگان عراق باوزیر خارجه درباره حضور اشغالگران آمریکایی